Anonym bruker Skrevet 30. august 2013 #1 Skrevet 30. august 2013 Han ønsker å jobbe videre med ekeskapet men jeg vil ut. Jeg ønsker å selge boligen, men han nekter. Hvordan går jeg frem? Må jeg ha boligen med ham helt til han går med på salg? Anonymous poster hash: 8cb7b...8a2
Bananen Skrevet 30. august 2013 #2 Skrevet 30. august 2013 Hvis du flytter, og han ikke har råd til å kjøpe deg ut må dere selge ja! Da har han ikke noe valg..
Anonym bruker Skrevet 30. august 2013 #3 Skrevet 30. august 2013 Må man ha megler? Hvilke fordeler har det? Anonymous poster hash: 8cb7b...8a2
Bananen Skrevet 30. august 2013 #4 Skrevet 30. august 2013 Dere må først gå til mekling og skrive under separasjonspapirene. Så må dere vurdere om dere ønsker å ta jobben med å selge selv. Det er betydelig billigere. Men slik du forklarer er det ikke sikkert dere vil være så gode venner etter ett brudd, og hvor godt vil dere klare å samarbeide om ett salg han ikke ønsker? Da kan meglern være fin å ha, selv om der koster dere 50000 mer!
Bananen Skrevet 30. august 2013 #5 Skrevet 30. august 2013 Og det er mye jobb å selge selv. Når du ikke gidder å Google disse tingene engang, så spørs det om dere er egna til å selge privat!
HvittHus Skrevet 30. august 2013 #6 Skrevet 30. august 2013 Du kan kreve salg, men nekter han å selge, må du gå til namsmannen og kreve tvangsalg. En ikke helt enkel prosess som garantert vil gjøre kommunikasjonen dere mellom dårlig i lang/evig tid. Så gjør det du kan for å få han til å gå med på et normalt salg med megler.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå