Gå til innhold

utsette mens?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan kan man utsette mensen nå for tiden?

Slik det ser ut nå, så får jeg mensen rundt bryllupet og det vil jeg ikke. Skal jo gå med hvit kjole ;)

Husker for noen år siden så var det en pille man kunne ta, men den skulle taes den dagen man forventet mens. Er det den samme nå, eller har det kommet nye på markedet?

Og hva gjør man når man ikke er helt sikker på hvilken dag man kommer til å få mensen?

Vær så snill å hjelp meg :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du tenker nok på Primolut N. Den skal man begynne å ta 3 dager før forventet mens. Å ta noe samme dag som man venter mens vil neppe ha noe hensikt.

Primolut tar man så lenge som man ønsker å utsette mensen, men max 10 dager.

Primolut er forøvrig på resept.

Anonymous poster hash: 1e904...55d
Skrevet

Tusen takk :)

Ja regnet med at jeg måtte til legen for å få noe på resept. Det er ikke noe problem.

Har prøvd forgjeves å holde styr på syklusen i de siste 6 månedene, men den lever sitt eget liv;)

Skrevet

Du må uansett til lege, så vil du få råd der.

Jeg har utsatt mens flere ganger og jeg anbefaler å gjøre det med vanlige p-piller, begynner en måned eller to før og lar rett og slett være med den pillefrie uken og da kommer ikke mensen heller. Det er det jeg har minst bivirkninger på, selv om jeg tåler hormoner dårlig.

Den pillen du snakker om som man bare tar noen dager før forventet mens og så lenge du vil utsette mensen er et mareritt for meg. Blir skikkelig hormontroll (lurer på om de er en del sterkere enn vanlige p-piller?). Jeg blir skikkelig oppblåst, hormonell, kort i lunta, sur og grinete. Så har det tatt mange måneder før kroppen har fungert skikkelig etterpå også, tatt opptil 2 mnd før jeg har fått vanlig mens etterpå og være hormonell og utafor hele tiden. For meg er det overhodet ikke verdt det, har heller mensen i syden enn å ta de tablettene en gang til..

Anonymous poster hash: 634f4...cce

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...