Gå til innhold

Prøve på nummer to nå? eller?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi brukte 2,5 år på førstemann som nå er 6 måneder :-)

Vi måtte gjennom en lang prosess med utredning, en spontanabort, masse hormoner og til slutt prøverør for å få nummer en... Men nå er han endelig her og er blitt 6 måneder. Det er forsåvidt ingen umulighet å bli gravid uten prøverør, men muligens lite sannsynlig...Jeg kjenner jeg er fristet til å bare hoppe i det og prøve - selv om det er tidlig... (da tenker jeg prøve på egen hånd - orker ikke alt det som følger med prøverør helt enda..) Tenk om nummer to tar like lang tid å produsere? Jeg koser meg masse med den lille, men kjenner at jeg har lyst at han skal få søsken som ikke er så langt fra i alder. optimalt sånn to år i mellom... 

Så hva ville dere gjordt? Ventet til nummer en er eldre, eller bare hoppet i det?

Ute etter litt råd og synspunkter :-)

Anonymous poster hash: 99443...8f6

Anonymous poster hash: 9d573...c99
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hopp i det, går det raskt på vanlige metoden så ordner det seg - tar det tid og du ikke får de ønskede to årene mellom så kan du i hvertfall vite med deg seg av dere prøvde :) man får vel ikke ivf med en gang heller (vet ikke hvordan reglene er med nr to), men alltid greit å kunne slå i bordet med at man har prøvd ett år ;)

Skrevet

Vi brukte tre år på førstemann og prøvde mye forskjellig ved hjelp av lege, og ble til slutt gravid på første prøverørsforsøk. Nå er jenta vår snart 9 mnd, og har nettopp funnet ut at jeg er gravid igjen. Denne gangen på første forsøk på egenhånd:)

Vi hadde tenkt å først prøve selv noen mnd, og så gå over til fryseforsøk. Men så klaffet det med en gang :) Litt paff egentlig, men overlykkelig.

Fikk dere ingen egg dere kunne fryse ned på prøverørsforsøket?

Jeg stemmer for at dere bare hopper i det, og prøver selv helt til dere evt må over på nytt prøverørsforsøk.

Skrevet

Jeg hadde bare begynt å prøve på egen hånd! Hvis dere er så heldig og blir gravid fort så er det jo bare kjempekoselig, og hvis ikke så er det dumt å vente til det blir stress. Kanskje er det lettere for at det skjer hvis dere begynner nå for en stresser ikke så mye enda..

Skrevet

ja, hopp i det:) jeg har også lyst å bli gravid igjen og min er bare 4, 5 mnd :) lykke til :)

Anonymous poster hash: 8ad01...dfa

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...