Gå til innhold

Er det flere her inne som går på blodfortynnende sprøyter i svangerskapet? (Klexane)

Anbefalte innlegg

Jeg setter klexane hver dag dette svangerskapet, og har tatt det opp med lege dette med å stikke i den voksende magen.. Blir mer og mer ubehagelig etterhvert som strammere huden blir og mer plass den lille tar i magen.. Legen mente at det beste var å stikke i magen.. Vet noen har stukket i lårene. Hvertfall, nåla er jo rimelig lang så får jo helt noia for å treffe noe inne i magen! I dag sparka hun skikkelig mot der jeg stakk.. Prøver å stikke så langt ut i siden som mulig. Jeg har svangerskapsdiabetes i tillegg så stikker sprøyter med insulin i tillegg ved behov, men den nåla er jo peace of cake i forhold.. ;) Flere i samme situasjon? I tilfelle, hvor stikker dere?

Fortsetter under...

Jeg sniker innom fra 2. Trimester.

Er mitt 3. Svangerskap og har satt fragmin sprøyter i alle 3.

Er i uke 23 nå, men husker følelsen fra de andre svangerskapene . Følte nesten at jeg stakk ungen også

Jeg satt de i låra noen ganger og kan ikke skjønne at det er noe problem. De skal jo settes i underhudsfettet.

Så langt i dette svangerskapet setter jeg som regel i magen, men kommer nok til å bli mere og mere lår etterhvert : )

Hei :). Jag tar også fragminsprøyter. Jeg setter aldri i magen. Jeg fikk beskjed om at jeg kunne sette den hvor som helst så lenge den ble satt i underhudsfettet. Grunnen til hvorfor de sier magen er at det er der det er lettest og sette selv og mest underhudsfett. Mannen min setter av og til i overarmene ellers er mitt favorittsted lårene. Nå tror jeg at jeg har godt med underhudsfett overalt . Er livredd fot å sette i en blodåre da, noen som vet om det er farlig?

Godt å høre vi er flere! :) jeg tror jeg skal prøve meg på lårene jeg også.. Men svir ikke det veldig der? Legen argumenterte med at det går lettere ut i kroppen når jeg setter det i magen, og at jeg får lettere blåmerker på lårene enn på magen.. Hehe men blåmerker driter jeg i! ;) dessuten er det ikke fritt for blåmerker på magen heller.. Føler med som en vandrende nålepute! Med både blodfortynnende, insulin og blodsukkermålinger.. Jeg er også veldig redd for å treffe blodårer.. Aner ikke om det er farlig, å en merker jo gjerne ikke at en har gjordt det før en trekker ut nålen igjen.. Senest i går fikk jeg for første gang mye blod ut da jeg trakk ut nåla.. Sånn at det rant ned magen før jeg fikk lagt press på det. Men det sluttet fort heldigvis! Tanken var at jeg kanskje hadde truffet en åre.. Merker ikke noe på stikket sånn i etterkant.

Ja, har hørt mye forskjellig. Men en venninne som er operasjonsykepleier sier at når de setter fragmin på pasienter i narkose setter de den rett inn hvor som helst og bare trykker vesken raskt inn. Det kan jo ikke være så farlig, temkte ikke på det sist svangerskap da jeg satte jeg to sprøyter dagen. satte den bare rett inn det stedet jeg følte for. blødde ganske ofte også. jeg overlevde jo det. Jeg venter litt med å reise meg etter å ha satt den i låret ellers sprenger og svir det litt. Blåmerker får jeg uansett over alt, bryr meg heller ikke om det.

Det er godt å høre at det er flere nåleputer der ute. Mye bedre å være det enn å få blodpropp for det er virkelig vondt.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...