<3Minesmå<3 Skrevet 29. august 2013 #1 Del Skrevet 29. august 2013 Jeg har en 3 åring som er "litt" småsint om han blir vekt opp om morningen...prøver å venne han på å stå opp tidlig, så han kan sitte på med sambo i bhg når han drar på jobb. Jeg venter tvillinger om en mnd, og kan ikke pakke alle inni bilen hver morgen for å levere han i bhg fordi han er alt for trøtt klokka 7.. . Han legges på kvelden mellom 19.30-20.00 og sover hele natta til han blir vekket klokka 7. Så jeg innbiller meg at det ikke er mangel på søvn som gjør det heller.. Men han er veldig kosete på morgenen så han vil veldig gjerne sitte i sofaen å se litt barnetv før han må ut døra. Han liker ikke stress om morgenen bør jeg vekke ham tidligere, å la han få litt kosetid før han drar? Kjipt å vekke han klokka 06.00 når han er så trøtt.. :/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hønseføtter og gulerøtter Skrevet 29. august 2013 #2 Del Skrevet 29. august 2013 Man må ta utgangspunkt i hva som passer for hvert enkelt barn ift søvn, men ikke engang poden på 7,5år (3.klassing) legger seg så sent som din 3 åring. Og min vekkes etter 0700. I helgene kan han gjerne sove til 0800. Legger seg senest 1930. Har en på 2 og en på 5år og de legger seg 1900. Sover til mellom 0700 og 0800. Så ikke umulig at han legger seg altfor sent ift hva han trenger av søvn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 29. august 2013 #3 Del Skrevet 29. august 2013 Jeg synes han la seg altfor sent... Legg ham tidligere! Anonymous poster hash: ba0fc...952 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
<3Minesmå<3 Skrevet 29. august 2013 Forfatter #4 Del Skrevet 29. august 2013 Oi, det skal bli en utfordring å legge han før 19.00.. Da er han enda i 100!! Men jeg er villig til å prøve, så han for nok søvn selvfølgelig da prøver jeg det i kveld Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hannah- Skrevet 29. august 2013 #5 Del Skrevet 29. august 2013 Min 2-åring legges til omtrent samme tid, men han sover bare 9-10 timer om natten uansett når han sovner, så det blir litt annerledes. I din situasjon ville jeg også prøvd tidligere legging. Må være deilig å ha barn som sover så mye forresten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honningmelon Skrevet 29. august 2013 #6 Del Skrevet 29. august 2013 Selv om han er i hundre så betyr ikke det at han ikke er trøtt. Barn blir ofte i hundre når de er overtrøtte. Så jeg ville nik forsøkt å legge han før. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
<3Minesmå<3 Skrevet 29. august 2013 Forfatter #7 Del Skrevet 29. august 2013 Da ble gullet lagt i seng klokka 19.00 sovna litt før halv 8 så får vi se om det hjelper på humøret med litt frokost-kos i morgen takk for svar alle sammen hilsen HI Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hønseføtter og gulerøtter Skrevet 31. august 2013 #8 Del Skrevet 31. august 2013 Hvordan har det gått med tidligere legging? Husk at det gjerne tar noen dager/uke før du ser full effekt! Her i huset er det slik for alle barna, at jo tidligere de legger seg - jo lenger sover de dagen etter. Legger de seg seere, våkner de gjerne tidligere og er grinete. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
<3Minesmå<3 Skrevet 31. august 2013 Forfatter #9 Del Skrevet 31. august 2013 Det har gått fint, men tidlig å si enda, da det har blitt prøvd i bare 2 dager enda men det ser ikke ut til å bli noe problem hvertfall Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 31. august 2013 #10 Del Skrevet 31. august 2013 Jiizzes så tidlig folk legger sine småtroll. Min er b-menneske, legger seg ni, og står opp ni. Sover også i barnehagen, men er iferd med å vokse av seg det rundt disse tider. Forteller dette bare fordi det virker nesten her over som det er barneplageri å ikke legge ungen syv... noe jeg synes er galskap. Syv, åtte, ni, det er bare ett tall. Det viktigste er jo at ungen får nok søvn. Min teori er at det er ikke bra å vekke folk. Verken unger eller voksne. Men la de sove til de våkner. Ville prøvd å legge han tidligere som de over sier siden han må stå opp så tidlig, men passe på at det er ungen selv som står opp. At du ikke vekker han. Min er iallfall kun gretten etter lur/soving hvis han blir vekt. Mens hvis han får sove til han står opp selv og kommer tuslende ut til meg som har hatt en rolig morgenstund, er han i perlehumør. Anonymous poster hash: 8ecf6...e16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kenga Skrevet 13. september 2013 #11 Del Skrevet 13. september 2013 Det jeg har hørt er at generelt bør en 8åring legges klokka 20, og et kvarter tidligere pr år. Det betyr vel at en 3åring bør legges 18:45, men søvnbehovet er jo individuelt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honningmelon Skrevet 13. september 2013 #12 Del Skrevet 13. september 2013 Jiizzes så tidlig folk legger sine småtroll. Min er b-menneske, legger seg ni, og står opp ni. Sover også i barnehagen, men er iferd med å vokse av seg det rundt disse tider. Forteller dette bare fordi det virker nesten her over som det er barneplageri å ikke legge ungen syv... noe jeg synes er galskap. Syv, åtte, ni, det er bare ett tall. Det viktigste er jo at ungen får nok søvn. Min teori er at det er ikke bra å vekke folk. Verken unger eller voksne. Men la de sove til de våkner. Ville prøvd å legge han tidligere som de over sier siden han må stå opp så tidlig, men passe på at det er ungen selv som står opp. At du ikke vekker han. Min er iallfall kun gretten etter lur/soving hvis han blir vekt. Mens hvis han får sove til han står opp selv og kommer tuslende ut til meg som har hatt en rolig morgenstund, er han i perlehumør. Anonymous poster hash: 8ecf6...e16 Du skjønner at mange må på jobb tidlig? Og at barna også må opp tidlig da? Ikke alle som har mulighet til å la barna sove til ni. Og da må de jo legge seg tidlig for å få nok søvn, som du selv sier er viktig. Og det er jo også barn som våkner kl. 06 uansett når de legger seg, og da må de jo legge seg tidlig, igjen for å få nok søvn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå