Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2013 #76 Del Skrevet 5. oktober 2013 I natt sov mini fra 20 til 06, uten å våkne! Fikk mat og sov videre til 08. Gurimalla så deilig. Aner jo ikke om det varer, eller om det er en engangsgreie. Men det hadde jammen vært noe... Vi sliter ikke med ammingen, men han får en flaske mme på kvelden før han skal legge seg. Funker greit. Får han magevondt av mme el går det fint? Har du malt i?? Anonymous poster hash: 0c409...07c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleBjella Skrevet 6. oktober 2013 #77 Del Skrevet 6. oktober 2013 Han er 8 uker. Og har fått flaske på kvelden i ca to, tre uker. Jeg kan ikke se noen direkte link mellom å sove bedre og flaske. Han sov like lenge før han fikk det. Grunnen til at han får det er at han bare blir sint og frustrert når det ikke er mye melk i puppen på kvelden. Han liker ikke å ligge der å kose seg. Så da ble det sånn. Funker veldig greit. Jeg er klar over at det kan gjøre at ammeperioden blir kortet ned. At han etter hvert foretrekker flaske til flere måltider og at det glir over i det. Men det får så være. Akkurat nå fungerer det veldig bra i hvert fall. Og jeg syns det er så utrolig deilig at han ikke er avhengig av meg rundt leggetid. At jeg må amme i søvn. At jeg kan komme meg på trening og eventuelt andre ting jeg har lyst til å være med på. Det er luksus. Har ikke hatt malt i flaska. Og det ser ikke ut til at han får vondt i magen av det. Eldstemann fikk også kveldsflaske etter hvert og fra fem måneder bare erstatning. Har aldri hatt malt i flaska med noen av mine tre barn i forbindelse med mme. I natt så var tilbake til gamle vaner. Det vil si han våkne halv tre og halv syv. Og så sov vi til ni. Så ikke så ille det heller. Merker stor forskjell på halv tre og ett faktisk, akkurat som om jeg rekker å komme litt mer ned i dyp søvn og får en følelse av at jeg faktisk har sovet. Og det er jo digg. Forresten så sov forrige mann fra ni om kvelden til seks om morgenen fra fire uker til han var tre måneder. Da våknet han plutselig annen hver time på natten og sånn var det leeeeenge. Så.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleBjella Skrevet 6. oktober 2013 #78 Del Skrevet 6. oktober 2013 Åh visste ikke at det var en augustmamma tråd har vært så koselig å følge gravide trådene. Gutten min har nå blitt 7 uker og gått fra 4440 g. - 6255 g til tross for myyyyye vondt med amming som fortsatt ikke har gitt seg. Flere som sliter med amming? Evt gir mme? Ga meg etter 6 uker med første og eg vet ikke kor lenge eg orker denne gang.. Mannen reiste og ut sin første tur på jobb i Nordsjøen på onsdag! Så her sitter en sliten tobarbsmamma som ikke skjønner kordan alenemødre klarer seg! All respekt til de! Går vel bedre etterhvert! Men føler det er verdt det når han har en mnd fri Her er lillegutt mye våken på dagen. Sovner til natten i 21 tida og sover som oftest da i 5-7 timer.. I natt sovnet han ikke før 23 og sov helt til 06! Utrolig deilig! Hvertfall når nattamming er det verste som er.. Har en kollega med tre barn, og mannen jobber offshore. Hun tar ungene med på hytta i helga (1, 4 og 7 år) når mannen er ute. Dvs dra på pulk med minstemann, ha alt av matvarer og bagasje på ryggen og få de to andre til å gå på ski de to kilometerne med oppoverbakke det er. Jeg blir svett bare av tanken:) Og ser at det er litt stress de to ukene han ikke er hjemme. Men hun har god hjelp av besteforeldre, og har det jo ganske luksus når han er hjemme!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillie Vanillie Skrevet 6. oktober 2013 #79 Del Skrevet 6. oktober 2013 Her går det også fint. Hun er 8 uker i morgen, og har endelig begynt å sove i litt lengre strekk på nettene. Kan bare drømme om en natt med sammenhengende søvn, men nå sover hun stadig oftere 5-6 timer i strekk, og må dermed ikke opp før tre-fire (avhengig av når hun sovner). Men dagsovingen er veldig variabel. Enkelte dager sover hun fra morgen til sein ettermiddag, bare avbrutt av mat hver 3-4 time, andre dager sover hun bare i korte perioder og spiser 20-30 ml ca 1000 ganger for dagen. Blir mange runder med sterilisatoren i mikroen Når det gjelder ammingen begynte også vi med en kveldsflaske av samme grunn som LilleElla, hun stod i bue og hylte av desperasjon i stedet for å drikke. Jeg har også vært veldig sår (i følge helsestasjonen skulle det gå seg til, men det har det ikke gjort), og vi har gradvis innført mer mme og mindre amming, jeg orker ikke bruke det første halvåret på å grue meg til at hun blir sulten. Nå er vi på flaske om dagen og amming på natta, har fennikkelte i melka, da ble hun MYE bedre i magen, mindre luft og ikke noen smerter under bleieproduksjonen. Ellers er det fantastisk å se hvor mye hun utvikler seg, det går så fort. Store smil og hun har begynt å fatte interesse for leker. Har også fått litt kontroll på hendene, og hun prøver å snu seg på stellebordet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Høna08 Skrevet 6. oktober 2013 #80 Del Skrevet 6. oktober 2013 Jeg har synes så lenge at han blir så fort trøtt (som selvfølgelig er normalt for alderen) og utålmodig, måtte som regel sove igjen innen en time. Men på torsdag var det som noen hadde stilt på en bryter. Plutselig mye mer tålmodig, og kan nå fint være oppe halvannen time med litt underholdning. Plutselig er både vippestol og babygym blitt mye artigere. Og slik har det holdt seg, mannen min synes det var en helt annen gutt enn forrige helg. Morsomt hvor for ting snur. Og denne helgen har plutselig storesøsknene vært stas, før har han bare snudd seg bort. Men idag lot han seg underholde i over 20 minutter av storebror til hans store glede! Slikt varmer ett mammahjerte (og plutselig ble lillebror mye mer stas) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anette1987 Skrevet 7. oktober 2013 #81 Del Skrevet 7. oktober 2013 Her går det også fint. Hun er 8 uker i morgen, og har endelig begynt å sove i litt lengre strekk på nettene. Kan bare drømme om en natt med sammenhengende søvn, men nå sover hun stadig oftere 5-6 timer i strekk, og må dermed ikke opp før tre-fire (avhengig av når hun sovner). Men dagsovingen er veldig variabel. Enkelte dager sover hun fra morgen til sein ettermiddag, bare avbrutt av mat hver 3-4 time, andre dager sover hun bare i korte perioder og spiser 20-30 ml ca 1000 ganger for dagen. Blir mange runder med sterilisatoren i mikroen Når det gjelder ammingen begynte også vi med en kveldsflaske av samme grunn som LilleElla, hun stod i bue og hylte av desperasjon i stedet for å drikke. Jeg har også vært veldig sår (i følge helsestasjonen skulle det gå seg til, men det har det ikke gjort), og vi har gradvis innført mer mme og mindre amming, jeg orker ikke bruke det første halvåret på å grue meg til at hun blir sulten. Nå er vi på flaske om dagen og amming på natta, har fennikkelte i melka, da ble hun MYE bedre i magen, mindre luft og ikke noen smerter under bleieproduksjonen. Ellers er det fantastisk å se hvor mye hun utvikler seg, det går så fort. Store smil og hun har begynt å fatte interesse for leker. Har også fått litt kontroll på hendene, og hun prøver å snu seg på stellebordet. Kjenner meg godt igjen i at alle sier det ordner seg med ammingen! Er normalt at det er vondt de første ukene men når det går over en mnd uten særlig bedring bør det være med forståelse for at puppen ikke alltid er best! De var veldig på at det kom til å gå seg til når førstemann var baby.. Men denne gangen har heldigvis både jm og helsesøster vært veldig støttende på at eg ikke skal presse meg mer enn eg orker.. Blir nok mer og mer mme her og! Men venter til mannen kommer hjem for puppen er litt raskere om morgen når vi ska i bhg med storesøster så biter tennene sammen enda! Men gir et par flasker med mme i løpet av dagen sånn at han er vant til det for går nok den veien og då orker eg ikke at han plutselig ikke vil ha flaske.. Og takk for tips om fenikkel te!! Gutten sluttet plutselig å bæsje hver dag selv før eg begynte med mme og han har hatt tydelig mer plager