Gå til innhold

Kontroll på sykehuset igår, 21+2.

Ire86 m/tvillinger <3

Anbefalte innlegg

Ingen UL, kun innvendig UL for å sjekke livmorhalsen. Den var for tre uker siden 4cm og nå 2,9cm.

Så fikk streng beskjed om å roe ned litt og ligge en del i senga/sofaen.

Er sykmeldt ut sv.skapet og har vært det en stund pga kvalm, rygg/bekkenproblem.

Ny kontroll og UL (vekst) om tre uker.. Håper ikke livmorhalsen har minket enda mer!! Hatt en del kynnere i det siste.

Nå er det bare å smøre seg med tålmodighet å slappe godt av. Kunne heldigvis gå små og lette turer med hunden :)

Godt for hodet å få frisk luft!

Ellers er formen grei, kjenner små, forsiktige spark hver dag <3

Endret av Ire86 m/tvillinger <3

Fortsetter under...

Eg er omtrent 6veker bak deg og var og på kontroll idag. Tvillingane mine er toegga og mest,sannsynleg jenter fekk eg vite idag. Fekk vidare vite at eg bør kontrollerast kvar tredje veke,framover. Er det det du og gjer? Eg fekk ikkje målt livmorhalsen; fekk beskjed om at dei gjer

det på kontroll i veke 22....

Håpar "halsen din" held seg stabil framover. Og lykke til!

Livmorhalsen ble sjekket i uke 18 på OUL, den ble sjekket igjen nå etter 3 uker, så ja, her er det kontroll hver 3.uke!

Her er det toegga, en gutt og en jente :)

Ja, håper den blir bedre eller holder seg stabil der den er nå!

Lykke til du også :)

Veldig forskjell fra sykehus til sykehus virker det som. Jeg har vært på OUL denne uken(uke 19), og spurte da om måling av livmorhals, det gjøres ikke lenger rutinemessig fikk jeg svar på-kun hvis man får tidlige rier.

Ellers skal jeg kun på ekstra UL uke 28 og uke 34 siden de er toeggede, og da for å se på tilvekst. Og da jeg spurte ang fødsel, var det visst ikke noe problem og gå til termin...hjelpes-kommer til å være stor som ett hus...

Og fikk og beskjed om å slutte jobbe etter uke 24-25 pga de ikke ønsket tidlig fødsel. Hvorfor er dere andre med toeggede på så mye kontroller lurer jeg på? Hvilket sykehus tilhører dere?

Annonse

Merkelig at det er så forskjellig praksis.

Vi hører til Lillehammer..

Her er det som tidligere nevnt kontroll hver 3.uke.

Fra sv.skapsuke 28 er det hver 2.uke og fra uke 36 er det hver uke fram til termin...

Jeg tilhører A-hus, mulig at de har så mange tvillingfødsler i året at det ikke er noe stort annerledes enn vanlig fødsel;) Eller så kanskje grunnen er at jeg har født 2 barn tidligere der, så de mener de har kontroll på meg. Jeg er jo litt nysgjerrig på denne livmorhalsen, kan jo ikke se for meg at den kommer til å være veldig normal etter uke 25...Får høre med de når jeg skal inn i november. Lykke til dere, så får vi håpe vi holder ut til uke 38,39 evt 40!!

Merkelig at det er så forskjellig praksis.

Vi hører til Lillehammer..

Her er det som tidligere nevnt kontroll hver 3.uke.

Fra sv.skapsuke 28 er det hver 2.uke og fra uke 36 er det hver uke fram til termin...

Jeg hører også til på Lillehammer. Hadde vært moro og visst hvilken kommune du bor i :)  (pm ;) ) Jeg er nå 19 uker på vei med tvillinger. Er veldig fornøyd med opplegget på Lillehammer, føler meg godt ivaretatt.

Nå må du ta det veldig med ro, håper "korken i flaska" forholder seg stabil framover. Krysser fingre for det :)

Ja, jeg er veldig fornøyd med oppfølgingen på Lillehammer :)

Tror dem har hatt denne praksisen til alle kommende tvillingforeldre i mange år, da en kollega av meg fikk tvillinger for 10 år siden og ha så og si det samme opplegget da, så Lillehammer har nok funnet "sitt" opplegg :)

Mindre kynnere enn hva jeg hadde før kontrollen, så jeg krysser fingrene for at den holder seg der den er eller har gått tilbake :)

Uansett, tar jeg det veldig med ro :) gjør litt småtteri om dagene, men ligger MYE mer enn tidligere :)

Alt for di to små :)

Eg høyrer til i sogn og fjordane og går på både sentralsjukehuset og på haukeland. Har kontroll om 1,5 veke her (oul) og så på haukeland i veke 22 og 25. Trur eg skal føde på sentralsjukehuset men.likar godt å gå begge stader (jobbar,delvis i sogn, delvis i bergen).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...