Gå til innhold

Herregud, pumpa meg i går kveld...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Babyen min sover fra 22 og hele natta uten mat. 2 mnd gammel. Bestemte meg derfor for å punpe litt i går kveld for å ha litt ekstra i kjøleskapet. Det ble to stappfulle småe aventflasker. Altså over 250 ml. Er ikke det veldig mye?

Anonymous poster hash: c723f...631

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Babyen er bare to mnd gammel.

Skrevet

Babyen min sover fra 22 og hele natta uten mat. 2 mnd gammel. Bestemte meg derfor for å punpe litt i går kveld for å ha litt ekstra i kjøleskapet. Det ble to stappfulle småe aventflasker. Altså over 250 ml. Er ikke det veldig mye?

Jo det er jo e del :) så heldig du er:)

Hadde ett par sånne dager jeg også da det kom uante mengder. Skjedde bare et fåtall ganger. De andre gangene skulle jeg ønske det kom mer :)

Anonymous poster hash: b4287...da5

Skrevet

Du bør heller legge melka i fryseren. Morsmelk har ikke lang holdbarhet i kjøleskapet.

Anonymous poster hash: dfa77...513

Skrevet

Ja tror jeg må fryse litt når det ble så mye. Hva er best å fryse i?

Skrevet

Oj! Jeg var heldig hvis jeg fikk ut det i løpet av en hel dag :). Har aldri noen gang i ammeperiodene fått ut så mye.. Nå spiste mine hver andre time stort sett da, men likevel :).

Du er nok en bra melkemaskin! :)

Skrevet

Du kan fryse i melkebeholderne til Avent. Pass på at lokket går skikkelig igjen, jeg har opplevd at det er litt vanskelig å få satt på skikkelig. 

Anonymous poster hash: d6b06...4d5
Skrevet

Var det på ene eller begge sider? :) 250ml er mye uansett, så trenger ikke være redd for at mini ikke får i seg mat.

Var omtrent da vesla her var på samme alder at jeg pumpa 150mL på ene siden, for hun var ikke så villig til å amme på kvelden :/

Skrevet

Jo, det er mye. Husker en gang da jeg pumpet ut nesten 500 ml. En deilig følelse! Jeg ammet tvillinger, så produksjonen var på topp. :)

Anonymous poster hash: 8b447...69d

Skrevet

Det er mye ja :)
Babyen min på 4,5 mnd sover og hele natta og når jeg da er oppe å pumper 2 ganger, så får jeg fort 300 ml pr gang :) Jeg har massssse melk :) 
Jeg har maaaaange liter i fryseren! ;)
Fersk melk er holdbar i kjøleskap 3-5 døgn.Frys det gjerne ned med en gang :)
Jeg har rett å slett kjøpt frysebeger fra Europris!10 stk, 30 kr :) 
De holder godt :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...