Anonym bruker Skrevet 29. august 2013 #1 Skrevet 29. august 2013 Foreldrene mine har med leker hver eneste gang de kommer på besøk. Det er ca en gang i uka. Av og til to. Noen ganger har de med kjeks, men oftest biler og andre leker. Toåringen har nå flere ting enn vi har plass til, og han bruker ikke en tiendedel. Jeg sier de må slutte, men de mener at det er det besteforeldre skal gjøre. Hva synes dere? Anonymous poster hash: 86f01...5ee
☆☆☆ Skrevet 29. august 2013 #2 Skrevet 29. august 2013 Ville fortsatt gitt beskjed, men ikkje stressa med det. Tenk på kor mange flotte leiker fattighuset/krisesenteret kan få når de tek ei opprydding og sorterar ut det barna er for gamle til
Heihånåerdetjuligjen Skrevet 29. august 2013 #3 Skrevet 29. august 2013 Har hatt samme problem her selv. Kan være irriterende ja, men det nytter likevel ikke å si noe. Sier som hun over her, tenk hvor mye fint fattige barn kan få? De trenger ikke å vite at du gir det videre til fretex
Anonym bruker Skrevet 29. august 2013 #4 Skrevet 29. august 2013 JA!!! Kos, godis, leker og gøyale ting hører besteforeldre med. Jeg husker når jeg sov hos mormor og morfar i mange dager i strekk. Hver dag kom morfar hjem fra butikken med stratos, milkshake og donald blad. Gjett om jeg ble glad! La besteforeldrene holde på. De er tydeligvis veldig glade for å få være besteforeldrene deres. Det burde dere også være glade for! ...MEN jeg skjønner at det kan bli litt for mye av det gode, og det er jo viktig å også finne en balanse. Kanskje de kan ta med noe maks annenhver uke? lit kjeks og småting tenker jeg bare er kos, men om de ramler inn med leker 1-2 ganger i uken, så tenker jeg kanskje dere kan si at det blir litt for mye. Anonymous poster hash: fc023...5b5
Anonym bruker Skrevet 29. august 2013 #5 Skrevet 29. august 2013 Jeg synes det er greit å skjemme bort barnebarn, men ikke på ting foreldrene har sagt ikke er greit. Her får f.eks. ikke besteforeldrene lov å gi barnet mitt visse matvarer, jeg ønsker ikke at hun skal vennes til søppel som pølse, ketchup, boller, sukker etc. Om de derimot skjemmer bort med å bryte leggetider, finne på morsomme ting, få lov å hoppe i sofaen eller whatever, er det helt ok. Synes heller ikke det er greit å overøse ungen med ræl når dere har sagt fra, da hadde jeg sagt "åh, så flott, de lekene her kan jo bo hjemme hos bestemor og bestefar", og tatt med lekene dit neste gang vi var på besøk, og lagt dem igjen. Anonymous poster hash: ae39c...db8
StineT Skrevet 29. august 2013 #6 Skrevet 29. august 2013 Besteforeldre skal skjemme bort- det er fordelen med å være besteforeldre sier mammaen min Hun kan skjemme bort, mens jeg må ta oppdragelsa Jeg har en kasse på boden, så bytter vi ut lekene med gjevne mellomrom, slik at det alltid er noe "nytt" i lekekassa. Også tar vi stor oppryddning av og til, så gir vi bort det som ikke blir brukt lengre... men min mamma og barnets farmor foretrekker heldigvis å kjøpe litt færre ting av god kvalitet, enn mange små ting Kanskje du kan foreslå noe sånt? Si noe som "vet du mamma- X ønsker seg så denne tingen her, så kanskje det kan være en ide?"
Anonym bruker Skrevet 29. august 2013 #7 Skrevet 29. august 2013 Selvsagt skal besteforeldre skjemme bort! MEN det spørs med hva og hvor ofte. Fordi magen til snupp har vært vanskelig har vi satt krav om at det skal være skikkelig mat før godteri. Hun har det også med å prøve å drikke seg mett, så de må sørge for at hun spiser tilstrekkelig (altså porsjonere ut drikken). Å snu døgnet er en veldig dårlig ide med vårt barn - legger du sent, får du en som står opp veeeeldig tidlig. Derfor er det greit å holde sånn ca til leggetid. Om hun skal overnatte hos dem, så har jeg advart dem om dette og de har jo heller ikke noe ønske om å bli vekket klar for dagen kl. 0500 av en unge som blir stup trøtt noen timer senere (og som er så stor at hun ikke sover på dagtid lengre) Forøvrig! De oppdro min mann og meg såpass greit at de sikkert klarer å være i barnebarnets liv på en god måte! (det vet jeg og har erfart). Svigermor har forøvrig som regel noe med til snupp når de kommer på besøk (det er vi som besøker dem oftest (ukentlig ca). Det er helt greit! Anonymous poster hash: 98aaa...f48
Musemorbr / Skrevet 29. august 2013 #8 Skrevet 29. august 2013 Når jeg blir bestemor skal jeg ha med hjemmebakst, ullundertøy, deler til briotog, lego og gavekort. Smårask i lekekassen er bare tull.
Honningmelon Skrevet 29. august 2013 #9 Skrevet 29. august 2013 Ja, besteforeldre skal skjemme bort. Men, å få leker en til to ganger i uka syns jeg blir i overkant.
Anonym bruker Skrevet 29. august 2013 #10 Skrevet 29. august 2013 Ja. Ikke bare av besteforeldre men selve foreldre også. Det jeg ser idag som barn får, jeg grøsser. Anonymous poster hash: d3735...240
Anonym bruker Skrevet 29. august 2013 #11 Skrevet 29. august 2013 Jeg ville påpekt for besteforeldrene at de skaper en forventning hos barnet. Jeg tipper de ikke kommer til å syns det er så stas den dagen de ikke har noe med og barnet blir sint/lei seg/skuffet fordi det ikke får noe istedenfor å bli glad for å se besteforeldrene. Ja, besteforeldrene skal få skjemme bort, men alt med måte syns jeg Anonymous poster hash: c3da7...107
Anonym bruker Skrevet 29. august 2013 #12 Skrevet 29. august 2013 Jeg anser det som en besteforelders privilegium å få skjemme bort barna Når det er sagt, alt med måte. Be de ta med noe annet en masse små-leker. Forklar enkelt og greit at barnet ikke greier å glede seg over alt fordi det kommer så mye nytt hele tiden. Jeg syns det var en god ide med lego/briotog. Anonymous poster hash: 63b2e...108
Anonym bruker Skrevet 29. august 2013 #13 Skrevet 29. august 2013 Alt med måte! Jeg syns det er helt greit at mine svigerforeldre som bor tre timer unna og kun ser barnebarna max en gang i mnd, ofte bare annenhver mnd, tar med noe til barnebarna og "skjemmer" dem bort. Men jeg ville ikke likt det om det var mine foreldre som gjorde det samme hver gang de kommer (de bor i nærheten, og vi sees vel ca to ganger i uka). De "skjemmer" dem bort med oppmerksomhet og tid, og DET er helt greit! Anonymous poster hash: 280eb...3a4
valkyrien Skrevet 29. august 2013 #14 Skrevet 29. august 2013 Når jeg blir bestemor skal jeg ha med hjemmebakst, ullundertøy, deler til briotog, lego og gavekort. Smårask i lekekassen er bare tull. Du kommer til å bli ei perfekt bestemor
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå