Musemorbr / Skrevet 29. august 2013 #1 Skrevet 29. august 2013 Må nesten høre med ekspertpanelet nå som jeg straks har barnehagegutt. Vi tenkte å sende med contigo termosflaske, men ut fra det jeg leser her inne virker det som at flasken skal være i barnehagen, ikke sendes frem og tilbake sånn som matboksen? Er det tilfelle? Tar gjerne i mot anbefalinger på billigflasker.
skinnfilla Skrevet 29. august 2013 #2 Skrevet 29. august 2013 Vi har bare en Minni flaske fra Nille i bhg. Den står bare i bhg og holder jaggu tett når de er på tur
Anonym bruker Skrevet 29. august 2013 #3 Skrevet 29. august 2013 Vi tar bare med flasken hjem til vask hvert helg eller ved behov. Sikkert litt forskjellige rutiner rundt omkring. Bruker stort sett sånn som man får kjøpt i lekebutikk eller matbutikk, synes det fungerer greit. Anonymous poster hash: fdd18...a8a
Musemorbr / Skrevet 29. august 2013 Forfatter #4 Skrevet 29. august 2013 Ok, da kjøper vi inn et par billigflasker, og så sparer vi termosflaska til å sende med varm drikke en gang i blant. Dumt å ha den stående fast der.
Anonym bruker Skrevet 29. august 2013 #5 Skrevet 29. august 2013 Har en flaske fra Blafre i barnehagen og så har jeg noen billigflasker fra Nille, Europris etc. som også brukes litt i barnehagen. Anonymous poster hash: c6f87...f41
Anonym bruker Skrevet 29. august 2013 #6 Skrevet 29. august 2013 Skyller ikke barnehagen flaskene hver gang de fylles på? Vil jo ikke at ungen skal få masse bakterier og sand i seg som har hopet seg opp i dagesvis... Anonymous poster hash: 5e702...9e3
Miss 84 Skrevet 29. august 2013 #7 Skrevet 29. august 2013 Ville valgt en flaske som ikke setter plastsmak i vannet. Vannet byttes kanskje bare på morgenen og lunket vann med plastsmak er ikke veldig godt. Ville valgt en flaske i metall dersom barnet klarer å drikke av den. Vi kjøpte en ole brumm tutekopp på sparkjøp. Den er i plast, men setter minimalt med plastsamk.
Anonym bruker Skrevet 29. august 2013 #8 Skrevet 29. august 2013 Skyller ikke barnehagen flaskene hver gang de fylles på? Vil jo ikke at ungen skal få masse bakterier og sand i seg som har hopet seg opp i dagesvis... Anonymous poster hash: 5e702...9e3 Jeg har jobbet i flere barnehager, de fleste vasker flaskene innimellom. Der jeg jobber nå gjør de ikke det, men foreldrene får beskjed når de starter i barnehagen om at de må ta de med hjem å vaske de innimellom. Anonymous poster hash: 5d69e...19f
Gjest sussie77 Skrevet 29. august 2013 #9 Skrevet 29. august 2013 Skyller ikke barnehagen flaskene hver gang de fylles på? Vil jo ikke at ungen skal få masse bakterier og sand i seg som har hopet seg opp i dagesvis... Anonymous poster hash: 5e702...9e3 Her vaskes de hver dag.
Musemorbr / Skrevet 29. august 2013 Forfatter #10 Skrevet 29. august 2013 Ville valgt en flaske som ikke setter plastsmak i vannet. Vannet byttes kanskje bare på morgenen og lunket vann med plastsmak er ikke veldig godt. Ville valgt en flaske i metall dersom barnet klarer å drikke av den. Vi kjøpte en ole brumm tutekopp på sparkjøp. Den er i plast, men setter minimalt med plastsamk. Det er jo metall den contigoen vi har er, men jeg synes ikke noe om at den skal bli stående i bhg. Jeg vil heller at de får en billig som er lett å rengjøre. Jeg er normalt helt for sparkjøp, men siden han begynner på mandag rekker vi ikke å bestille noe. Det blir nok en helt enkel billigflaske.
LittLykkelig Skrevet 29. august 2013 #11 Skrevet 29. august 2013 Min har en camelbak. Liker den for den har ikke ekkel ettersmak
Elsker livet Skrevet 29. august 2013 #12 Skrevet 29. august 2013 Her foretrekker vi contigo i plast (husker ikke mer av navnet). Flasken har en knapp du må holde inne for å drikke. Er beregnet på kalde drikker. Har også en contigo der tuten spretter opp, men den er ikke så populær.
Anonym bruker Skrevet 29. august 2013 #13 Skrevet 29. august 2013 Og tenk litt på ftalater og bpa osv i plast.. Ville ikke hatt en flaske som ikke spesifiserer at den er fri for hormonhermende stoffer. Contigo feks er det! De i plast. Og camelbak. Anonymous poster hash: bb55b...b9f
Anonym bruker Skrevet 29. august 2013 #14 Skrevet 29. august 2013 http://www.xxl.no/Root/Trening-%26-Helse/Skadepleie-og-helse/Flasker-og-matbokser/contigo-Kids-Autospout-Striker-Drikkeflaske/p/1078074_3_Style Har sånne, da slipper de å bruke skitne fingre til å få opp tuten. Tåler oppvaskmaskin. Anonymous poster hash: 179f1...0f6
Elsker livet Skrevet 29. august 2013 #15 Skrevet 29. august 2013 Tror forresten den contigomodellen barna mine liker best heter contigo non spil. Jeg har kjøpt på barnas hus til 179 og senere fant jeg de på ebay til 60 kr.
Fae Skrevet 29. august 2013 #16 Skrevet 29. august 2013 Jeg gjorde det så enkelt at jeg kjøpte en imsdal eller oldenflaske med vann. Skrev navn på og byttet den til neste uke. I sånne trange tuter er det utrolig hvor mye bakterier som samler seg over tid. Og dette var en utrolig lett måte å gjøre det på.
Musemorbr / Skrevet 29. august 2013 Forfatter #17 Skrevet 29. august 2013 Men vi har jo contigo og toppdelen bør legges i blødt hver dag for å bli ren. Det duger ikke hvis den må stå i bhg en hel uke. Heller noe som kan skiftes ut ofte da.
Anonym bruker Skrevet 29. august 2013 #18 Skrevet 29. august 2013 Jeg jobber i barnehage, og hos oss skal foreldrene ta med flaskene hjem for å vaske de hver dag. Vi er ute det meste av dagen, og barna drikker når de har behov. De blir fort skitne og uhygieniske. For oss tar det for mye tid å vaske 60 flasker i oppvaskmaskin hver dag, samt "bygge" de sammen etter vask, så derfor tar foreldrene selv dette ansvaret. Fungerer ikke 100 % da det virker som mange ikke gidder å vaske flaskene. Anonymous poster hash: d1aba...731
Anonym bruker Skrevet 29. august 2013 #19 Skrevet 29. august 2013 Der jeg jobber vasker vi flaskene hver morgen og de har vært brukt dagen før. Anbefaler camelbak eller contigo flasker. De tåler litt også blir ikke tuten like fort ekkel som på billig flaskene. Anonymous poster hash: 18ca4...6aa
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå