Anonym bruker Skrevet 29. august 2013 #1 Skrevet 29. august 2013 Hva har dere krysset av på skjemaet fra bhg, ang kjøring i privatbil m/barnesikrig? Hvis barnehagen skal på tur... Jeg er selv litt usikker, så ønsker å høre hva dere har krysset av? Anonymous poster hash: 4c55b...3a8
Elsker livet Skrevet 29. august 2013 #2 Skrevet 29. august 2013 Har krysset av der. Liker det ikke, for den barnesikringen kan være så som så.
Anonym bruker Skrevet 29. august 2013 #3 Skrevet 29. august 2013 Jeg har krysset av. Og dersom de skal på noe hvor de kjører private biler (er en del slik siste året i bhg her), får vi alltid beskjed om å sende med bilsete. Nesten alle sender med beltestoler, noen få foreldre sender med pute. Jeg er ikke bekymra for det, når vi sender med beltestolen. Barna sitter trygge og godt sikra i bilen, de får oppleve mye spennende, og de er helt i hundre de dagene det har vært noe ekstra Anonymous poster hash: d1d74...edb
Anonym bruker Skrevet 29. august 2013 #4 Skrevet 29. august 2013 Har krysset av der. Liker det ikke, for den barnesikringen kan være så som så. Ja, jeg vet! Også vet jeg ikke hvordan de kjører, ferdes i trafikken, i tilegg til masse barn i bilen. Anonymous poster hash: 4c55b...3a8
me_87 Skrevet 29. august 2013 #5 Skrevet 29. august 2013 Du vet heller ikke hvordan bussene kjører,skal du la vær å sende han med buss også da?? Herregud så hysteriske foreldre det finnes!
Anonym bruker Skrevet 29. august 2013 #6 Skrevet 29. august 2013 Jeg har krysset av. Og dersom de skal på noe hvor de kjører private biler (er en del slik siste året i bhg her), får vi alltid beskjed om å sende med bilsete. Nesten alle sender med beltestoler, noen få foreldre sender med pute. Jeg er ikke bekymra for det, når vi sender med beltestolen. Barna sitter trygge og godt sikra i bilen, de får oppleve mye spennende, og de er helt i hundre de dagene det har vært noe ekstra Anonymous poster hash: d1d74...edb Takk! Men hvis jeg hadde krysset nei, så må barnet evt bli igjen i bhg og finne på andre ting, når de andre er på tur? Det er jo kanskje litt trist da! Anonymous poster hash: 4c55b...3a8
Anonym bruker Skrevet 29. august 2013 #7 Skrevet 29. august 2013 Du vet heller ikke hvordan bussene kjører,skal du la vær å sende han med buss også da?? Herregud så hysteriske foreldre det finnes! Buss og bil er to forskjellige ting da, når en gjeng med barnehage barn og ansatte skal på tur! Anonymous poster hash: 4c55b...3a8
Anonym bruker Skrevet 29. august 2013 #8 Skrevet 29. august 2013 Vi har krysset nei på både bil og buss. Anonymous poster hash: 9f38d...2b9
Anonym bruker Skrevet 29. august 2013 #9 Skrevet 29. august 2013 Jeg har krysset av. Og dersom de skal på noe hvor de kjører private biler (er en del slik siste året i bhg her), får vi alltid beskjed om å sende med bilsete. Nesten alle sender med beltestoler, noen få foreldre sender med pute. Jeg er ikke bekymra for det, når vi sender med beltestolen. Barna sitter trygge og godt sikra i bilen, de får oppleve mye spennende, og de er helt i hundre de dagene det har vært noe ekstra Anonymous poster hash: d1d74...edb Takk! Men hvis jeg hadde krysset nei, så må barnet evt bli igjen i bhg og finne på andre ting, når de andre er på tur? Det er jo kanskje litt trist da! Anonymous poster hash: 4c55b...3a8 Det ser jeg for meg at må bli alternativet ja. Evt at foreldrene selv må kjøre? Tror ikke det er noen på avdelingene til barna her som har kryssa av på nei til kjøring i privat bil, det siste året i barnehagen. Her er det egen førskolegruppe med bare førskolebarn på samme avdeling hele siste året, og de finner på masse gøy, også utenfor barnehagen. Jeg er kjempeglad for ar de finner på så mye med de, også i en slik avstand til barnehagen at de må kjøre biler. De opplever og lærer utrolig mye! Anonymous poster hash: d1d74...edb
Anonym bruker Skrevet 29. august 2013 #10 Skrevet 29. august 2013 Krysset nei på privat bil. Ja til buss Anonymous poster hash: 43646...f66
Anonym bruker Skrevet 29. august 2013 #11 Skrevet 29. august 2013 Jeg krysset ja. Så lenge de bruker bilstoler så er jeg fornøyd. Regner med de kjører pent med bilen full av barn. Anonymous poster hash: f88e6...a0e
Anonym bruker Skrevet 29. august 2013 #12 Skrevet 29. august 2013 Du vet heller ikke hvordan bussene kjører,skal du la vær å sende han med buss også da?? Herregud så hysteriske foreldre det finnes! Buss og bil er to forskjellige ting da, når en gjeng med barnehage barn og ansatte skal på tur! Anonymous poster hash: 4c55b...3a8 Jeg ville heller sagt ja til bil og ikke til buss...! I bil blir de i det minste sikra godt, i en buss tør jeg ikke en gang tenke hva som kan bli utfallet dersom en buss full av barnehagebarn på tur kolliderer eller kjører ut av vegen... Anonymous poster hash: d1d74...edb
Anonym bruker Skrevet 29. august 2013 #13 Skrevet 29. august 2013 Ja på begge deler. Det er viktig for meg at han får være med på det de fleste andre får være med på, og jeg synes det er flott at barnehagen faktisk gidder å lage aktiviteter og besøk andre steder en de pleier. Våre barns besteforeldre kjørte da bil uten noen form for sikring og sete da de var små, og noen av de må jo ha overlevd siden både vi og våre barn er her i dag.... Og jeg stoler på at de ansatte sikrer barna med både belte og sete når de er på tur Anonymous poster hash: ddc04...730
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå