Anonym bruker Skrevet 29. august 2013 #1 Skrevet 29. august 2013 Hva mener du? Anonymous poster hash: 58f54...a99
Giss Skrevet 29. august 2013 #2 Skrevet 29. august 2013 Mener du passe til søskennavn? Tja, det er så mange måter det kan passe sammen på: Opprindelse, forbokstav, antall stavelser, klang, like vokaler, samme endelse osv Det er helt opp til dere hvordan dere ønsker det - eller ikke. Om navnet skal passe til barnet? Jeg tenker ja, for foreldrene. Det er veldig subjektivt hva man forbinder navnene med. En veninde synes en Oliver skal være en liten mørk gutt, mens det for meg er navnet på en liten lys gutt. Man kan også få en ide om hvilket navn som passer eller slett ikke passer til barnet, når man ser det - men venner og familie kan se noe annet enn det foreldrene ser. Det vigtigste er at det er det rette navn i foreldrene øyne.
Gjest Anonymbruker85 Skrevet 29. august 2013 #3 Skrevet 29. august 2013 ja for eksempel Liam og Einar kan ikke 2 brødre hete,må være i samme sjanger i alle fall
Heklemamma Skrevet 30. august 2013 #4 Skrevet 30. august 2013 Navnet skal passe til barnet som har det. Ikke til søsken. Søsken er minst like forskjellige som alle andre barn. Ta det navnet dere vil!
Hun med alle ungene Skrevet 30. august 2013 #5 Skrevet 30. august 2013 Jeg bryr meg ikke så mye om det,så barna mine har forskjellige navn. Men jeg hadde reagert litt om noen hadde to barn som het Berit og Cassandra f.eks. Det er også viktig at barnet kler navnet synes jeg.
Suebird Skrevet 1. september 2013 #6 Skrevet 1. september 2013 Ja, jeg personlig er veldig opptatt av det. Barna skal ha navn som står godt til hverandre. De trenger ikke være fra nøyaktig samme opphav, men liknende opphav er viktig. F.eks. norrønt og latinsk funker ikke for meg.
Gunner Skrevet 8. september 2013 #7 Skrevet 8. september 2013 Ja, iallefall litt. Gudrun og Nathaniel blir litt krasj.
Anonym bruker Skrevet 9. september 2013 #8 Skrevet 9. september 2013 Ja, jeg er opptatt av det. Selv om jeg vet at de en gang sprer sine vinger hver til sitt Anonymous poster hash: 1f127...93a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå