Gå til innhold

Ødem-3.trimester! Noen som har/ har hatt det slik?????

Anbefalte innlegg

Hei, er i uke 36 og har hovnet så mye opp i kroppen siste ukene....

Bre lurer på om det er fler som har det/har hatt det slik som meg??? Er førstegangs gravid.

Da jeg sto opp idag, var det så ille at da jeg skulle ut av senga og gå inn på badet var det kjempevondt UNDER fotbladene, humpet meg inn og datt ned på do. Kan ikke bruke noen av mine vanlige sko lengre fordi anklene ser ut som tømmerstokker.

Hendene mine er helt numne og stive, og knokene blir hvite når jeg RETTER DEM UT fordi dem er så hovne, knytte nevene er HELT umulig-kommer ikke halvveis engang! Har slitt mye med klemt nerve i hendene tidligere-carpatunnelsyndrom, så er kjent med plagene der, men hadde ALDRI så vondt da jeg hadde muskel og senebetennelser i hendene. Har tom operert den ene hånden for dette.

Jeg har jo noen uker igjen, og dette blir jo bare værre og værre, men hvor ille skal det bli da????? :( :( :(

Er den noen som har hatt det på samme måte, så vet jeg at det er 'normalt', holde ut må jeg uansett da men.....

Da jeg var hos jm for ca 1,5 uke siden noterte hun 2 i ødem på Helsekortet.

Håper noen er snille og vil dele sine erfaringer/evt gi noen oppmuntrende ord!?

Hilsen Blubba!

Fortsetter under...

Ja - har akkurat det samme. Men det høresut som omdu har det verre.... Uff...

Beina mine hovner slik opp at det eneste jeg kan gå med er flip flops, og det gjør fyaiak vondt under føtene når jeg går og oppå vristen fordi det er sp stappa m vann der. Har mistet følelsen i de midterste fingrene, og kjennerhendene er pløsete.

Er i uke 37.

Ta en tur til egen og sjekk blodtrykket. Om det også ha bøitt hyt, skal du følges ekstra opp for svangerskapsforgiftning. O su kjenner ikke om blodtrykket blir høyt nødvendigvis - ihvertfall kjenner ikke jegat mitt er høyt selvom det er det.

Iktig å sjekke om det er s ille som du sier!

Tusen takk for svar :)

JM sjekket bt mitt da jeg var der for 1,5uke siden., da var det helt fint, urinen også...kanskje jeg skal stikke og sjekke det igjen! Skader vel ikke :)

Det hjelper hvertfall å høre det er fler som har det som meg, for akkurat idag var ingen bra dag, huff :(

Godt det ikke er såååååå lenge igjen! ;)

Huff, det hørtes ikke godt ut.. Jeg er ikke like langt på veg som deg, men begynner å kjenne at det er litt vann i kroppen nå. Spesielt på kveldene.. Men jeg ville kanskje tatt en sjekk på blodtrykket jeg også som hun skriver over.. Jeg fikk svangerskapsforgiftning i uke 37 sist jeg var gravid, og ene symptomet der var MYE vann i kroppen.. Fikk ikke på meg sko.. Det er jo ikke så lenge siden du sjekket BT sist, men det er jo kanskje best å være på den sikre siden.. :)

Ja, ta en ekstra sjekk du - mitt blodtrykk endre seg på en uke fra 120/70 til 135/90 uten at jeg ante det eller kjente det.... Det ble kun sjekket forsi heg tok en ekstra tur til legen og ba dem sjekke. Like greit å være på sikre siden.

Nå i uke 37 har jeg fått mild sv.sk.forgiftning. Ikke at jeg egentlig kjenner det heller - m unntak av alle ødemene....

Lykke til og hold ut - snart i mål!

Annonse

Usj, ja, samme her. Vanvittig hovne føtter, ankler og hender, men null utslag på proteiner i urinen og helt normalt BT (110/62). 40+2 i dag så heldigvis ikke lenge igjen. Gleder meg til å bruke mine gamle sko igjen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...