Anonym bruker Skrevet 30. august 2013 #1 Skrevet 30. august 2013 Vi skal selge huset vårt. Ved første visning la veiarbeidere om veien vår uten å varsle oss. De lagde en ny vei til oss som var bratt og folk ville ikke kjøre ned. Dermed kom det totalt en bil frem mens vi så det var totalt 6 biler som måtte snu. Veiarbeiderne har hvert her i snart to år. De bygger en ny vei rett ved her. I går når jeg skulle kjøre ut fra vår tomt hadde de blokkert veien de lagde til oss for to uker siden. Vi kom oss ikke ut. Vi hadde barn i barnehagen som skulle hentes. Vi måtte vente i over 1 time på å komme oss ut. Hadde noen hvert syke eller skadet hadde vi faktisk ikke kommet ut. Dette skremmer meg. 3 gangen de klarer å gjøre så jeg ikke får kjørt ut. Første gangen jeg ikke hadde barna med meg når det skjer. Jeg vet ikke hva vi kan gjøre. Vi mistet interesse av mange på huset pga veien de lagde. Å prate med de nytter ikke. Det har jeg prøvd. Når de lagde ny vei til oss så glemte de å ta med søppelbøttene våre. Jeg sa ifra, Klarte ikke løfte de selv. De lovet at de skulle gjøre noe med dette på 15 min. tok de 4 dager. Jeg trenger råd. Mulig jeg har forklart meg teit, spør om det er vanskelig å forstå. Ikke kom med dritt. Anonymous poster hash: 78c22...4c1
Musemorbr / Skrevet 30. august 2013 #2 Skrevet 30. august 2013 Uff... Jeg vet en eldre dame som opplevde noe lignende. I over et år var hun uten parkeringsplass, mulighet for å kjøre til døren, og plass til søppelboksene ved veien. Dette løste seg da en slektning som var advokat sendte et sint brev. Mulig en advokat er det dere trenger også.
Anonym bruker Skrevet 30. august 2013 #3 Skrevet 30. august 2013 Uff... Jeg vet en eldre dame som opplevde noe lignende. I over et år var hun uten parkeringsplass, mulighet for å kjøre til døren, og plass til søppelboksene ved veien. Dette løste seg da en slektning som var advokat sendte et sint brev. Mulig en advokat er det dere trenger også. Skal ringe en advokat å høre hva vi kan gjøre,. Anonymous poster hash: 78c22...4c1
Anonym bruker Skrevet 30. august 2013 #4 Skrevet 30. august 2013 Så kjedelig da, Hi. Det burde ikke vært mulig. Enig med brukeren over, prøv med advokat. Hvis det ikke hjalp da dere snakket med dem, så vil nok advokat gjøre susen. Anonymous poster hash: a8ef6...f4c
Anonym bruker Skrevet 30. august 2013 #5 Skrevet 30. august 2013 Så kjedelig da, Hi. Det burde ikke vært mulig. Enig med brukeren over, prøv med advokat. Hvis det ikke hjalp da dere snakket med dem, så vil nok advokat gjøre susen. Anonymous poster hash: a8ef6...f4c Nei. Etter at de byttet leder her så har ting blitt vanskelig for oss. Før så fikk jeg sms på tlf ca 15-30 min før de skulle sprenge. Nå sprenger de med meg i bil 50 meter unna. får ingen varsel. hjelper ikke klage på egenhånd. Jeg ville bli varslet etter at jeg var hjemme en dag når de sprengte og bildene på veggene datt ned fra veggen, Det skremte meg. Ny leder som gir blanke i folk rundt. Anonymous poster hash: 78c22...4c1
HvittHus Skrevet 30. august 2013 #6 Skrevet 30. august 2013 Ta en telefon til brannvesenet. De og de øvrige nødetatene ser alvorlig på at boliger ikke er tilgjengelig for adkomst.
Anonym bruker Skrevet 30. august 2013 #7 Skrevet 30. august 2013 Du må snakke med de som faktisk har bestilt veiarbeidene. Som oftest er det statens vegvesen. De som jobber på beien er kun utovere av arbeidet og føler npk ikke særlig ansvarsfølelse. Få tak i rett ansvarlig person i statens vegvesen Anonymous poster hash: 137ae...052
Anonym bruker Skrevet 30. august 2013 #8 Skrevet 30. august 2013 Du må snakke med de som faktisk har bestilt veiarbeidene. Som oftest er det statens vegvesen. De som jobber på beien er kun utovere av arbeidet og føler npk ikke særlig ansvarsfølelse. Få tak i rett ansvarlig person i statens vegvesen Anonymous poster hash: 137ae...052 Har pratet med vegvesen. De prøver å hjelpe så godt de kan. men de er kun folk på kontor og på ringe til de som kan gjøre noe. Og de vil heller prate enn å jobbe. Anonymous poster hash: 78c22...4c1
Anonym bruker Skrevet 30. august 2013 #9 Skrevet 30. august 2013 Har pratet med advokat nå. Han mente på at en klage ikke ville hjelpe stort. Om man går til avisen så merker ikke de som gjør jobben forskjell uansett. krever man erstatning må man gjennom retten og det kan ta år. Jeg måtte ringe nødetat når jeg ikke kom ut så ville de bøt legge de hver gang. mer er det ikke å få gjort. Føler at de kan bare tråkke der de vil og gjøre hva de vil. De slipper unna med å drive på slik mot oss. Anonymous poster hash: 78c22...4c1
Anonym bruker Skrevet 30. august 2013 #10 Skrevet 30. august 2013 Det som virker er å stille seg opp forran dem og nekte å flytte seg (bruk gjerne bil) slik at de ikke får fortsatt arbeidet på din tomt. Hvis skaden allerede er skjedd må du kontakte oppdragsgiver (Vegnesenet?) og gjøre klart at saken må ordnes nå umidelbart og at du krever erstattning for alt. Får du ikke stoppet dem ringer du politiet. Så lenge de holder på på din grunn har du ganske mye makt. Anonymous poster hash: 3641e...a0e
Grusomme meg. Skrevet 30. august 2013 #11 Skrevet 30. august 2013 Ta kontakt med arbeidstilsynet, de kan faktisk hjelpe deg ang sprengningen. Hvis området ikke er godt nok skjermet så kan de stoppe hele greia til det er ordnet. og det vil koste de penger for de har garantert en deadline.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå