Gå til innhold

4,5 mnd gammel, våkner kl.05.30 men er kjempetrøtt og sutrete

Anbefalte innlegg

Har en gutt på 4,5 mnd, han har greie sove og spiserutiner på dagen (kun morsmelk) og er blid og fornøyd. Legger han kl.19.30 og han sovner fint, mater han igjen når jeg legger meg rundt kl.23 og da sover han fint til ca. 04-05 for et nattmåltid. Den siste uken våkner han mellom 05.30-06.30 og bare griner, men han er ikke skikkelig våken og det virker som han vil sove mer. Tror ikke han er sulten for det er gjerne bare 1t siden han fikk mat. Ender opp med å putte smokken i han hver 30. minutt og må flere ganger opp og trøste uten at det hjelper stort. Har ingen idé om hva det kan skyldes eller hvordan vi kan få slutt på det, han sover jo så fint frem til da. Andre som opplever det samme? I dag virker han helt utslitt etter den perioden og har sovet kl.08-09.30 og igjen kl.10.30-11.30. Men vil jo heller at han skal sove skikkelig frem til kl.07-08 og stå opp da enn å ha det gående fra 05.30 for så å sovne igjen kl.08.

Fortsetter under...

mi jente på 3,5 mnd har begynt å gjøre akkurat det samme.

Hun legger seg fint rundt ca18.30 og spiser hver tredje time hele natta igjennom.

men når det begynner å nærme seg 4-5 tida må jeg putte smokk hele tida og hun sutrer og bærer seg, men er ikke sulten.

En gang skiftet jeg bleie på henne (hun tisser utrolige mengder!) og det hjalp, kanskje var hun kald og våt..

så begynte jeg å tenke at kanskje er hun kald under dyna si, så i natt hadde jeg på henne en nattpose under dyna og da sov hun bedre.

Hun roer seg også om jeg tar henne opp og lar henne sove i hendene mine/oppå meg/sammen med meg. kanskje trenger hun bare litt kos og nærhet?

Kan jo hende noe av dette er aktuelt for sønnen din også?

Han har ganske full bleie så mulig jeg bør skifte den da, redd han våkner og blir hysterisk da men får bare prøve (ble helt hysterisk for to dager siden når jeg prøvde å gi han smokken, jeg forstyrret han og det likte han særdeles lite hehe). Det med dynen er kanskje ikke så dumt nei, føler ikke han er kald men nå ligger han med tynnere bomullsdyne som vi hadde når det var så varme dager, men de er over så kan prøve med dundyne i natt og se om det kan hjelpe :) Mulig jeg også kan skifte bleie når han får mat kl.23, da er han jo litt våken uansett så får han en tørr og fresh start på natten. Mulig han vil ha kos men jeg vil ikke at det skal bli en vane å ta han opp til meg midt på natten så får prøve å kose masse før vi legger han i stedet hehe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...