Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

(Er forresten ny her på siden)

Vi gjennomførte nettopp vårt første IVF forsøk, og gjorde det i utlandet.

Jeg begynte å teste positivt 8 dager etter innsett, og 10 dager etter innsett begynte jeg å blø :( I dag var testen svakere enn den for to dager siden. Så regner med jeg har hatt en tidlig sa..:(

Dette er så utrolig trist, og altfor mange følelser! Jeg er kvalm til tusen og har bare lyst til å grave meg ned :(

Hva kan årsaken til dette være? Det er sååå tungt! :(

Er det andre som har vært i samme situasjon?

Har tatt hcg blodprøve (i går), og venter på svar på den. Så blir det nok å ta ny i morgen også bare for å dobbeltsjekke. Men jeg vet jo egentlig at vi har mistet...

Sukk :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen med erfaringer og gode ord? :)

Skrevet

Du får nok sikkert svar. Bare vent litt. Folk er mest aktive på ettermiddag/kveld tror jeg.

Forferdelig trist at du kanskje mistet. Masse medfølelse!! Vet at dette er tungt. Du må ta deg tid til å gråte og snakke godt med samboeren, evt andre også. Kanskje en kort sykemelding? ..de aller aller fleste kommer seg opp igjen og prøver på nytt. Og husk at det er ganske vanlig å ikke lykkes første gang!

Skrevet (endret)

Du får nok sikkert svar. Bare vent litt. Folk er mest aktive på ettermiddag/kveld tror jeg.

Forferdelig trist at du kanskje mistet. Masse medfølelse!! Vet at dette er tungt. Du må ta deg tid til å gråte og snakke godt med samboeren, evt andre også. Kanskje en kort sykemelding? ..de aller aller fleste kommer seg opp igjen og prøver på nytt. Og husk at det er ganske vanlig å ikke lykkes første gang!

Tusen takk :) Ja, så bare at det var mange som hadde lest.

Alt ordner seg, men det er utrolig hardt når det står på! Ønsker ikke at dette skal gå utover jobben, så i utgangspunktet ønsker jeg ikke å ta ut sykemelding nå. Kan hende jeg trenger det sårt neste gang liksom..

Jeg hadde ikke trodd at vi skulle lykkes, men det er utrolig vondt når vi faktisk gjør det, men allikevel mister. 2-3 dager i lykkerus er nok det :( Og med så mange hormoner i kroppen! Er virkelig ikke behagelig..

Ser du har vært gjennom mye selv, håper dere lykkes snart! :)

Endret av Buble
Skrevet

Så trist å lese. Det høres ut som at du har hatt det som kalles en kjemisk graviditet, et egg som prøver å feste seg men gir slipp ganske fort. Kanskje var det ikke liv laga denne gang. Men like vondt allikevel, jeg har også opplevd det samme. Ta deg tid til å sørge litt, og gå på neste forsøk når du føler deg klar.

Skrevet

Kjære buble, ja tror mange kikker innom men ikke her har tid å svare m en gang. Jeg har ikke hatt kjemisk men en ma. Ja det her er drit tøft og det er så utrolig opp og ned, å være i himmelen eller langt nede i kjelleren. Skuffelsen og fortvilelsen er enorm. Men de aller, aller fleste får det til, til slutt. Det gikk nesten da Buble, nå er du et steg nærmere, du kan bli det, men den glapp akkurat. Det blir bedre skal du se, og du kommer til å bli glad igjen, selvom det ikke føles sånn nå. Prøv å ta m deg det positive ut fra forsøket. Det kommer flere sjanser, iløpet av 2-3 mnd er du igang igjen. Plutselig funker det og da er all sorgen borte og du har en liten tass i armene dine :). Det er flere m kjemiske og også ma/sa her inne, så vi er mange i samme båt, men en etter en får vi det til :) det blir din tur også skal du se. Stor trøsteklem

Skrevet

Hei!

(Er forresten ny her på siden)

Vi gjennomførte nettopp vårt første IVF forsøk, og gjorde det i utlandet.

Jeg begynte å teste positivt 8 dager etter innsett, og 10 dager etter innsett begynte jeg å blø :( I dag var testen svakere enn den for to dager siden. Så regner med jeg har hatt en tidlig sa.. :(

Dette er så utrolig trist, og altfor mange følelser! Jeg er kvalm til tusen og har bare lyst til å grave meg ned :(

Hva kan årsaken til dette være? Det er sååå tungt! :(

Er det andre som har vært i samme situasjon?

Har tatt hcg blodprøve (i går), og venter på svar på den. Så blir det nok å ta ny i morgen også bare for å dobbeltsjekke. Men jeg vet jo egentlig at vi har mistet...

Sukk :(

Med unntak av at vi ikke gjorde det i utlandet ja, så har jeg og opplevd det samme et par ganger nå. I de aller fleste tilfeller blir det SA (eller kjemisk som det visst kalles om det skjer før positiv blodprøve) på grunn av at noe er galt med embryot. Og da er det jo det beste at kroppen ordner opp av seg selv. Prøv å tenke på det? Men ikke noe er sikkert før blodprøven viser svaret. Det finnes de som blør i svagerskapet!

Skrevet (endret)

Hei dere!

Tusen takk for omtanke og svar. Det er helt grusomt!

Enda værre var det når jeg fikk svar på første hcg prøve i dag, og legen sier den er forhøyet og tror jeg er gravid. Akkurat vært og tatt ny, og får svar på mandag.

Men iom at testene blir svakere så er jeg ganske sikker på at dette ikke gikk.

Men det var nok ikke en kjemisk, heller en sa iom at hcg nivået tilsier at jeg er gravid nå..

Er veldig vondt å tenke på at det var så nært!!!!!

Eller finnes det oppløftende saker om gr.test som blir svakere selv om hcg stiger? At den gjerne hadde blitt sterkere om noen dager igjen? Nei, hvem er det jeg prøver å lure? Jeg vet at dette ikke har gått, nettopp pga testene... :(

Endret av Buble
Skrevet

Men det kan jo være håp enda da! Forstår om du ikke helt tør å håpe, men kunne det være at urinen er litt mer utvannet de andre gangene? Krysser alle fingre for at du likevel er gravid jeg! Klem

Skrevet

Tusen takk! Selvsagt har jeg et ørlite håp, men tar meg i nakkeskinnet hver gang! Testen ble tross alt svakere. Skal bestille meg nye tester nå tenkte jeg.

Testet på morgenurin alle dagene.

Kan progestan og/eller østrogen spille inn på testen? (Bare for å få et lite håp liksom)

Skrevet

Etter en SA tar det gjerne noen dager før hcg går ned. Vet du hva hcg-nivået var målt til? Trur de apotekstestene slår ut på ganske lave nivåer, så det er ikke sikkert du blir noe klokere av de. Var blødningen kraftig? Jeg vet hvor frustrerende det er å ikke vite. Jeg blødde fra og til kraftig i 3 uker før jeg fikk bekreftet at hcg var på vei ned.

Skrevet

Jeg hadde kjemisk i mars. Blodprøve på testdag 14 dgr etter innsett var på 86 (onsdag), 126 (fredag) og deretter 11 påfølgende mandag. Det at man ikke får sikkert svar er kjempeslitsomt. Håper du får en positiv overraskelse på mandag og egget ditt bare har vært litt treg i avtrekkeren:)

Skrevet

Det er jo mange tusen kvinner som har både små og kraftige blødninger under graviditeten, hvert år. Så jeg holder en knapp på at du ennå har en liten spire eller to i magen :)

Skrevet

Tusen takk! Selvsagt har jeg et ørlite håp, men tar meg i nakkeskinnet hver gang! Testen ble tross alt svakere. Skal bestille meg nye tester nå tenkte jeg.

Testet på morgenurin alle dagene.

Kan progestan og/eller østrogen spille inn på testen? (Bare for å få et lite håp liksom)

er det billigtester du tester med? for de kan variere veldig i farge... så ikke sikkert de indikerer hvor mye hcg som faktisk er i kroppen din...

tror du fortsatt er gravid jeg... :D

Masse lykke til! Og hold oss oppdatert!!

Skrevet

sender deg mange gode tanker!! skjønner godt at du sitter med mange følelser. og så kjipt at det er helg, slik at du må sitte med spenningen litt lengre. jeg hadde en kjemisk ved forrige forsøk. testet flere positive tester, før blodprøve viste absolutt inget spor av hcg. men det hadde jo du!! :-) som nevnt tidligere er det mange som kan oppleve større og mindre blødninger ila graviditet, og være perfekt gravide likevel; -) og jeg har også hørt/lest at farge på teststrek ikke skal tolkes. en strek, er en strek= gravid. men skjønner godt at du er urolig. har du tatt digitale tester? de slipper du å tolke. håper du klarer å finne på noe kjekt i helga slik at du kan få litt pause fra tankekjøret. masse lykke til på mandag! ! :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...