Anonym bruker Skrevet 29. august 2013 #1 Skrevet 29. august 2013 Knapt noe sted sitter så store barn i vogn som i Norge. Dette må da ha negativ invirkning på utviklingen av deres motoriske evner, styrke og utholdenhet. Eller? Anonymous poster hash: a3322...43c
Gjest Skrevet 29. august 2013 #2 Skrevet 29. august 2013 Mine tre eldste satt i vogn til de var 4-5 år (17.mai bla) og ingen av de er sl7k du beskriver; )
Anonym bruker Skrevet 29. august 2013 #3 Skrevet 29. august 2013 Hvor har du den påstanden fra, da? Jeg tror ikke noe på den. De største barna jeg ser i barnevogn her i byen (Oslo) er uten unntak av annen etnisk opprinnelse enn norsk. Anonymous poster hash: 12caf...dd3
Anonym bruker Skrevet 29. august 2013 #4 Skrevet 29. august 2013 Hvor har du den påstanden fra, da? Jeg tror ikke noe på den. De største barna jeg ser i barnevogn her i byen (Oslo) er uten unntak av annen etnisk opprinnelse enn norsk. Anonymous poster hash: 12caf...dd3 Dette er mitt inntrykk også, har ofte sett unger som ser ut som de er 6-7 år gamle i vogn, av utenlandsk opprinnelse. Tror ikke nordmenn er de verste her. Anonymous poster hash: a31ca...e05
Anonym bruker Skrevet 29. august 2013 #5 Skrevet 29. august 2013 Mine slutta i sitte i vogn da de var rundt 2 år. Brukte kun vogna til å sove i. Etter 2-års alder kunne de gå og så var det bare å tilpasse gåingen etter barnas tempo og trivsel Anonymous poster hash: f7c22...675
Anonym bruker Skrevet 29. august 2013 #6 Skrevet 29. august 2013 Mulig at norske barn sitter lenger i vogn, men generelt er de jo mye mer ute i fri lek og frie til å klatre hoppe etc etc enn i mange andre europeiske land. Anonymous poster hash: 9fb89...d06
Anonym bruker Skrevet 29. august 2013 #7 Skrevet 29. august 2013 Må også bare henge meg på andre her. De jeg ser av store barn som sitter i vogn er ikke av norsk opprinnelse. Jobber i butikk og jeg ser en god del av det også. Anonymous poster hash: f60e9...488
Anonym bruker Skrevet 29. august 2013 #8 Skrevet 29. august 2013 Hvor har du den påstanden fra, da? Jeg tror ikke noe på den. De største barna jeg ser i barnevogn her i byen (Oslo) er uten unntak av annen etnisk opprinnelse enn norsk. Anonymous poster hash: 12caf...dd3 I storbyer nedover Europa ser en knapt barn som kan gå i vogn. I Oslo derimot sitter veldig mange 2-4 åringer + i vogn. Langt mellom små, stabbende barn ved siden av foreldre som tar seg tid til å gå i barnets tempo. Hvorvidt det påvirker utviklingen var et spørsmål jeg ikke kan besvare. HI Anonymous poster hash: a3322...43c
Anonym bruker Skrevet 29. august 2013 #9 Skrevet 29. august 2013 I storbyer nedover Europa ser en knapt barn som kan gå i vogn. I Oslo derimot sitter veldig mange 2-4 åringer + i vogn. Langt mellom små, stabbende barn ved siden av foreldre som tar seg tid til å gå i barnets tempo.Hvorvidt det påvirker utviklingen var et spørsmål jeg ikke kan besvare. HI Anonymous poster hash: a3322...43c Jeg er ikke ubetinget enig med deg i den observasjonen heller. Men: I mange europeiske land - og ikke minst USA - går folk generelt mye mindre enn i Norge. Mange storbyer er også mindre barnevennlige (prøvd barnevogn på tuben i London? Tro meg - det er å foretrekke å ta den nyfødte i håndveska). I mange land er utvalget barnevogner mer av typen triller og i mange land har folk dårlig råd. Men sånn generelt tror jeg absolutt ikke norske barn er i mindre fysisk aktivitet enn barn i mange andre "vestlige" land. Heller omvendt, i følge det meste jeg har sett av statistikk. Anonymous poster hash: 12caf...dd3
Anonym bruker Skrevet 29. august 2013 #10 Skrevet 29. august 2013 Hadde jeg ikke hatt vognen med til min toåring så hadde vi ikke kommet noen veier. Han legger seg plutselig ned å nekter å gå videre,å bære på han med ryggproblemer er heller ikke noe alternativ. Han bruker også vognen i barnehagen utenom soving også,fordi han føler seg trygg der å liker å sitte å slappe av i den iløpet av dagen. Anonymous poster hash: c7308...a41
Anonym bruker Skrevet 29. august 2013 #11 Skrevet 29. august 2013 I storbyer nedover Europa ser en knapt barn som kan gå i vogn. I Oslo derimot sitter veldig mange 2-4 åringer + i vogn. Langt mellom små, stabbende barn ved siden av foreldre som tar seg tid til å gå i barnets tempo.Hvorvidt det påvirker utviklingen var et spørsmål jeg ikke kan besvare.HIAnonymous poster hash: a3322...43c Jeg er ikke ubetinget enig med deg i den observasjonen heller. Men: I mange europeiske land - og ikke minst USA - går folk generelt mye mindre enn i Norge. Mange storbyer er også mindre barnevennlige (prøvd barnevogn på tuben i London? Tro meg - det er å foretrekke å ta den nyfødte i håndveska). I mange land er utvalget barnevogner mer av typen triller og i mange land har folk dårlig råd. Men sånn generelt tror jeg absolutt ikke norske barn er i mindre fysisk aktivitet enn barn i mange andre "vestlige" land. Heller omvendt, i følge det meste jeg har sett av statistikk. Anonymous poster hash: 12caf...dd3 Del gjerne statistikken du viser til. HI Anonymous poster hash: a3322...43c
Anonym bruker Skrevet 29. august 2013 #12 Skrevet 29. august 2013 2 åringen min sitter enda i vogn, hun veier 15 kg og jeg kan ikke bære henne hele tiden. Hun er like lang som en liten 4 åringer og vil tro at mange som ikke kjenner henne synes hun er alt for stor til å sitte i vogn. Er ikke alle barna som er så gamle som de ser ut som. Anonymous poster hash: 94d0b...1ff
sunnill Skrevet 30. august 2013 #13 Skrevet 30. august 2013 min sønn på 3 år sitter i vogn enda.og han elsker og gå turer.storkoser seg da.Men til sommeren da han blir 4 så er det stopp.Da kommer vi til og bruke vogn på lengere turer,ferier osv.Men ikke ellers.
Anonym bruker Skrevet 30. august 2013 #14 Skrevet 30. august 2013 Jeg har til gode å se mange "stabbende" småbarn med tålmodige foreldre rundt omkring i Europa! Er nok heller sånn at norske unger er mer aktive. Forøvrig ser jeg sjelden store barn i vogn i Norge. Anonymous poster hash: 750a5...2af
☆☆☆ Skrevet 30. august 2013 #15 Skrevet 30. august 2013 (endret) Brukar nesten ikkje vogn lenger, 16 mnd. Vogna vart brukt på søndag, då var det to veker sida sist ho var i bruk. Men det seier nok meir om kor lite eg går for tida enn kor mykje ho går. Og slik kan det nok vere andre stader i verda også. Kva skal ein med vogn om ein ikkje har tenkt å gå nokon stad? Endret 30. august 2013 av ★
Anonym bruker Skrevet 30. august 2013 #16 Skrevet 30. august 2013 Vi har med vogn når vi er ute for å få med oss ungen, ho orker ikke gå så lange strekninger (16mnd), men innimellom så går ho men har da med vognen for det om. Kommer sikkert til å bruke vognen frem til lillebroster kommer og da blir det søskenvogn. Ho er aktiv hele dagen i bhg og hjemme på ettermiddagen, vi går i heia, skogen og marka i helgene, vi leker og har det gøy. Så i mine øyne så har det ingenting å si på utviklingen på barna om de sitter i vogn altså, bullshit sier jeg. Flere av de som leverer i bhg når jeg gjør har med eldre søsken og da sitter det 6-7 åringer i søskenvogn sammen med minstebarnet og foreldrene triller de helt til skolen. Ofte sitter de og oppå kalesjen mens minste barnet ligger under. Men er det det som fungerer for de så er jo det greit. Hvorfor skal andre hele tiden komme å mingle seg opp i hva man gjør om er best for dem... Om folk gjør noe uvanlig (greit jeg legger jo merke til det jeg og) men hvorfor skal jeg bry meg? Anonymous poster hash: a22d2...982
Gjest sussie77 Skrevet 30. august 2013 #17 Skrevet 30. august 2013 Bruker fremdeles vogn til 2 åringen. Eller bare en trille, fordi det er det eneste hun vil sitte i. Men hun går mye også. Og når hun er 2 1/2 så kommer vi nok ikke til å bruke den noe særlig mer. Akkurat som broren sin gjorde. Men ja har sett at ganske store barn sitter i vogn. Både av utenlands opprinnelse og norske barn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå