Gå til innhold

Finnes det våtservietter som ikke er fulle av dritt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lager våtservietter selv når vi er hjemme. Av kompresser og olje. Men når vi er ute på tur er det ikke alltid man har vann tilgjengelig. Kunne selvfølgelig hatt med vann på flaske men det vil jo bli ubehagelig kaldt for babyen å bli vasket med....

Finnes det noen "sunne" våtservietter? Uten sterke tilsetningsstoffer o.l.

Feks på helsekost eller apotek? Vil ikke utsette babyen for alt tullet som er i vanlige våtservietter, kjennes jo ut som syre på huden....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har brukt mange sortar utan problem. Heime går det i kompressar, men ute har vi brukt pampers, libero, unik, neutral, x-tra, first price osv utan noko form for hudreaksjonm

Skrevet

Her er det stort sett x-tra sine som brukes. Ikke noe reaksjoner på de.

Skrevet

Vi bruker heller ikke vanlige våtservietter. Jenta vår tåler ingenting. Veldig sart hud. Så følger med, for sliter med det samme.. De som har gitt minst utslett som vi har prøvd er neutral sine.

Anonymous poster hash: 89447...0e0
Skrevet

Lager våtservietter selv når vi er hjemme. Av kompresser og olje. Men når vi er ute på tur er det ikke alltid man har vann tilgjengelig. Kunne selvfølgelig hatt med vann på flaske men det vil jo bli ubehagelig kaldt for babyen å bli vasket med....

Feks på helsekost eller apotek? Vil ikke utsette babyen for alt tullet som er i vanlige våtservietter, kjennes jo ut som syre på huden....

Jepp, bare se etter svanemerket! :)

Vi synes Libero sine er de beste, de vasker bort alt, men det finnes flere billigere varianter også, som funker helt fint.

Noen jeg ikke liker, er Neutral sine, de har en ekkel bilukt... 

Anonymous poster hash: 0c722...49e

Skrevet

På bleieboden.no har de våtservietter som er helt fantastisk! Earth friendly baby heter de, anbefales :)

Skrevet

Nautral sine.

Og de gjør ikke vondt heller!

Anonymous poster hash: 2b997...24a

Skrevet

Har en som reagerer VELDIG på våtservietter uansett merke, eneste som går er neutral!

Skrevet

Vi vasker også kun med Mesoft, vann og olje hjemme. Ute bruker jeg Rema sine våtservietter, soft style heter de, de lukter ingenting og er lette å vaske med. Aldri opplevd noen reaksjon på dem.

Skrevet

Signerer Earth Friendly. Vi kjøpte de på helsekosten.

Har en gutt som ble rødflammete i huden av det aller meste av såper, krem og våtservietter. Men disse gikk bra.

Skrevet

Jeg kjøper Huggies pure.

( har bare funnet de på europris her i Norge)

De er perfekte for oss.

Lillegutt reagerer ikke (selv ikke i ansiktet)

Og jeg har prøvet de på meg selv ( er litt teit, men prøver alltid på meg selv først, hvis jeg prøver et nytt merke)

Hverken klør eller svir

Gjest MammaTilKidsa
Skrevet

Jeg går kun god for de som er godkjent av astma- og allergiforbundet. Neutral er en favoritt her.

Skrevet

her uker vi bare liberos tørrservietter som vi bløtlegger med vann og olje

Gjest sussie77
Skrevet

Ja finnes flere på apoteket uten parabener og parfyme. Og Earth friendly baby fra bleieboden er også bra. :)

Skrevet

Kjøper og bruker xtra sine. De vant en test på våtservietter og viste seg å være langt mere hudvennlig enn de kjente, dyrere merkene. Fornøyd med extra. Bruker vann og klut når vi er hjemme.

Anonymous poster hash: ba0f0...aee
Skrevet

Signerer den om å teste på seg selv, har oppdaget et par ganger at de svir på meg, da regner jeg med at de ikke er bra for lillmor heller (hun reagerer egentlig ikke uansett, men det skal jo ikke svi heller). Vi har brukt Unik sine, fungerer fint.

Skrevet

Kjennes som syre på huden??

Hva slags servietter har du brukt a, ajax dorens?

Anonymous poster hash: 55e50...266

Skrevet

holder ikke med svanemerke folkens.. det er et miljømerke og betyr ikke at produktet ikke kan inneholde dritt som helst ikke vil ha på huden..

astma- og allergiforbundet har sitt merke på noen produkter og disse skal være helt frie for helseskadelige stoffer!! tror de er en del strengere enn svanemerket

neutral våtservietter bl.a. er naaf-merket

Anonymous poster hash: fd76d...d22

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...