pga dette.. Og i dag etter to omganger med te før måltid bæsjet han av seg selv i bleie og promper masse håper han får det litt bedre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleBjella Skrevet 13. oktober 2013 #82 Del Skrevet 13. oktober 2013 Andre med rullere? Mini har de siste par dager rullet fra mage til rygg flere ganger, om enn ikke helt bevisst. Og han sparker seg bakover når han ligger på ryggen. Med andre ord. Ligger ikke lenger rolig på hverken stellematte eller på gulvet. Me not like. Litt tidlig å finne baby under spisebordet, spør du meg. Er deres fortsatt potetsekker, eller har de begynt oppkjøring og trening til turbo-tilværelsen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kenga Skrevet 14. oktober 2013 #83 Del Skrevet 14. oktober 2013 <p>Min er en liten syklist, men langt unna rulling enda. </p> <p> </p> <p>I natt fikk jeg sove drøye 4 t i strekk - halleluja!! Var nesten så jeg var bekymret da jeg våknet</p> Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
**My little Miss drama and I** Skrevet 15. oktober 2013 #84 Del Skrevet 15. oktober 2013 Her er det turbo. Ruller ubevisst fra mage til rygg:P men kroppen armer og ben er aktiv hele tiden skikkelig sprellemann det skal bli meg spennende når beina tas fatt. Da kan man ikke sitte mye i ro Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Høna08 Skrevet 15. oktober 2013 #85 Del Skrevet 15. oktober 2013 Her er det litt aktivitet, men mindre enn det var hos storesøster. Hun begynte å rulle fra rygg til mage da hun var tre mnd og ålte som et lyn da hun var 5 mnd. Men han prøver desperat å rulle fra rygg til mage, kommer seg godt over på siden. Den andre veien bikker han innimellom, men ingen bevisst rulling nei. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleBjella Skrevet 15. oktober 2013 #86 Del Skrevet 15. oktober 2013 Jeg er vant med litt mer sedate babyer. Og syns sedat er ganske fint i grunn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Barbarella og froskebarna Skrevet 15. oktober 2013 #87 Del Skrevet 15. oktober 2013 7 uker her og har rullet/tippet over på ryggen i noen uker fra mageleie. Er vel mer snakk om dårlig stabilisering når hodet løftes høyt enn bevisst rulling. Det jeg liker dårligere er at hun har klart å komme seg over på magen et par ganger i senga. Skummelt å våkne og se henne sove i mageleie... skjønner ikke hvordan det er mulig, men har sett henne gjøre det en gang... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Høna08 Skrevet 15. oktober 2013 #88 Del Skrevet 15. oktober 2013 Jeg er vant med litt mer sedate babyer. Og syns sedat er ganske fint i grunn Hehe, jeg er motsatt. Synes det er en befrielse når de endelig kan begynne å bevege litt på seg selv. Husker på barseltreff med mellomjenta så ålte hun seg rundt å undersøkte alt mulig mens jeg koste meg med kaffekoppen, mens de andre babyene lå og sutra fordi de ikke engang kunne snu seg (satt litt på spissen) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleBjella Skrevet 16. oktober 2013 #89 Del Skrevet 16. oktober 2013 Jeg er vant med litt mer sedate babyer. Og syns sedat er ganske fint i grunn Hehe, jeg er motsatt. Synes det er en befrielse når de endelig kan begynne å bevege litt på seg selv. Husker på barseltreff med mellomjenta så ålte hun seg rundt å undersøkte alt mulig mens jeg koste meg med kaffekoppen, mens de andre babyene lå og sutra fordi de ikke engang kunne snu seg (satt litt på spissen) Jeg husker at min mellomste lå veldig lenge under babygymmen eller på matta si og var storfornøyd. Etter hvert når han begynte å bevege på seg, så ble han alltid litt frustrert, fordi han ville mer enn han greide, på en måte. Det viktigste er absolutt at baby er fornøyd! Om den er fornøyd liggende, eller ålende, eller sittende spiller ingen rolle for meg. Men det at baby sitter for eksempel åpner jo for mange nye muligheter. Type sitte i sportsvogna, sitte i høystol ved bordet, osv. Jeg er FOR motorisk utvikling altså Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå