Anonym bruker Skrevet 29. august 2013 #1 Skrevet 29. august 2013 Læreren var veldig sint på elevene og kjeftet på dem for å få dem til å komme inn. Hun er ny, og klassen sliter med mye bråk, uro og lite respekt for voksne.. Jeg observerte det hele fra gangen, døren var åpen. Elevne falt fort til ro og hun hadde en streng men rolig tale om oppførsel etterpå. Elevene fikk komme med forslag til hvordan ting kunne bli bedre og de var pluteslig veldig lydhøre for læreren. Så måtte jeg inn på møte... Men..synes dere det er greit at lærere bruker sint, streng stemme til barna deres? Det var så jeg skvatt litt selv når hun satte i midt i kaoset hun kom til. Anonymous poster hash: 24df4...b7d
Anonym bruker Skrevet 29. august 2013 #2 Skrevet 29. august 2013 Om barnet mitt ikke hører etter og gjør som hun får beskjed om så er streng stemme helt ok fra en lærer (og fra en nabo, familie, venninner etc. alt ettersom hvem som "passer" henne) Anonymous poster hash: 6d351...586
Ladybird2014 Skrevet 29. august 2013 #4 Skrevet 29. august 2013 Så klart! Hun må sette seg i respekt. Kjempebra at hun åpnrt for dialog medeelevene etterpå. Dette lover bra!
valkyrien Skrevet 29. august 2013 #5 Skrevet 29. august 2013 Selvfølgelig er det greit å sette seg i respekt når de ikke hører. Så sant det ikke dreier seg om å skrike til de da.
Honningmelon Skrevet 29. august 2013 #6 Skrevet 29. august 2013 Helt greit. Jeg syns ofte lærerene er for snille med barna, jeg. Ja til strengere lærere!
Soon to be mum Skrevet 29. august 2013 #7 Skrevet 29. august 2013 Om barnet mitt ikke hører etter og gjør som hun får beskjed om så er streng stemme helt ok fra en lærer (og fra en nabo, familie, venninner etc. alt ettersom hvem som "passer" henne) Anonymous poster hash: 6d351...586 Helt enig.
Anonym bruker Skrevet 29. august 2013 #8 Skrevet 29. august 2013 Har du noengang sittet i en klasse å sett på hvor urolige elever kan bli sammen i gruppe selv med en flink lærer som har et bra program? (jeg fikk overvære en undervisningstime med en lærer som er kjempeflink og veldig godt likt av barna tidligere denne uken og jeg fikk faktisk en liten oppvekker i hvor urolige barna kan være, og da er det ikke snakk om problembarn eller noe slikt og det selv om de faktisk fulgte med på undervisning. Dette var 3 klassinger.) Selvsagt må læreren kunne vise at viss oppførsel gjør han eller henne sint og er uakseptabel. Om de skriker til elevene eller straffer elevene på noen måte er det anderledes. Om en lærer ikke skulle kunne snakke strengt til elevene sine engang hvordan skal personen da holde styr på klassen og se til at det er et miljø å lære i? I en gruppe på 10-25 barn vil det naturligvis være en eller flere barn som er urolige og lager litt bråk og så drar med seg flere, så læreren må faktisk kunne ha respekt og må kunne snakke til de når ting blir urolige. At læreren her snakket rolig med de om hva som er akseptabel oppførsel og tok deres meninger med i diskusjonen viser jo at læreren faktisk er bevist hva som blir sagt og gjort av seg selv og de andre. Anonymous poster hash: 0d28a...856
Anonym bruker Skrevet 29. august 2013 #10 Skrevet 29. august 2013 Jeg har aldri sett en lærer kjefte på barn før, alltid sett dem som pedagogisk korrekte.. Det fungerte jo, men så jo også at elevene skvatt til. Som dere sier- man må vel være litt streng med barn. Og jeg aner ingen ting om å holde oppmerksomheten til 20 barn samtidig. All ære til lærere som holder ut slikt kaos. Hi Anonymous poster hash: 24df4...b7d
Anonym bruker Skrevet 29. august 2013 #11 Skrevet 29. august 2013 ser ikke problemet. Hun tok en samtale om oppførsel og forventninger i etterkant som du også sier Anonymous poster hash: 70e4a...517
Tyra79 Skrevet 29. august 2013 #12 Skrevet 29. august 2013 Tenker at utifra denne situasjonen du beskriver, handlet læreren veldig pedagogisk! Hun viste følelser (ble sint) og fikk oppmerksomheten på den måten(?). Deretter samtalte hun med elevene om hvordan det skulle være i klassen. Er ganske sikker på at elevene gikk ut av timen med en god forståelse av hva denne læreren forventer av dem!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå