Gå til innhold

Til deg som har blitt strippet

Anbefalte innlegg

Skrevet

1. Når ble du strippet og når fødte du? Sa jordmoren noe om hvor moden du var eller noe sånt?

2. Var det veldig vondt? 

3. Om noe, hvor mye blod sånn cirka? Og hvor lenge etterpå kom det blod? Når sluttet det å blø?

4. Hadde du vondt i underlivet i lang tid etterpå? 

Takk for svar! 

Anonymous poster hash: 328ea...303
Videoannonse
Annonse
Gjest Sekretøsa
Skrevet

Ble strippet hhv 7 og 9 dager før termin. Er ikke vondt, bare ubehagelig. Fødte 6 og 7 dager før. Hadde 3 cm åpning begge gangene. Kom litt blod på papiret bare...

Skrevet

Med de to eldste rakk jeg aldri å bli strippet, de kom av seg selv 10 og 22 dager før termin. Med hun minste ble jeg strippet to dager etter termin, jordmora tok i det hun var god for. Så det kom litt blod mens hun holdt på, fikk rier samme kveld å reiste på sykehuset i god tro. Drt stoppet opp på 5 cm og jeg ble sendt hjem. 4 dager etterpå (6 dager etter termin) startet fødselen naturlig å fra første ri til hun lå i armene hjemme på badet tok det 30 min. Far og nabo ble jordfar og jordmor ;-)

Skrevet

1,5 uker før termin, i håp om at de skulle slippe å indusere meg. Ble gjort en gang til etter det.

Fikk litt riermen ikke nok. Blødde litt bare. Var moden med 1-2 cm. Ingen smerter i underlivet. Stoppet opp så fort jeg slappet av.

Endte med at de tok vannet 2 dager over termin. Da tok det tre timer så var han ute. Hadde drypp også.

Skrevet

Jeg ble strippet i uke 34 + 3 , fødte 3 timer etter det.

Anonymous poster hash: ddcaf...c4d

Skrevet

Dere som fødte raskt etter å ha blitt strippet; hva gjorde dere den dagen? Etter å ha blitt strippet liksom. Slappet dere av eller holdt dere aktiv? 

Anonymous poster hash: 328ea...303
Skrevet

Jeg rett over deg her, var på føden og gikk rundt å kjente godt etter om det var vondt eller ikke. ( hadde ingen smerter eller ubehag under riene, før de tok vannet)

Anonymous poster hash: ddcaf...c4d

Skrevet

ble strippet på termin, ikke veldig vondt. Var moden bare, hun kom to dager etter.

Skrevet

1. Når ble du strippet og når fødte du? Sa jordmoren noe om hvor moden du var eller noe sånt?

Ble strippet på en onsdag, var da 2 cm. Fredag var barnet født.

2. Var det veldig vondt? 
    Jeg merket ikke stort til det da jordmoren gjorde det. Men da studenten skulle prøve seg frem etterpå, var det ganske vondt... 

3. Om noe, hvor mye blod sånn cirka? Og hvor lenge etterpå kom det blod? Når sluttet det å blø?
   Jeg blødde vel kanskje bare et par dråper. Jeg tenkte ikke på at det kom til å blø, så jeg gikk bare med truseinnlegg pga utflod. Det holdt, det.

4. Hadde du vondt i underlivet i lang tid etterpå?
  Nei. Men jeg merket at strippingen satte modningen i gang, så sånn sett var det mye smerter etterpå. 

Anonymous poster hash: e1ca9...d6c
Skrevet

Jeg ble strippet en uke før termin. Var moden men ingen åpning. Var ubehagelig i ca 10 sekunder mens jm holdt på. Fødte etter ca 36 timer. Ikke noe blod men slimproppen kom etter strippinga. Kjente ingen ubehag i underlivet etter stripping før riene startet med et smell på natta! 3 timer etter var babyen ute. :)

Anonymous poster hash: 44db4...051

Skrevet

Ble strippet en gang to uker før termin. Vondt var det! Men det går fort over. Blødde litt. Skjedde ikke noe mere. Så ble jeg strippet en uke senere. Var plaget med mye maserier. Ble sjekket, hadde 1 cm åpning, ikke helt moden og da stripet hun meg. Riene begyne 1 time etterpå. Dro hjem og fikk serke rier. Kom tilbake til sykehuet samme natt og føte en nydelig gutt på mårran.

Anonymous poster hash: 201dd...e3a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...