Anonym bruker Skrevet 28. august 2013 #1 Skrevet 28. august 2013 Altså, jeg bruker selvfølgelig barnesete til ungen. Ho er to år, så det skulle bare jo bare mangle. Men av og til når vi kjører til barnehagen ca 300 meter vei i byggefelt så gjør jeg ikke det. Vi kjører jo i maks 20 km/t og vi er jo ikke ute på trafikkert vei. Nå har naboene reagert på at ungen sitter usikret i bilen. Er det virkelig så ille? Må gjenta at hun alltid sitter i setet når vi kjører ut på veien. Anonymous poster hash: 0fa2f...c70
Anonym bruker Skrevet 28. august 2013 #2 Skrevet 28. august 2013 Ingen som gjør det samme? Alle sikrer alltid? Anonymous poster hash: 0fa2f...c70
Anonym bruker Skrevet 29. august 2013 #3 Skrevet 29. august 2013 Jeg/vi gjør også det. Men spesielt lurt av oss er det ikke...! Tenk om.... Anonymous poster hash: 15a38...0c2
Anonym bruker Skrevet 29. august 2013 #4 Skrevet 29. august 2013 Jeg tror ikke det er farlig, men gjør det likevel ikke selv. Jeg vil gi barna gode vaner, og ikke sette dem på tanken at det er et alternativ å ikke sitte i setet. Orker ikke at de skal begynne å protestere på det eller diskutere om det er nødvendig. Anonymous poster hash: ac3c2...676
Ooops I did it AGAIN Skrevet 29. august 2013 #5 Skrevet 29. august 2013 Guri, jeg hadde ikke orket å sette ungene i bilen for 300 meter jeg. For jo, jeg sikrer ALLTID. Og det tar jo mer tid enn å gå. Da hadde jeg spasert hjem for å hente bilen etterpå om jeg skulle på jobb. Sorry, vitner bare om latskap det du gjør.
Tauriel Skrevet 29. august 2013 #6 Skrevet 29. august 2013 Hadde ikke tatt sjansen... hvis det hadde skjedd noe kunne ungen blitt skikkelig skadd og hadde man vært ekstra uheldig kanskje alvorlig skadd og. Er ikke ekstremt hysterisk men å ikke sikre barn i bilen er uansvarlig, så skjønner godt naboene reagerer. Eneste gangen jeg ikke har sikring på jentungen er når vi kjører ombord i ei ferge.
Wopi Skrevet 29. august 2013 #7 Skrevet 29. august 2013 Vi har 500 m til barnehagen inne på boligfelt og jeg sikrer alltid, alltid, alltid! Både meg selv og andre. Både "tenk om" og det å aldri åpne for diskusjon rundt sikring i bil, er vel mine viktigste argumenter. Synes du bør tenke deg om og lytte til kloke naboer.
Gjest Morn du Skrevet 29. august 2013 #8 Skrevet 29. august 2013 Hvis det kommer en katt løpende foran bilen, vil du ikke bremse da? Da kan jeg love deg at ungen ikke sitter trygt.
Gjest Morn du Skrevet 29. august 2013 #9 Skrevet 29. august 2013 Hadde ikke tatt sjansen... hvis det hadde skjedd noe kunne ungen blitt skikkelig skadd og hadde man vært ekstra uheldig kanskje alvorlig skadd og. Er ikke ekstremt hysterisk men å ikke sikre barn i bilen er uansvarlig, så skjønner godt naboene reagerer. Eneste gangen jeg ikke har sikring på jentungen er når vi kjører ombord i ei ferge. Det er ikke mindre fare for å måtte bråbremse når du kjører ombord i ei ferge altså. Jeg var passasjer i en bil som kjørte i ca 10 km i timen, uten å være sikra. Bilen bråbremsa og jeg ble kastet fremover. Det var ikke godt. Etter det er alle sikra før bilen settes i bevegelse.
Englenemine Skrevet 29. august 2013 #10 Skrevet 29. august 2013 Vi sikrer dem alltid!!! Selvfølgelig.
Mamalarma Skrevet 29. august 2013 #11 Skrevet 29. august 2013 Alltid sele på, uansett. En gang har han fått sittet usikra når vi skulle på ferja, men det likte ikke guttungen, så han tok på selen selv.
☆☆☆ Skrevet 29. august 2013 #12 Skrevet 29. august 2013 (endret) Sikrar alltid. Utover at påkjørslar kan skje over alt synes eg det er greit at ho lærer at bilen ikkje startar før ho er i setet med beltet på.. Eit lite unntak, ho har vore på fanget ved ombordkjøring i ferja. Er ikkje smart det heller, men slik er det.. Endret 29. august 2013 av ★
Anonym bruker Skrevet 29. august 2013 #13 Skrevet 29. august 2013 Hadde jeg sett at dere kjørte med barna usikret hadde jeg ringt politiet. Det finnes ingen unnskyldninger for å ikke sikre barn i bil. Anonymous poster hash: aad36...8b6
DaTuMa Skrevet 29. august 2013 #14 Skrevet 29. august 2013 Klarer du ikke gå de 300meterne til barnehagen?
Anonym bruker Skrevet 29. august 2013 #15 Skrevet 29. august 2013 Altså, jeg bruker selvfølgelig barnesete til ungen. Ho er to år, så det skulle bare jo bare mangle. Men av og til når vi kjører til barnehagen ca 300 meter vei i byggefelt så gjør jeg ikke det. Vi kjører jo i maks 20 km/t og vi er jo ikke ute på trafikkert vei. Nå har naboene reagert på at ungen sitter usikret i bilen. Er det virkelig så ille? Må gjenta at hun alltid sitter i setet når vi kjører ut på veien. Anonymous poster hash: 0fa2f...c70 Jeg gjør det samme som deg av og til. Kan ikke helt se at ungen kommer til å omkomme av den grunn. Anonymous poster hash: 639e6...a2c
Anonym bruker Skrevet 29. august 2013 #16 Skrevet 29. august 2013 Hadde ikke tatt sjansen... hvis det hadde skjedd noe kunne ungen blitt skikkelig skadd og hadde man vært ekstra uheldig kanskje alvorlig skadd og. Er ikke ekstremt hysterisk men å ikke sikre barn i bilen er uansvarlig, så skjønner godt naboene reagerer. Eneste gangen jeg ikke har sikring på jentungen er når vi kjører ombord i ei ferge. Det er ikke mindre fare for å måtte bråbremse når du kjører ombord i ei ferge altså. Jeg var passasjer i en bil som kjørte i ca 10 km i timen, uten å være sikra. Bilen bråbremsa og jeg ble kastet fremover. Det var ikke godt. Etter det er alle sikra før bilen settes i bevegelse. Nei, men om bilen faller i vannet og dere har seler på, så er det sannsynligvis mye farligere. Anonymous poster hash: 0e50f...542
nagini Skrevet 29. august 2013 #17 Skrevet 29. august 2013 Reagerer mer på at du kjører 300 meter enn på at ungen er usikret.
Anonym bruker Skrevet 29. august 2013 #18 Skrevet 29. august 2013 Reagerer mer på at du kjører 300 meter enn på at ungen er usikret. Kan vel hende det er som hos oss, at barnehagen er på vei til jobb og det bare blir et stopp på veien. Anonymous poster hash: 639e6...a2c
pip pip Skrevet 29. august 2013 #19 Skrevet 29. august 2013 Jeg gjør det aldri!! Kjører en del til bhg, selv om den ligger rett rundt svingen (er syk). Villa aldri funnet på å sette jenta mi på 3 år uten barnesikring. Vet aldri når noen kan smelle inn i deg, kanskje kjører de for fort, man vet aldri. Det er en risiko jeg ikke er villig til å ta
MillaCamilla Skrevet 29. august 2013 #20 Skrevet 29. august 2013 Selv om du kjører i 20 km/t kan det jo fint komme en gærning kjørende ruset på akohol eller narkotika, da hjelper det fint lite at du kjører sakte....
Anonym bruker Skrevet 29. august 2013 #21 Skrevet 29. august 2013 Jeg sikrer alltid. Men så ville jeg også ha labbet de 300 meterne til barnehagen, og hadde heller hentet bilen etterpå om jeg skulle på jobb etc. Da ville barnet også fått en god vane på at man ikke trenger å kjøre overalt hvor en skal! Anonymous poster hash: c8e2a...7de
Anonym bruker Skrevet 29. august 2013 #22 Skrevet 29. august 2013 He, he, reagerer som andre på at du kjører stakkarslige 300 meter til barnehagen, men uansett ville jeg ha sikret ungen. Det tar ikke akkurat lange tida... Anonymous poster hash: 8d0b1...fcc
sunnill Skrevet 29. august 2013 #23 Skrevet 29. august 2013 (endret) Sikrer de uansett.Tar ikke 1 min og kjøre opp til butikken engang og i setet skal minsten uansett.I gata vi bor i er det 30 sone.For litt siden hørte vi uling.og vipps føk det en bil i en helv....fart forbi oss da vi var ute.og etter kom sivilpolitiet i nesten like stor fart.Hva da om man da ikke har sikra dem i setet og det hadde kommet en sånn gærning i en fart på 80-90 kmt(noe denne persoenen hadde) om ikke mere og mista kontroll og fyker inn i bilen.Da hjelper det lite med og si jeg kjører bare i 20 kmt. Endret 29. august 2013 av sunnill
Gjest ♥♥♥InMyHeart♥♥♥ Skrevet 29. august 2013 #24 Skrevet 29. august 2013 På mine 20 år som mamma kan jeg med hånden på hjertet si at jeg ikke har kjørt en meter uten å sikre barna. Som Stjerne sier så er det også en måte å lære barna at i bil sitter man i sete/bruker sele ALLTID. Uten unntak. Jeg husker faktisk en gang da de to eldste var små og jeg bare skulle flytte bilen 20-30 m, fra en parkeringsplass til en annen, og da følte jeg meg en tanke hysterisk da jeg festet begge barna for 2 min i bil - men jeg hadde ikke nerver til å la være. For TENK om.... Det er så mange farer som lurer og som man ikke kan hindre så det lille man kan gjøre for å prøve å begrense de gjør jeg uten å tenke på det.
Anonym bruker Skrevet 29. august 2013 #25 Skrevet 29. august 2013 Man kjører ikke med barn usikret. Det er gode grunner til at det er forbudt! Ta beina fatt, det er 300m. Anonymous poster hash: ef542...b15
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå