Gå til innhold

Duphalac

Anbefalte innlegg

Skrevet

Beklager for detaljer..

Ble introdusert for denne vidunderkuren etter fødsel nummer to grunnet alvorlig revning.

Nå er jeg gravid igjen, ca 20 uker, å oppdaget i dag hemoroider. De er utvendige, ganske små å ikke vonde. Har også fått to små åreknuter på den en kjønnsleppen...

Har slitt litt med hard mage dette svangerskapet men nå vil jeg være mer obs på det så tilstanden ikke blir verre enn den må. Er det greit om jeg bruker duphalac jevnlig frem til fødsel for å holde magen i sjakk, eller blir dette for mye?

Anonymous poster hash: 49bb4...56f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kommer an på hvor store plager du har. Tarmene vender seg fort til og blir avhengig av det å få hjelp eller ekstra "smørning", noe som kan føre til at du må fortsette å bruke det... Ville tatt det opp med lege.

Anonymous poster hash: c0c4b...74a

Skrevet

Duphalac kan du trygt bruke, det er ikke avhengighetsskapende;-)

Anonymous poster hash: 5f8d4...c15

Skrevet

Laktulose er vel den mildeste varianten. Snakk med de på apoteket.

Skrevet

Du kan trygt bruke Duphalac!:-)

Skrevet

Hi

Har ikke sånn kjempe plager, litt av og på.

Men mente å ha hørt at duphalac ikke var så ille.

Da tar jeg et par doser i uken for å være sikker på at jeg gjør det jeg kan for å ikke forverre ting.

Tusen takk for svar :)

Anonymous poster hash: 49bb4...56f

Skrevet

Det er det samme som Laktulose ( virkestoffet i Duphalac er Laktulose). Konsentrasjonen er nokså lik. Alle avføringsmidler kan gi avhengighet, jf det som ble sagt tidligere i tråden. Langvarig bruk kan gi lavt kaliumnivå, som igjen vil redusere tarmmotilitet. Bare sånn at det er sagt. Avføringsmidler skal helst kun brukes over kortere tidsrom, og ved behov.

Anonymous poster hash: 32cbe...cf2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...