Gå til innhold

Hva ER det egentlig i Liberobleiene?

Anbefalte innlegg

Gjest ♥♥♥InMyHeart♥♥♥
Skrevet (endret)

Vi har brukt Pampers til mini både pga at vi handler mest på Rimi og de har bleiesavtale på det og at da eldste var liten fikk han så mye eksem på lårene (der strikken er) at huden sprakk og han hadde mye vondt før vi skiftet bleiemerke.

Så var det utsolgt for Pampers og jeg kjøpte en pk Libero som kriseløsning.

Det tok to dager før mini, som knapt har hatt sår stump på 10 mnd bar helt rød og hissig i bleieområdet :o jeg smurte godt med Betapothen (heter den det? Vi har fremdeles den tuben jeg kjøpte før fødselen siden han har vær så lite sår) og tok på en pampersbleie jeg hadde i stellebagen og ved neste skift var utslettet borte!

Prøvde igjen et par dager senere for å utelukke et tilfeldig sammentreff, og det samme skjedde igjen.

Så da kjenner jeg at jeg blir litt skremt. Hva i all verden er det de har i bleiene sine som nærmest er etsende på sart barnehud?

Endret av ♥♥♥InMyHeart♥♥♥
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi bruker libero. Har aldri opplevd det du forklarer her på noen av mine 4 barn. Kanskje bare dine barn som har litt sart hud, eller ikke tåler noe som er i libero bleiene?

Anonymous poster hash: 62087...c13
Skrevet

Her er det motsatt. Det er jo mye rart i disse bleiene, man må bare unngå det som ikke funker. Virker ikke som det er like erfaringer blandt folk.

Skrevet

Opplevde akkurat det samme som deg, og lurer på det samme...

Skrevet

Rart dette, kor forskjellig barna er. Einaste bleiene vi virkelig har mislikt er pampers..

Kan det handle om at passforma fører til at bleia ligg annleis mot huda? Eller kan det vere at barnets hud har blitt avhengig av lotion (som er i pampersbleier, men ikkje libero)? Libero er, i motsetnad til pampers, svanemerka og utan tilsetjingar.

Eg ville nok fortsatt med bleiene som funkar best på barnet, i vårt tilfelle muumi og coop.

Skrevet

Mine barn tålte ikke Pampers. De fikk utslett, sår og hissig rød hud. Med Libro så fikk de aldri antydning engang.

Skrevet

De eneste bleiene som ikke har gitt våre barn utslett er tøybleier. Vi hadde tenkt å ikke bruke det, men stumpene var såre og røde uansett hvilket merke vi prøvde, så da ble det til tøybleier. Ikke en eneste rød eller sår stump etter vi begynte med det!

Anonymous poster hash: 6b5dd...c89

Skrevet

Mi jente tåler ikke pampers noe særlig. Er generelt lite sår på stumpen, men med pampers-bleie kan hun godt bli litt sår om bleia fylles opp (som om natten). Libero er det som funker her. Liberø føles ikke fuktig ut på utsiden når den er full heller, slik som pampers gjør. Lukter mindre gjør den, i tillegg til at jeg skifter halvparten av bleiene om jeg bruker libero fremfor pampers. 

Anonymous poster hash: 6702e...74f
Skrevet

Siden Pampers bleiene er fulle av lotion og barnet ditt er vant til å bli smurt på stumpen 24/7, så kan det hende at huden gjør opprør når det får på Libero bleier som IKKE er tilsatt noe..

Pampers bleiene er riktignok NAAF merket, men det er slik at man må betale NAAF for at de skal teste produktet sitt. I Norge er det kun Pampers som har betalt for dette. Det er også mange år siden NAAF testet en Pampers bleie.

For egen del har vi aldri brukt Pampers bleier, nettopp fordi de inneholder salve. Og vi foretrekker å smøre barnet kun ved behov og med salver vi vet hva inneholder..

Skrevet (endret)

Spørsmålet er nok heller hva det IKKE er i Liberobleiene.

Liberobleiene er helt naturlige, kun papir og plast. Pampers er derimot innsatt med en parafinbasert lotion som skal mykgjøre huden. Det er nok denne babyen din har blitt avhengig av og dermed reagerer når han får en bleie som ikke er tilsatt noen ting.

Endret av Poetika med K
Gjest ♥♥♥InMyHeart♥♥♥
Skrevet

Så rart så forskjellig det er.

Da er det nok barna som er forskjellige og ikke bleiene det er noe galt med, sånn generelt.

Jeg var ikke klar over at Pampers ikke var miljømerket, der har jeg sovet litt i timen :( men nå er det de vi må bruke, så får vi bare være litt lite miljøbevisst på det :(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...