Anonym bruker Skrevet 30. august 2013 #1 Skrevet 30. august 2013 jenta mi har akkuratt begynt i bhg. før bhg start har hun sovet fra 20.00 ca til rundt 08.30. nå når bhg har begynt er hun oppe litt over 06.00 å sover 1-1.5 time rundt halv tolv. å sovner som en dupp før kl 19.00 på kvelden. nå etter noen dager virker hun utslitt, selv om hun ikke er i bhg våkner hin i 06.30 tia men vil da gjerne sove rundt 09.30 igjen?? noen som vet hvordan jeg skal gjøre dette? vil ikke ødelegge de rutinene vi nå har fått. men merker veldig på hele jenta at hun er ganske så utslitt.. Anonymous poster hash: 0a08a...e56
Mamma_til_2 Skrevet 30. august 2013 #2 Skrevet 30. august 2013 slik var min jente og hun bynte i bhg 1.august hun står opp ca kl 07,00 og sover i bhg ca en time midt på dagen, sover igjen på kvelden ca kl 20.00 i begynnelsen var hun stuptrøtt kl 17.30 og la seg for og sove litt overalt egentlig men det gikk jo utover kveldssøvnen så det klarte jeg og forhindre med lek og moro. Nå er hun tilvent med den nye rutinen og viser ikke tegn til tretthet etter bhg, men det tar litt tid for det er mye som skal prosesseres i den lille kroppen, mye nytt og det er mye aktivitet i bhg, la henne få en dag hvile hjemme fra bhg om du kan midt i uken og ikke stress med mye rart hjemme, det ordner seg når den nye hektiske livsstilen hennes blir rutine.
Anonym bruker Skrevet 30. august 2013 #3 Skrevet 30. august 2013 Våkner hun av seg selv i barnehagen eller blir hun vekt? Hvis hun blir vekt, så ville jeg latt henne sove til hun våkner av seg selv. Gjør hun allerede det, så ville jeg forsøkt en periode å legge henne enda tidligere på kvelden. Det er veldig vanlig at de blir ekstra slitne den første tiden i barnehagen og det vil mest sannsynlig være bare i en periode hun har behov for å legge seg ekstra tidlig. Anonymous poster hash: a6bca...f18
Anonym bruker Skrevet 30. august 2013 #4 Skrevet 30. august 2013 Når min elste startet i bhg såv han fra 18.00 til 07.00 ble vekt da å første kvil i bhg var ca 09.00 til 11 spiste lunsj å så igjen fra ca 12 til 14 dette var ikke rutinen før bhg start noen barn har stort behov for søvn å som di sier søvn avler søvn. Kanskje du må lage nye rutiner som inneber mer søvn siden du sier barnet virker utslitt Anonymous poster hash: 870ea...aec
Anonym bruker Skrevet 30. august 2013 #5 Skrevet 30. august 2013 Vi lar minste sove så lenge han vil i bhg. Selv om vi hadde fine rutiner hjemme før barnehagestart. Men de blir jo utslitt av bhg, stakkars små Anonymous poster hash: f7ef5...312
☆☆☆ Skrevet 30. august 2013 #6 Skrevet 30. august 2013 Vår på 16 mnd får sove så lenge ho vil i barnehagen og blir lagt når ho er trøtt om kvelden (om ho ikkje viser at ho er trøtt blir ho likevel lagt 19-19.30, men er ho trøtt 18.30 legg ho seg då). Det fungerar for oss. I dag vart ho vekt 7.30 då faren skulle levere før jobb. For det meste våknar ho sjølv når det blir lydar i huset frå ca 7.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå