Anonym bruker Skrevet 29. august 2013 #1 Skrevet 29. august 2013 Trives du i yrket ditt? Hva er lønnen? Hvor lang utdanning er det? Er det et framtidig yrke? Er barnehagelærer som ser etter andre utfordringer... Anonymous poster hash: 45832...039
Anonym bruker Skrevet 29. august 2013 #2 Skrevet 29. august 2013 Jeg er ikke det selv, men har sjekka litt rundt det for meg selv og tror ikke det er noe framtidig yrke. Men ble fortalt at "hvis man VIRKELIG vil, så får man det til". Heller mer mot urmaker nå - litt i samme stil, lettere å få jobb/lærlingeplass og man er i tillegg litt fleksibel når man utdanner seg innen finteknikk. Eneste sted de har utdannelsen er i Kongsberg. Anonymous poster hash: 0b1c7...587
Anonym bruker Skrevet 29. august 2013 #3 Skrevet 29. august 2013 Ja, er det dårlig betalt eller er det ikke mange igjen av de? Vet jo at det meste av sølv og gullarbeid blir sendt til Kina... Orker ikke å flytte dit liksom... Urmaker...men da lager man ikke noe selv? Jeg kjenner på at jeg vil bruke kreativiteten min, men samtidig kunne tjene ok og leve av det! Har du annen utdannelse du og? HI Anonymous poster hash: 68e8a...c66
Anonym bruker Skrevet 29. august 2013 #4 Skrevet 29. august 2013 Jeg er gullsmed, men har utdannet meg til bvped i stedet. Det nærmeste du kommer et verksted uten bekjentskaper som hjelper deg, er å stå i en gullsmedbutikk. Mao, du kaster vekk fire år av livet ditt, to av dem med dårlig lærlinglønn på ingenting. Anonymous poster hash: fb860...779
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå