Gå til innhold

Hjelp?? Er dette mulig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Beklager hvis ikke dette er rett kategori for dette spørsmålet, men jeg håper noen kloke damer der ute kan hjelpe meg likevel.

Fant ut at jeg er gravid for to dager siden, og har bestilt meg time hos legen, skal førstkommende mandag. Forrige mnd trodde jeg et lite sekund jeg var gravid, men så kom mensen, og jeg tenkte ikke mer over det. (Rundt 1-2 juli). Mensen var dog mye kortere og mye mindre enn det den pleier å være, men jeg tenkte ikke noe serlig over det. Vanligvis varer den rundt 7-9 dager, forrige mnd var jeg ferdig 6 juli.

Nå er jeg altså gravid. Satt nettopp nå og spiste et pizzastykke med et stort glass melk til, og plutselig kjente jeg noe veldig rart i magen, som jeg ble litt (ganske) skremt av. Akkurat som lett dytting på innsiden av magen, på skrå nedenfor navlen på venstre siden. Kjennes absolutt ikke ut som luft eller tarmbevegelser.

Nå har jeg kjent dette på samme sted i rundt en halv time, ikke hele tiden, men med ujevne mellomrom.

Så, da lurer jeg på; hvordan i all verden kjennes første spark ut? Flytter det på seg?

Er det bare luft jeg kjenner? Kan jeg være mye lengre på vei enn det jeg tror? Eller, bør jeg roe meg 14 hakk ned, og vente til jeg kommer til legen? Vet han ikke gjør ul, så må sikkert henvises opp på sykehuset for det.

Jeg heller mot at jeg overreagerer, men jeg har som sagt aldri kjent noe sånt før, og er litt redd.

Takk for seriøse svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

de første sparkene kan kjennes ut som småfisk. hehe høres veldig rart ut, men ja det kjennes ut som om det småfisk som kitler deg på innsiden av magen. seinere så merker du mer og mer dytt. Akkurat som om noen sitter på innsiden av magen og dytter utover. 

Skrevet

Hmm.. Okei. Her kjennes det mer ut som en boble, men at den ikke sprekker, bare dytter mot innsiden helt forsiktig, men likevel meget merkbart.

Og, flytter det på seg, f.eks fra ene siden til andre siden av magen? Eller er det mer på samme sted?

Skrevet

da jeg kjente det første gang, så holdt det seg på omtrent samme sted.var vel rundt en 7-8 uker da jeg kjente noe første gang. er ikke godt å si hva det kan være. snakk med legen og høre hva han sier=) 

Skrevet

da jeg kjente det første gang, så holdt det seg på omtrent samme sted.var vel rundt en 7-8 uker da jeg kjente noe første gang. er ikke godt å si hva det kan være. snakk med legen og høre hva han sier=)

7-8 uker? Var ikke det grådig tidlig å kjenne liv?

Skrevet

Jeg tror det du kjenner er luft. Livmoren sitter langt nede, og de første bevegelsene er bare små fiskebevegelser ja:) tror du er for tidlig på vei til å kjenne bevegelser slik du beskriver dem. Man får ofte hard mage og mye luft i starten av svangerskapet, og dette kan føles spm en stor baby der innne, men er bare tarmenr som tuller litt:)

Skrevet

Jeg kjente liv i uke 11 med andremann, helt sikker, visste hvordan det kjentes ut.

Skrevet

Tror nok det var luft, eventuelt tarmbevegelser du kjente. Når man er rundt 6 uker så er ikke embryoet mer enn 0.5 mm og kjenne noe fra denne er ikke mulig. Det samme gjelder i grunn uke 7-8 også.

Fra uke 12 derimot kan det kjennes mer som sommerfugl, bobler eller småfisk :) Før denne tid er det nok veldig mye luft pga tregere tarmsystemer. Men du skal ikke se bort i fra at du kan være en mnd lengre på vei :) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...