Anonym bruker Skrevet 29. august 2013 #1 Skrevet 29. august 2013 Vi har akkurat bestilt vår første Nespressomaskin, og lurer på hvilken kapsel som er den beste? Kommer til å bruke espresso-kapslene mest, men også lungo (om det betyr "stor" kaffe). Liker ikke at det smaker sjokolade,vanilje etc av kaffen. Vi har Dolce Gusto-maskin fra før, og synes ikke noe særlig om denne kaffen - uten at jeg kan forklare hva som gjør at den smaker vondt.. Anonymous poster hash: 91f15...66b
ms.Pond Skrevet 29. august 2013 #2 Skrevet 29. august 2013 Bestill en sånn multipack med kapsler, da får du litt av hvert, og så kan du finne den du liker best selv. Det er med nespresso som med alt annet; smaken er som baken...
Gjest Skofantomet Skrevet 29. august 2013 #3 Skrevet 29. august 2013 Jeg liker best ristretto, indyria og rosabaya, men ville prøvd meg fram med alle slik at du finner dine favoritter
Soon to be mum Skrevet 29. august 2013 #4 Skrevet 29. august 2013 Jeg drikker ikke kaffe selv, men min mann foretrekker den blå lungo-kaffen. Hva den nå heter.
Kanelbolla Skrevet 29. august 2013 #5 Skrevet 29. august 2013 Dulsao, rosabaya er blandt favorittene, men er mye god kaffe. Spørs om du liker den brent, sterk, mild osv. Sambo har de svarte og lilla som favoritter da han liker den sterk. Faren min har blå lungo som favoritt. Cosi er styrke tre og har en litt spessiell ettersmak, men var favoritten min i starten, da jeg "lærte" å drikke kaffe ned nespresso. Ellers var den mellomste røde kapselen (koffeinfri) det mest fantastiske på jord da jeg var gravid. Om du har kjøpt en ny maskin skal det vel følge med ett prøvebrett med alle kapselen? Hvis du er usikker på smakene, har Kitch'n (og noen el-butikker) en liten stand med maskin der du kan spørre om å få smake en kopp
Helene Harepus Skrevet 29. august 2013 #6 Skrevet 29. august 2013 Vivalto Lungo og Linizio Lungo er de jeg liker best - akkurat nå i hvertfall
Anonym bruker Skrevet 29. august 2013 #7 Skrevet 29. august 2013 Mine favoritter: Espresso: Ristretto (svar), Indrya (lysegrønn) eller Arpeggio (lilla). Aller best har jeg likt to forskjellige limited editions ( Napoli og Kazaar), men de er ikke i salg lenger, dessverre. Lungo: Fortissio Lungo (grønn) Jeg liker kraftig, mørk kaffe, helst mørkbrent, italiensk. Alle disse er kraftige og ganske plaine. Lungo betyr egentlig lang, altså at er mer vann. Så da blir det som vanlig kaffe. Kalles også Americano av noen. Anonymous poster hash: e5f69...1aa
ma(G)ma med to små :) Skrevet 29. august 2013 #8 Skrevet 29. august 2013 Rosabaya er en favoritt her også
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå