Gjest Morn du Skrevet 29. august 2013 #26 Skrevet 29. august 2013 Hadde ikke tatt sjansen... hvis det hadde skjedd noe kunne ungen blitt skikkelig skadd og hadde man vært ekstra uheldig kanskje alvorlig skadd og. Er ikke ekstremt hysterisk men å ikke sikre barn i bilen er uansvarlig, så skjønner godt naboene reagerer. Eneste gangen jeg ikke har sikring på jentungen er når vi kjører ombord i ei ferge. Det er ikke mindre fare for å måtte bråbremse når du kjører ombord i ei ferge altså. Jeg var passasjer i en bil som kjørte i ca 10 km i timen, uten å være sikra. Bilen bråbremsa og jeg ble kastet fremover. Det var ikke godt. Etter det er alle sikra før bilen settes i bevegelse. Nei, men om bilen faller i vannet og dere har seler på, så er det sannsynligvis mye farligere. Anonymous poster hash: 0e50f...542 Og sjansen for å havne i vannet kontra å måtte bråbremse er?
Gjest Julia1984 Skrevet 29. august 2013 #27 Skrevet 29. august 2013 Du kjører MAKS 20?? Neppe, vet du at 20 er så sakte som det går an å få en bil til å rulle, og når du sier maks 20...dvs. kanskje 15?? Lite troverdig!!! En annen ting. Jammen en fin verdi å lære barna dine. På korte turer trenger vi ikke sikre...bare på lengre turer... Hvor går grensen?? Du er ikke særlig begavet, sorry!!!
Anonym bruker Skrevet 29. august 2013 #28 Skrevet 29. august 2013 Hadde ikke tatt sjansen... hvis det hadde skjedd noe kunne ungen blitt skikkelig skadd og hadde man vært ekstra uheldig kanskje alvorlig skadd og. Er ikke ekstremt hysterisk men å ikke sikre barn i bilen er uansvarlig, så skjønner godt naboene reagerer. Eneste gangen jeg ikke har sikring på jentungen er når vi kjører ombord i ei ferge. Det er ikke mindre fare for å måtte bråbremse når du kjører ombord i ei ferge altså. Jeg var passasjer i en bil som kjørte i ca 10 km i timen, uten å være sikra. Bilen bråbremsa og jeg ble kastet fremover. Det var ikke godt. Etter det er alle sikra før bilen settes i bevegelse. Nei, men om bilen faller i vannet og dere har seler på, så er det sannsynligvis mye farligere. Anonymous poster hash: 0e50f...542 Tar dere av selene når dere kjører over broer også? Anonymous poster hash: 1f2b1...ea2
Anonym bruker Skrevet 29. august 2013 #29 Skrevet 29. august 2013 Latskap, og idiotisk spørr du meg... Men dine barn, ditt ansvar Anonymous poster hash: 332c8...b8c
Anonym bruker Skrevet 29. august 2013 #30 Skrevet 29. august 2013 Altså, jeg bruker selvfølgelig barnesete til ungen. Ho er to år, så det skulle bare jo bare mangle. Men av og til når vi kjører til barnehagen ca 300 meter vei i byggefelt så gjør jeg ikke det. Vi kjører jo i maks 20 km/t og vi er jo ikke ute på trafikkert vei. Nå har naboene reagert på at ungen sitter usikret i bilen. Er det virkelig så ille? Må gjenta at hun alltid sitter i setet når vi kjører ut på veien. Anonymous poster hash: 0fa2f...c70 JA, det er virkelig så ille... Anonymous poster hash: f1c76...8e7
Anonym bruker Skrevet 29. august 2013 #31 Skrevet 29. august 2013 Latskap, og idiotisk spørr du meg... Men dine barn, ditt ansvar Anonymous poster hash: 332c8...b8c Enig! Anonymous poster hash: f1c76...8e7
Anonym bruker Skrevet 29. august 2013 #32 Skrevet 29. august 2013 IDIOTI!!! Hva tenker du med? Godt å høre at naboene dine i alle fall er oppegående! Du skulle fått møte en kompis av meg. Han var ambulansearbeider og satt usikret i ambulansen da kollegaen bråbremset i 30 km/ t. Han sitter nå og er lam fra nakken og ned! I morgen sikrer du barnet ditt eller går dit!!! Anonymous poster hash: 46954...182
Gjest Hercule Poirot Skrevet 29. august 2013 #33 Skrevet 29. august 2013 Det jeg skjønner minst av her, er at du i det hele tatt kjører! Eller altså... Jeg skjønner jo heller ingen ting av at du ikke sikrer barna i bilen. Hvorfor lære barna/-et at det er greit å kjøre bil uten sikring? Hva er poenget med det? Jeg ser det som et poeng å lære barna at sitter man i bil, så har man sele på. Uten unntak. (Bortsett fra når vi starter bilen på gårdsplassen og skal kjøre 6 meter inn i garasjen, DA har det hendt ungene har vært løse, bare fordi de har lyst til å sitte bakerst i bilen og leke hunder:)
Tauriel Skrevet 29. august 2013 #34 Skrevet 29. august 2013 Hadde ikke tatt sjansen... hvis det hadde skjedd noe kunne ungen blitt skikkelig skadd og hadde man vært ekstra uheldig kanskje alvorlig skadd og. Er ikke ekstremt hysterisk men å ikke sikre barn i bilen er uansvarlig, så skjønner godt naboene reagerer. Eneste gangen jeg ikke har sikring på jentungen er når vi kjører ombord i ei ferge. Det er ikke mindre fare for å måtte bråbremse når du kjører ombord i ei ferge altså. Jeg var passasjer i en bil som kjørte i ca 10 km i timen, uten å være sikra. Bilen bråbremsa og jeg ble kastet fremover. Det var ikke godt. Etter det er alle sikra før bilen settes i bevegelse. Nei, men om bilen faller i vannet og dere har seler på, så er det sannsynligvis mye farligere. Anonymous poster hash: 0e50f...542 Tar dere av selene når dere kjører over broer også? Anonymous poster hash: 1f2b1...ea2 Man kjører heller ikke like fort over ei bru som man kjører ombord på ei ferge.... Det er farligere og havne i vannet med belte på en uten, og risikoen er mye høyere når man skal over i ferge enn over ei bru...
☆☆☆ Skrevet 29. august 2013 #35 Skrevet 29. august 2013 Hadde ikke tatt sjansen... hvis det hadde skjedd noe kunne ungen blitt skikkelig skadd og hadde man vært ekstra uheldig kanskje alvorlig skadd og. Er ikke ekstremt hysterisk men å ikke sikre barn i bilen er uansvarlig, så skjønner godt naboene reagerer. Eneste gangen jeg ikke har sikring på jentungen er når vi kjører ombord i ei ferge. Det er ikke mindre fare for å måtte bråbremse når du kjører ombord i ei ferge altså. Jeg var passasjer i en bil som kjørte i ca 10 km i timen, uten å være sikra. Bilen bråbremsa og jeg ble kastet fremover. Det var ikke godt. Etter det er alle sikra før bilen settes i bevegelse. Nei, men om bilen faller i vannet og dere har seler på, så er det sannsynligvis mye farligere. Anonymous poster hash: 0e50f...542 Tar dere av selene når dere kjører over broer også? Anonymous poster hash: 1f2b1...ea2 Man kjører heller ikke like fort over ei bru som man kjører ombord på ei ferge.... Det er farligere og havne i vannet med belte på en uten, og risikoen er mye høyere når man skal over i ferge enn over ei bru... ?? Kjører gjerne i 80 over ei bru (i 80-sona, sjølvsagt), ombord på ferja går det i sneglefart. Ellers vuderar eg risikoen for å havne i vatnet som nær null i begge tilfeller..
Anonym bruker Skrevet 29. august 2013 #36 Skrevet 29. august 2013 Ble påkjørt på en landevei. Jeg kjørte etter fartsgrensen 30 km/t. Den andre bilen kjørte fortere. SINNSYKT glad for at jeg ALLTID sikrer ungen bilen for det ble et godt smell og ganske store skader på bilen + at jeg slo løs en tann i rattet Anonymous poster hash: a8e6a...933
Hun med alle ungene Skrevet 29. august 2013 #37 Skrevet 29. august 2013 Så dere kjører til barnehagen som ligger tre hundre meter unna? Godt vi er forskjellige Men ja - jeg sikrer alltid,alltid ,alltid! Tørr ikke å ta noen sjanser!
soleia Skrevet 29. august 2013 #38 Skrevet 29. august 2013 Har alltid på meg bilbelte sjølv når eg skal køyre korte strekningar, føler meg heilt naken uten. Dette prøver eg og å lære ungane.
PrinsessensMor Skrevet 29. august 2013 #39 Skrevet 29. august 2013 sikrer alltid, uansett hvor vi skal. Opplevd å kræsje med bil før, og vi stod i ro. veldig glad for at jeg hadde sele på. Spiller ingen rolle hvor fort eller hvor langt du skal, barnet skal ha sele på.og sitte i skikkelig sete.
Anonym bruker Skrevet 29. august 2013 #40 Skrevet 29. august 2013 Jeg har opplevd at noen andre har forsøkt å lære barnet mitt at det er greit å kjøre korte turer uten å være sikret, det syns ikke jeg noe om. (Barnet mitt skulle være med dem hjem og ettersom de har 100-200m hjem tenkte jeg ikke engang over at de skulle kjøre bil.) Spesielt ikke ettersom den personen visste veldig godt at jeg er hysterisk på det og at barna mine har sittet bakover til 4 år og alltid i sete etter det også. Det var ikke lange turen de skulle heller og sannsynligheten for at noe skulle skje var minimal, men for meg er det et prinsipp, man kjører ikke bil uten å være sikret. Som flere sier, hvis det er greit uten sikring på korte strekninger i sakte fart, hvor går grensen? Ved 300 m, 500m eller 1km? I 10km/t, 20 eller 30? og hvorfor risikere, selv med lav fart, at barna skader seg? Anonymous poster hash: e0336...5f1
Blafrende Hengejur♥♂08♂13? Skrevet 29. august 2013 #41 Skrevet 29. august 2013 Her i huset nekter 5 åringen å kjøre bil usikret... Kan til nød gå hvis besteforeldre henter, men da skal han ha pute og er streng med de voksne i bilen om fart osv Så det er ikke tema her en gang, og setet står i bilen hele tiden, så han hopper i det og setter på seg selen uten å tenke over det
Anonym bruker Skrevet 29. august 2013 #42 Skrevet 29. august 2013 Hehe, ser mange reagerer på at jeg kjører den lille veien. Men det er da altså fordi jeg skal på jobb, og kjører derfor forbi barnehagen. Det er i et lite byggefelt langt utpå landet, med mange fartsdumper i veien så ingen kjører fort. Kan se hele strekningen fra huset og til barnehagen. Synes ikke det er så ille at ungen ikke er sikret den biten. Men skal vi på butikken, må vi ut på veien i ett par minutt, så da er vi alle alltid sikret. Hi Anonymous poster hash: 0fa2f...c70
Anonym bruker Skrevet 29. august 2013 #43 Skrevet 29. august 2013 Så dere kjører til barnehagen som ligger tre hundre meter unna? Godt vi er forskjellige Men ja - jeg sikrer alltid,alltid ,alltid! Tørr ikke å ta noen sjanser! Jeg kjører også til barnehagen som ligger 400 meter fra hvor vi bor, men det er fordi bhg er på vei til jobben min.Jeg begynner 07.30 og levere kl 07.00 når de åpner, er på jobb mellom 07.30-07.35 så har faktisk ikke tid til å gå de 400 m tilbake. Tviler på du hadde gjort det selv. Er jo bakvendt.. Anonymous poster hash: 8bd0c...2e5
☆☆☆ Skrevet 29. august 2013 #44 Skrevet 29. august 2013 Hehe, ser mange reagerer på at jeg kjører den lille veien. Men det er da altså fordi jeg skal på jobb, og kjører derfor forbi barnehagen. Det er i et lite byggefelt langt utpå landet, med mange fartsdumper i veien så ingen kjører fort. Kan se hele strekningen fra huset og til barnehagen. Synes ikke det er så ille at ungen ikke er sikret den biten. Men skal vi på butikken, må vi ut på veien i ett par minutt, så da er vi alle alltid sikret. Hi Anonymous poster hash: 0fa2f...c70 Kvifor lage tråden for så å bestemme seg for at ein sjølv har rett perspektiv og alle andre tek feil? Det er ikkje ei gråsonesak for nokon som har svart deg, dette er ei rett fram svart/kvittsak der det er uakseptabelt å køyre rundt med usikra unge for alle andre enn deg..
Anonym bruker Skrevet 29. august 2013 #45 Skrevet 29. august 2013 Hehe, ser mange reagerer på at jeg kjører den lille veien. Men det er da altså fordi jeg skal på jobb, og kjører derfor forbi barnehagen. Det er i et lite byggefelt langt utpå landet, med mange fartsdumper i veien så ingen kjører fort. Kan se hele strekningen fra huset og til barnehagen. Synes ikke det er så ille at ungen ikke er sikret den biten. Men skal vi på butikken, må vi ut på veien i ett par minutt, så da er vi alle alltid sikret. Hi Anonymous poster hash: 0fa2f...c70 Kvifor lage tråden for så å bestemme seg for at ein sjølv har rett perspektiv og alle andre tek feil? Det er ikkje ei gråsonesak for nokon som har svart deg, dette er ei rett fram svart/kvittsak der det er uakseptabelt å køyre rundt med usikra unge for alle andre enn deg.. JEG synes ikke det er så ille. Lurte på hva andre mente. Derfor jeg spurte. Ok? Anonymous poster hash: 0fa2f...c70
Hønseføtter og gulerøtter Skrevet 29. august 2013 #46 Skrevet 29. august 2013 Hehe, ser mange reagerer på at jeg kjører den lille veien. Men det er da altså fordi jeg skal på jobb, og kjører derfor forbi barnehagen. Det er i et lite byggefelt langt utpå landet, med mange fartsdumper i veien så ingen kjører fort. Kan se hele strekningen fra huset og til barnehagen. Synes ikke det er så ille at ungen ikke er sikret den biten. Men skal vi på butikken, må vi ut på veien i ett par minutt, så da er vi alle alltid sikret. Hi Anonymous poster hash: 0fa2f...c70 Kvifor lage tråden for så å bestemme seg for at ein sjølv har rett perspektiv og alle andre tek feil? Det er ikkje ei gråsonesak for nokon som har svart deg, dette er ei rett fram svart/kvittsak der det er uakseptabelt å køyre rundt med usikra unge for alle andre enn deg.. JEG synes ikke det er så ille. Lurte på hva andre mente. Derfor jeg spurte. Ok? Anonymous poster hash: 0fa2f...c70 Nei, det er ikke OK! Dette er en veldig enkel problemstilling. Det er ULOVLIG å kjøre med barnet ditt usikret i bil, uansett hvor kort du skal, hvor sakte du kjører, hvor oversiktelig veien er eller hvor greit du synes det er. Barnet SKAL sikres forsvarlig, etter gjeldene lovverk til de er 135cm høy og/eller 36kg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå