Gå til innhold

6-åringen har fått verk i begge øredobbhullene.... Råd eller tips?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kanskje hullene har begynt å gro igjen? De gror fort det første året.

Fortsetter under...

Skrevet

Kanskje hullene har begynt å gro igjen? De gror fort det første året.

Ja, men tok jo bare ut de gamle, renset, og prøvde så å sette i de nye. SÅ fort kan det vel umulig gro?

Skrevet

Bare jeg som har kjøpt det uten resept da!

Jeg er farmasøyt og selger reseptplikige legemidler hver eneste dag. Fucidin er reseptplikig. Så med mindre du er lege, får du ikke kjøpt det over disk. Du må gjerne overprøve meg, men akkurat nå har jeg rett.
Fucidin pleide å være til salgs over disk og har nå (dette året?) Blitt resept belagt...

Sånn, begge har rett.

Jeg har jobbet som farmasøyt i over ti år, og Fucidin har vært reseptbelagt i alle disse årene. Så beklager, dere får ikke kjøpt det over disk.

Det er virkelig ingenting å beklage , for jeg vet jeg har kjøpt fucidin salve uten resept ! Flere ganger ... Sist i 2010. Og den har jeg enda ...

Skrevet

Fikk det samme da jeg var barn, det ble ikke bedre før jeg lot hullet gro igjen. Tok nye hull noen år senere, og da gikk det bra.

La det gro igjen hvis hun vil det selv, er min anbefaling.

Skrevet

Jeg er farmasøyt og selger reseptplikige legemidler hver eneste dag. Fucidin er reseptplikig. Så med mindre du er lege, får du ikke kjøpt det over disk. Du må gjerne overprøve meg, men akkurat nå har jeg rett.
Fucidin pleide å være til salgs over disk og har nå (dette året?) Blitt resept belagt...

Sånn, begge har rett.

Jeg har jobbet som farmasøyt i over ti år, og Fucidin har vært reseptbelagt i alle disse årene. Så beklager, dere får ikke kjøpt det over disk.
Det er virkelig ingenting å beklage , for jeg vet jeg har kjøpt fucidin salve uten resept ! Flere ganger ... Sist i 2010. Og den har jeg enda ...

Tror du får kjøpt de små tubene med fucidin uten resept (mener også jeg har kjøpt uten), mens skal du ha de i "vanlig" størrelse må du ha resept.

Men jeg er bare en skarve sykepleier, og har lest her inne før at vi ikke skal uttale oss for mye om medisiner her, så kan ikke si det for sikkert.

Men jeg mener også nokså sikkert at jeg har kjøpt fucidin uten resept. Har en liten tube i skapet her hjemme, uten resept-klistremerke på verken tuben eller boksen.

Anonymous poster hash: 5d664...4ad

Skrevet

Ikke vet jeg,men er ikke fucidin en form for smalspektred antibiotika?..Og så vidt jeg vet må man vel ha resept på det.

Anonymous poster hash: 9c712...258

Annonse

Skrevet

Jeg syns det er lettere å få inn øredobbene når de er fuktige. 

Anonymous poster hash: 425f5...cd9
Skrevet

Kjøp gull. Ev kirurgisk stål. Eldste min tåler ikke annet.

Skrevet

Sånn, begge har rett.

Da har du ikke kjøpt den i Norge. Og er den fra 2010, er den for gammel.

Jo jeg har kjøpt de i Norge , og hva er den egentlig for gammel for? For å ligge i skapet?

Jeg skrev bare at jeg fortsatt har den , ikke at jeg skal bruke den til noe spesielt.

Skrevet

Sånn, begge har rett.

Kanskje vi blander med bacimycin?

Skrevet

Nei :)

Jeg har bacimycin også:) i både salve og pulver:)

Men hi kan jo bruke det også :)

Skrevet

Fucidin er ett C preparat som kun utleveres med resept.

Annonse

Skrevet

Uansett hvor rett du føler du har endrer det ikke at jeg har kjøpt fucidin salve reseptfritt på apotek . Andre i denne tråden har visst også det! Dere må gjerne tro at jeg ikke har det, men det endrer ingenting . Dette får bli mitt siste bidrag til denne tråden. Ha en fin kveld :)

Skrevet

Jeg tåler ikke juggel i ørene, kun gull. Det hender alikevel at jeg for en festlig anledning tar på meg juggel. Da klør jeg og får sånne klumper inne i øret som HI beskriver. Det eneste som hjelper er å ta øredobbene ut, og da kommer det seg med en gang.

Skrevet

Vi gjorde et forsøk til med gulløredobbene i går kveld. Og da jeg forsiktig skrudde de inn, gikk de gjennom uten at det gjorde altfor vondt.

Nå lar vi de være i fred, tenkte ev smøre forsiktig foran og bak m bacimycinsalve, men vi kommer ikke til å ta de ut på en stund.

Så krysser vi alt vi har for at betennelsen glir over.

Og satset på at hun ikke får nikkelallergi, ettersom mor var sååå dum og lot seksåringen få hull i ørene :-P...

Undrer meg litt over andres behov for å gneldre og være bedrevitere stadig vekk!...

Hullene er jo tatt, ikke noe mer å gjøre med det, ville bare ha tips til hvordan gå frem når hullene verket.

Takk til alle dere som har kommet med råd og tips for det jeg faktisk lurte på! :-)

Ha en fin dag!

Skrevet

skift til gull og pass på at selve stangen (?) er tykk nok. Fikk byttet tidlig til gull men stangen var så tynn at det var vondt å få inn nye som var tykkere (normalstr) når vi skulle bytte igjen. 

Ellers hadde jeg ikke dratt de ut og inn hver dag, men bare fjernet proppen og renset godt fremme og bak. Pyrisept på sprayflaske er genial, gjør dette hver kveld. 

Husk og gi jentungene streng beskjed om å ikke tukle med øredobbene selv siden de ofte er skitne på henda. 

Anonymous poster hash: 1a2ee...4d2

Man skal IKKE rense med pyrisept!

Anonymous poster hash: a6cb6...b23

Skrevet

skift til gull og pass på at selve stangen (?) er tykk nok. Fikk byttet tidlig til gull men stangen var så tynn at det var vondt å få inn nye som var tykkere (normalstr) når vi skulle bytte igjen. 

Ellers hadde jeg ikke dratt de ut og inn hver dag, men bare fjernet proppen og renset godt fremme og bak. Pyrisept på sprayflaske er genial, gjør dette hver kveld. 

Husk og gi jentungene streng beskjed om å ikke tukle med øredobbene selv siden de ofte er skitne på henda. 

Anonymous poster hash: 1a2ee...4d2

Man skal IKKE rense med pyrisept!

Anonymous poster hash: a6cb6...b23

Saltvannsløsning!

Er litt skremmende at mange som skyter hull ennå ber folk om å rense med pyrisept.

Skrevet

Vi gjorde et forsøk til med gulløredobbene i går kveld. Og da jeg forsiktig skrudde de inn, gikk de gjennom uten at det gjorde altfor vondt.

Nå lar vi de være i fred, tenkte ev smøre forsiktig foran og bak m bacimycinsalve, men vi kommer ikke til å ta de ut på en stund.

Så krysser vi alt vi har for at betennelsen glir over.

Og satset på at hun ikke får nikkelallergi, ettersom mor var sååå dum og lot seksåringen få hull i ørene :-P...

Undrer meg litt over andres behov for å gneldre og være bedrevitere stadig vekk!...

Hullene er jo tatt, ikke noe mer å gjøre med det, ville bare ha tips til hvordan gå frem når hullene verket.

Takk til alle dere som har kommet med råd og tips for det jeg faktisk lurte på! :-)

Ha en fin dag!

Ja huff og huff, tenk at enkelte av oss er så fæle at vi ikke synes det er en god ide å stikke hull på småbarn for å forbedre utseendet deres...

Anonymous poster hash: 48f39...99b

Skrevet

Det var vel i grunn ikke det jeg sa, men greit nok.

Poenget var at jeg ikke ba om noens mening om hull i ørene på barn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...