Gå til innhold

Når foreldre bidrar til ekskludering...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk med meg hjem en sønderknust liten jente i dag. Hun. var ikke invitert i bursdag! Alle i "gjengen" hun leker med daglig i barnehagen var invitert, men ikke hun. Den såre gråten var så vond! Hadde lyst å gråte selv. Fr meg er det uforstående at voksne mennesker kan ekskludere barn på denne måten! Er ikke min datter god nok? Kjenner jeg blir sint, lei meg og oppgitt over at barna allerede i barnehage alder må lære seg å bli ekskluder. Av andre barn, ja, det kan skje! Men når det absolutt ikke er barnet som eksluderer, men de voksne??! Ja da blir jeg ganske oppgitt!

Måtte få ut litt frustrasjon her...

Anonymous poster hash: 02da9...794

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ser det er laget ennå et innlegg om bursdag her. Det er ikke mitt innlegg og jeg har heller ikke svart på den tråden. Ren tilfeldighet! Såg det nå...

Skrevet

Ditt innlegg og den andre tråden er jo helt ulike. I ditt tilfelle er dette helt grusomt mot barnet, i den andre tråden er det spørsmål om det f.eks. er lov å invitere sine to beste venner fra klassen/barnehagen, og ikke de 23 andre, og det er visst ikke greit i følge mange. Å ekskludere kun et barn slik du forteller om vet jeg ikke noen som synes er greit, men de eksisterer jo tydeligvis der ute siden slikt skjer :(

Anonymous poster hash: b43cb...eb6
Skrevet

Er du helt sikker på at det ikke er en misforståelse? Kanskje innbydelsen er forlagt eller kommet bort? Hvis man inviterer i barnehagen skal som regel alle innenfor samme gruppe inviteres, ellers må man vanligvis invitere på annen måte.

Jeg ville tatt en telefon og sjekket.

Hvis det stemmer at din datter ikke får komme gir du nok vedkommende dårlig samvittighet i det minste.

Anonymous poster hash: 645cb...0ea

Skrevet

Fikk med meg hjem en sønderknust liten jente i dag. Hun. var ikke invitert i bursdag! Alle i "gjengen" hun leker med daglig i barnehagen var invitert, men ikke hun. Den såre gråten var så vond! Hadde lyst å gråte selv. Fr meg er det uforstående at voksne mennesker kan ekskludere barn på denne måten! Er ikke min datter god nok? Kjenner jeg blir sint, lei meg og oppgitt over at barna allerede i barnehage alder må lære seg å bli ekskluder. Av andre barn, ja, det kan skje! Men når det absolutt ikke er barnet som eksluderer, men de voksne??! Ja da blir jeg ganske oppgitt!

Kan innbydelsen ha forsvunnet? Det skjedde her.

Det kan være en liten misforståelse. Jeg ville undersøkt.

Skrevet

Dessverre ingen misforståelse. Mora var å henta sin datter samtidig med meg og kan umulig å ha gått glipp av at dattere mi satt å grein på gulvet og gjentok at hun og ville i bursdag... Det kan godt være andre på avdelingen som ikke er invitert, men poenget er at de leker i samme gjeng hver dag!

Skrevet

Forkastelig rett og slett når VOKSNE mennesker ekskluderer andre barn, det skulle vært staffbart.

Skrevet

Er datteren din på samme alder som de andre? Går på samme avdeling?

Anonymous poster hash: 9ba15...608

Skrevet

Er datteren din på samme alder som de andre? Går på samme avdeling? Anonymous poster hash: 9ba15...608

Like gamle på samme avdeling!

Skrevet

Snakk med barnehagepersonalet. Ofte har de (ihverfall uskrevne) regler på sånt. ENten alle jentene i samme årskull, eller alle jentene på avdeligen eller annet....

Er jenta di like gammel som de andre? 

Fikk moren med seg dette og så sa hun ingenting??? jeg hadde blitt helt knust hvis jeg hadde fått med meg at jeg hadde medvirket til at en liten jente ble så lei seg for noe jeg muligens burde ha tenkt på!

Skrevet

uff får helt vondt i mammahjertet mitt. Jeg mener at hvis man først inviterer til bursdag, så pass på å invitere alle, enten alle jentene eller alle guttene. og spesielt siden de er like gamle og går på samme avdeling. 

Skrevet

Jeg blir rett og slett forbanna av å lese innlegget ditt !! Hva er det voksne mennesker tenker med når de greier noe sånt. Stakkars jenta di, og deg :-(

Snakk med personalet i morgen !

Skrevet

Kan jo være ting som spiller inn, som er barnet ditt i samme aldersgruppe som det barnet som har bursdag?

Her inviterte vi de i bhg som er født samme år, slik ordningen var her. Selv om det da kan være 2 som de leker med mye som er et år eldre eller yngre trenger ikke det bety at de to også blir invitert det har jo med plass å gjøre.

Da datteren min ville invitere bestevenninnene som ikke er i samme årstall så måtte jeg da invitere alle jentene i den gruppa også fordi ellers ville bare et par bli utelatt, men det skapte litt kaos i hvordan jeg skulle få plass til alle barn. 

Venninnen min som har barn i samme årstall gjorde kort affære og så nei til å invitere de yngre da hun ville fått samme plassproblem som meg. Og er mindre vant til å omgås store barnegrupper. (noe som kan føles som en litt for stor oppgave om man ikke er vant til det.)

Selvsagt ble den ene av de yngre lei seg men hadde hun invitert dette barnet så ville neste bli lei seg og så ville hun sittet med en stor barnegruppe til slutt allikevel.

Her om dagen var min største kjempe lei seg for at det var bursdag på skolen (etter skoletid) og barnet mitt var ikke invitert selv om han kjente bursdagsbarnet godt. Bursdagsbarnet går ikke i samme klasse men noen av barna i mitt barns klasse var invitert.

Selvsagt var dette trist for mitt barn men jeg skjønner godt at foreldrene må sette en grense et eller annet sted.

Så spørsmålet er om foreldrene til dette barnet har tenkt dette barnet vil vi ikke invitere eller om det er slik at deres tanker rundt hvem de må invitere for at ting skal bli rettferdig/riktig rett og slett ikke inkluderte barnet ditt pga aldersforskjell eller annet.

Anonymous poster hash: 76421...4bd
Skrevet

Når barnet føler sånn på det, de er på samme avdeling og tydeligvis leker sammen daglig så eh jo. Klart en skjønner at en inviterer henne.

Samme årstall på jenter på en avdeling? De er da stort sett mer enn 15 stk på hver avdeling totalt m gutter jenter og alle?

Nei, enten alle jentene eller alle guttene. Til nød "førskolegruppa" for disse har en avgrenset hverdag noen dager i uka hvor de gjør ting for seg selv.

Man ekskluderer ikke unger pga plass. Hørt om lekeland, bowling , utebursdag ?? Har ikke plass til mer enn 5 unger og er alene (ikke best råd heller) har ikke egen hage. Vet du hva vi gjør ? Inviterer HELE Bhg avdelinga, gutter som jenter og alle aldere. Mange kan ikke komme uansett -men de skal alle ha invitasjon. Og vi har laga til leker og feira i parker, områder på jobben min ol, .. Ikke skyld på dårlig plass

Anonymous poster hash: d3a14...f74

Skrevet

Kan jo være ting som spiller inn, som er barnet ditt i samme aldersgruppe som det barnet som har bursdag?

Her inviterte vi de i bhg som er født samme år, slik ordningen var her. Selv om det da kan være 2 som de leker med mye som er et år eldre eller yngre trenger ikke det bety at de to også blir invitert det har jo med plass å gjøre.

Da datteren min ville invitere bestevenninnene som ikke er i samme årstall så måtte jeg da invitere alle jentene i den gruppa også fordi ellers ville bare et par bli utelatt, men det skapte litt kaos i hvordan jeg skulle få plass til alle barn.

Venninnen min som har barn i samme årstall gjorde kort affære og så nei til å invitere de yngre da hun ville fått samme plassproblem som meg. Og er mindre vant til å omgås store barnegrupper. (noe som kan føles som en litt for stor oppgave om man ikke er vant til det.)

Selvsagt ble den ene av de yngre lei seg men hadde hun invitert dette barnet så ville neste bli lei seg og så ville hun sittet med en stor barnegruppe til slutt allikevel.

Her om dagen var min største kjempe lei seg for at det var bursdag på skolen (etter skoletid) og barnet mitt var ikke invitert selv om han kjente bursdagsbarnet godt. Bursdagsbarnet går ikke i samme klasse men noen av barna i mitt barns klasse var invitert.

Selvsagt var dette trist for mitt barn men jeg skjønner godt at foreldrene må sette en grense et eller annet sted.

Så spørsmålet er om foreldrene til dette barnet har tenkt dette barnet vil vi ikke invitere eller om det er slik at deres tanker rundt hvem de må invitere for at ting skal bli rettferdig/riktig rett og slett ikke inkluderte barnet ditt pga aldersforskjell eller annet.

Anonymous poster hash: 76421...4bd

Hvis det er som du beskriver, så ville vel moren til bursdagsbarnet tatt seg bryet med å forklare det til barnet som satt og gråt fordi hun ikke var invitert...

Anonymous poster hash: c3f1d...737

Skrevet

I ene ungen min sin avdeling er de 36 unger og 21 i hennes årskull. Det ber vi ikke.

De er delt opp i 4 grupper så da inviterte vi alle jentene på denne gruppen uansett alder.

Det syns bhg var helt greit.

Anonymous poster hash: 6e76c...6e3
Skrevet

Kan jo være ting som spiller inn, som er barnet ditt i samme aldersgruppe som det barnet som har bursdag?Her inviterte vi de i bhg som er født samme år, slik ordningen var her. Selv om det da kan være 2 som de leker med mye som er et år eldre eller yngre trenger ikke det bety at de to også blir invitert det har jo med plass å gjøre. Da datteren min ville invitere bestevenninnene som ikke er i samme årstall så måtte jeg da invitere alle jentene i den gruppa også fordi ellers ville bare et par bli utelatt, men det skapte litt kaos i hvordan jeg skulle få plass til alle barn. Venninnen min som har barn i samme årstall gjorde kort affære og så nei til å invitere de yngre da hun ville fått samme plassproblem som meg. Og er mindre vant til å omgås store barnegrupper. (noe som kan føles som en litt for stor oppgave om man ikke er vant til det.)Selvsagt ble den ene av de yngre lei seg men hadde hun invitert dette barnet så ville neste bli lei seg og så ville hun sittet med en stor barnegruppe til slutt allikevel. Her om dagen var min største kjempe lei seg for at det var bursdag på skolen (etter skoletid) og barnet mitt var ikke invitert selv om han kjente bursdagsbarnet godt. Bursdagsbarnet går ikke i samme klasse men noen av barna i mitt barns klasse var invitert.Selvsagt var dette trist for mitt barn men jeg skjønner godt at foreldrene må sette en grense et eller annet sted.Så spørsmålet er om foreldrene til dette barnet har tenkt dette barnet vil vi ikke invitere eller om det er slik at deres tanker rundt hvem de må invitere for at ting skal bli rettferdig/riktig rett og slett ikke inkluderte barnet ditt pga aldersforskjell eller annet. Anonymous poster hash: 76421...4bd

Samme årskull, samme avdeling og leker sammen. Syns ikke det finnes unnskyldning. HI

Skrevet

Kan jo være ting som spiller inn, som er barnet ditt i samme aldersgruppe som det barnet som har bursdag?Her inviterte vi de i bhg som er født samme år, slik ordningen var her. Selv om det da kan være 2 som de leker med mye som er et år eldre eller yngre trenger ikke det bety at de to også blir invitert det har jo med plass å gjøre. Da datteren min ville invitere bestevenninnene som ikke er i samme årstall så måtte jeg da invitere alle jentene i den gruppa også fordi ellers ville bare et par bli utelatt, men det skapte litt kaos i hvordan jeg skulle få plass til alle barn. Venninnen min som har barn i samme årstall gjorde kort affære og så nei til å invitere de yngre da hun ville fått samme plassproblem som meg. Og er mindre vant til å omgås store barnegrupper. (noe som kan føles som en litt for stor oppgave om man ikke er vant til det.)Selvsagt ble den ene av de yngre lei seg men hadde hun invitert dette barnet så ville neste bli lei seg og så ville hun sittet med en stor barnegruppe til slutt allikevel. Her om dagen var min største kjempe lei seg for at det var bursdag på skolen (etter skoletid) og barnet mitt var ikke invitert selv om han kjente bursdagsbarnet godt. Bursdagsbarnet går ikke i samme klasse men noen av barna i mitt barns klasse var invitert.Selvsagt var dette trist for mitt barn men jeg skjønner godt at foreldrene må sette en grense et eller annet sted.Så spørsmålet er om foreldrene til dette barnet har tenkt dette barnet vil vi ikke invitere eller om det er slik at deres tanker rundt hvem de må invitere for at ting skal bli rettferdig/riktig rett og slett ikke inkluderte barnet ditt pga aldersforskjell eller annet. Anonymous poster hash: 76421...4bd

Samme årskull, samme avdeling og leker sammen. Syns ikke det finnes unnskyldning. HI

Er absolutt noe å ta opp på neste møte. Jeg hadde kommet til å sagt noe jeg da. I vår bhg. ber vi alle.

Anonymous poster hash: cc003...920

Skrevet

Samme årskull, samme avdeling og leker sammen. Syns ikke det finnes unnskyldning. HIAnonymous poster hash: 02da9...794

Er absolutt noe å ta opp på neste møte. Jeg hadde kommet til å sagt noe jeg da. I vår bhg. ber vi alle. Anonymous poster hash: cc003...920

Tenkte å si noe i bhg i morgen. Problemet her er at folk gjør som de vil! Her går det mye på hvem foreldrene omgås på fritiden osv. Jeg som ikke er venninne med mange av mødrene kvalifiserer tydeligvis ikke min datter til bursdagsinvitasjon. At det blir tatt opp felles regler på bursdagsfeiring på foreldremøte er dessverre fånyttes.

Skrevet

Ville tatt det opp direkte med foreldrene til bursdagdbarnet.

Det har jeg gjort ved en anledning, og gjett om den mora ble både perpleks og flau....... Helt greit synes jeg da - man ekskluderer ikke barn og man inviterer alle innenfor en klart definert gruppe!

Anonymous poster hash: e1df5...870
Skrevet

Helt utrolig. Dårlig stil!

Enten alle jenter/gutter eller hele hurven.

Anonymous poster hash: a13ae...8be

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...