LittLykkelig Skrevet 29. august 2013 #1 Skrevet 29. august 2013 Sluttet med bleier i juli, da var han akkurat 3 år. Har hatt god kontroll på tissingen lenge nå. Hjemme går han på do selv og klarer å holde igjen selv på butikken og lignende. Bæsje har han akkurat begynt med i do, litt skeptisk enda. Nå har han plutselig tisseuhell flere gang daglig! Sitter i sofaen som om ingenting har skjedd mens hele trusa er våt. Prøvd å ikke gjøre noe nummer ut av det, men igår ble jeg irritert. Da hadde han en stor våt flekk i sofaen og lot bare som ingenting! Er det vanlig? Gidder han ikke å gå på do plutselig? Følte jeg måtte si ifra, men likevel rev det i mammahjertet når han ble fortvilt og skamfull. Kan dette være en reaksjon på at lillebror kommer any day? Hjelp!
Anonym bruker Skrevet 29. august 2013 #2 Skrevet 29. august 2013 Jeg ville hatt litt is i magen. Legg tepper/håndkler i sofaen og gjør minst mulig ut av det. Det går over av seg selv ganske snart og hvis han da opplever å ikke ha fått noen reaksjon på det, er det mindre sannsynlig at han får en slik periode igjen senere. Anonymous poster hash: ce2ef...ef2
Anonym bruker Skrevet 29. august 2013 #3 Skrevet 29. august 2013 Med en treåring som nettopp har sluttet med bleie, så hadde jeg ikke gjort noe nummer ut av det. Hvis det ser ut til å bli gjentakende hadde jeg nok heller blitt mer påpasselig å få han på do hyppig, for å se om det hindrer problemet. Anonymous poster hash: 29a3a...0e6
Gjest frøken_førstegangs-med gutt<3 Skrevet 29. august 2013 #4 Skrevet 29. august 2013 Min sønn har vært helt fantastisk med tanke på bleieslutt, ingen uhell fra dag en. Men nå som ting er blitt anderledes, og det er mye forandringer på gang (faren hans driver å flytter fra oss nå) så skjer det uhell rett som det er. Og det kan jo godt hende at det er derfor din gjør det også? Jeg prøver så godt jeg kan å ikke bli irritert, det meste kan vaskes, og ting er bare ting. Faren hans ble forbanna her en dag da det skjedde, og da ble guttungen så lei seg og skamfull at han ikke ville gå uten bleie lenger. Jeg måtte ha en lang samtale for å få han til å syns at det å gå uten bleie var greit likevel. Tror ikke irritasjon fører noen vei, hvordan ville du reagert om du tissa på deg, og så fikk kjeft? Han sier nok ingenting, fordi han blir flau, og håper det vil gå bort av seg selv Ha litt is i magen, forklar at sånt skjer, men at han må si ifra neste gang, og at han må prøve å rekke doen.
LittLykkelig Skrevet 29. august 2013 Forfatter #5 Skrevet 29. august 2013 Takk for svar Ja får vel bare skjule irritasjonen og gi det minst mulig oppmerksomhet. Blir så mye klesvask hver dag, tissetruser overalt.. Hehe jaja det går forhåpentligvis over
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå