Gå til innhold

Til flaskemammaer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser ut til at jeg må gi flaske til nummer tre pga diverse ting. Har da fått info om at det burde gå tre-fire timer mellom måltider. Men hva gjør man da med en som bare sover 30 minutters dupper? 

Han er 1 mnd. La oss si han får mat, er litt våken og sovner ca en halvtime etter mat. Når han da våkner etter en halvtime er det fortsatt to-tre timer til neste måltid! Skal han da sove neste lur uten mat i våketiden? Med puppebarn kan man alltids gi en liten påtår når de har disse korte duppene, men hva gjør man når man bare gir flaske?

Hilsen uerfaren flaskemamma

Anonymous poster hash: 13c79...d61
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Gi flaske når ungen er sulten du....
Er ingen fasit på tid. Gi når baby viser tegn til å ville ha.

Endret av Skeptisimo
Skrevet

Så lenge ungen virker fornøyd så er det ingen fare med så mange timer mellom. Du finner fort ut hvordan baby vil ha det.

Genialt å lære ungen å sovne uten mat ;) Min har sjeldent sovnet etter mat, selv på puppen. Ser baby trøtt ut så legg ned å gi eventuelt smokk og teppe feks.

Noen unger vil ha mindre måltidet oftere, andre mange timer mellom og større.

Går så fint skal du se :)

Skrevet

Dette skjønte jeg ikke helt. Babyen kan vel vre våken mellom måltidene uten å spise? Matet du babyen din hver gang den våknet etter en liten lur? Babyer gir uansett beskjed om de er sulten.

Anonymous poster hash: c26d0...2e0

Skrevet

Dette skjønte jeg ikke helt. Babyen kan vel vre våken mellom måltidene uten å spise? Matet du babyen din hver gang den våknet etter en liten lur? Babyer gir uansett beskjed om de er sulten.

Anonymous poster hash: c26d0...2e0

Hehe, det virker kanskje som er teit spørsmål, men jeg har alltid hatt barn som (når de er i startfasen, dvs før tre mnd) har diet hyppig og sovet kort. Så ofte ble det en liten påtår hvis de våknet fra korte lurer. Ofte var de kanskje også litt gretne fordi de egentlig hadde sovet litt kort og da var puppen fin kos ;) Pupp er mere en bare mat :)

Er nok bare vanesak med flaske, skal se jeg kommer fort inni det :)

HI

Skrevet

Siden han sover så korte dupper, hvor lenge er han våken mellom duppene? Kan bli vel mye mat viss du skal gi hver gang han våkner/sovner. Kanskje annen hver gang.

Har du prøvd å få han til å sove lenger? Husker jeg satt klar når min hadde en sånn periode. Byssa han i søvn med en gang han holdt på å våkne. Tilslutt sov han lengre dupper :)

Skrevet

Siden han sover så korte dupper, hvor lenge er han våken mellom duppene? Kan bli vel mye mat viss du skal gi hver gang han våkner/sovner. Kanskje annen hver gang.

Har du prøvd å få han til å sove lenger? Husker jeg satt klar når min hadde en sånn periode. Byssa han i søvn med en gang han holdt på å våkne. Tilslutt sov han lengre dupper :)

Nei han er jo så liten så han blir trøtt etter kanskje 45min igjen... Så synes også det virker som det blir for ofte med mat. Driver å rugger iherdig på vogna etter 30 minutter, noen ganger går det andre ikke ;) Satser på at han lærer tilslutt :)

HI

Skrevet

Mat ungen etter når h*n er sulten, ikke etter de påståtte tidene, var det jeg fikk beskjed om av helsesøsteren, så ungene her fikk flaska si når de var sultene, om det var 1 time eller 5 timer siden sist de var sultene..

Anonymous poster hash: 77375...69b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...