Gå til innhold

Publiserer du graviditet på fb? U/t

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nei. De jeg vil si det til får vite det personlig. De andre bryr seg neppe uansett, og jeg har ingen interesse i å du det til "alle".

Hvorfor tror du at de andre neppe bryr seg da? Det er slike ting jeg synes er koselig å lese om som oppdateringer... Ikke om ungen har spist eller bæsja eller er syk... Men store ting, som bryllup, graviditet/fødsel osv.

Hi

Anonymous poster hash: 454f9...095

Fordi jeg ikke bryr meg når jeg leser sånt om folk på fb som jeg ikke er nære venner med...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei. De jeg vil si det til får vite det personlig. De andre bryr seg neppe uansett, og jeg har ingen interesse i å du det til "alle".

Hvorfor tror du at de andre neppe bryr seg da? Det er slike ting jeg synes er koselig å lese om som oppdateringer... Ikke om ungen har spist eller bæsja eller er syk... Men store ting, som bryllup, graviditet/fødsel osv.

Hi

Fordi jeg ikke bryr meg når jeg leser sånt om folk på fb som jeg ikke er nære venner med...

Så du tenker at alt som publiseres må være interessant for alle på vennelista di? Jeg bare lurer altså. Så lurer jeg veldig på hvilke oppdateringer du/dere som mener det har? Av oppriktig nysgjerrighet.

Hi

Skrevet

Med nr 1 var jeg godt over halveis da jeg havna inne på Facebook så da ble det vel en oppdatering når han ble født. Med nr 2 kunngjorde jeg det 12 uker på vei, la ut at vi ventet en gutt til etter oul, og et bilde da han var født. Med nr 3 la jeg ut oul bilde og kunngjøring om at vi ventet ei jente og et bilde da hun var født.

Har bare familie og venner/bekjente på Facebook og en del er spredt rundt om i landet og noen i utlandet, og vet at de liker å få slike oppdateringer :) Og de som ikke liker å få oppdateringer om de store tingene i livet mitt er mer enn gjerne velkomne til å slette meg hvis det plager dem ;) Forøvrig synes jeg det er veldig koselig å lese slike oppdateringer selv når det skjer store ting i livet til de jeg har på vennelista :) Er jo ikke alle man ser og snakker med så ofte og da er det fint å kunne følge med på denne måten :)

Skrevet

Av de ting som blir publisert på FB er kanskje en promille interessant for meg.

Jeg driter i om en gammel skolevenninne som jeg ikke har snakket med eller sett op 10 år skal ha unge eller ikke. Jeg driter i hva du har til middag eller hva du skal til helga eller hvor du skal på ferie.

Jeg kan ikke fordra de utrolig teite sitatene og bildene av kattunger og valper som noen må legge ut hver bidige dag.

De som legger ut oppdateringer om graviditeten hver uke syntes jeg bare er patetiske! Tror de at de er de eneste i verden som har vært gravide? Tror de virkelig at alle andre bryr seg?

Jeg bruker FB til å prate med venner og bekjente på chatten. Skjelden jeg legger ut noe i det heletatt. 

Anonymous poster hash: 86cc1...916
Skrevet

Da jeg var ganske langt på vei ca 35/36 uker la jeg ut nytt profilbilde med magen :)

Fikk mange gratulasjoner. Jeg har mange på facebook som jeg ikke er nær venn med, som ikke visste det :)

Nå har jeg profilbilde av meg og babyen. 

Skrevet

Kjenner ei jente som la ut om at hun skulle bli alenemor da hun var 11 uker på vei... Samme dama poster nakenbilder (virkelig, naken!) av seg selv på både Facebook og Instagram for å vise frem en babymage som fremdeles er så liten at man aldri hadde gjettet at hun var gravid. Classy!

Anonymous poster hash: bfb43...3a3

Skrevet

Nei. Helt greit at andre gjør det. Folk får gjøre som de vil. Om noen hadde begynt med ukentlige (!!!) oppdateringer hadde jeg blokkert vedkommende.

Skrevet

Kjenner ei jente som la ut om at hun skulle bli alenemor da hun var 11 uker på vei... Samme dama poster nakenbilder (virkelig, naken!) av seg selv på både Facebook og Instagram for å vise frem en babymage som fremdeles er så liten at man aldri hadde gjettet at hun var gravid. Classy!

Anonymous poster hash: bfb43...3a3

Hoho, hun har ikke forbokstavene J M U, vel??? Tragisk tilfelle!

Anonymous poster hash: 86cc1...916

Skrevet

Jeg la ut bilde på fb av små babyklær etter ordinær ul.

Å dele små og store begivenheter med bekjentskaper, nye og gamle, er jo hovedgrunnen til at jeg er på fb!

Jeg deler de tingene jeg setter pris på at andre deler og graviditet er en av de tingene.

Skrevet (endret)

Deler det ja, etter første UL, når jeg vet at alt er bra med lillen. Det er jo ikke noe farligere å dele det der enn at noen ser deg på butikken med mage. Hemmeligheten er ute så fort magen begynner å vokse likevel. 

Har også lagt ut bilde av meg selv med gravidmage. Synes det er koselig å lese om andre som er gravide, og følge de i bilder, særlig om jeg ikke har mulighet til å treffe de så ofte. Mange av vennene mine bor langt unna, og da er det kos å dele sånt med de der. 

De som ikke har lyst til å følge med på det får bare skygge unna. Det er uansett kun vennelisten min som er tillatt å se bilder og statuser, selv om det ikke er noen krise om andre får se. 

Regner med at det blir kun i ord denne gangen, uten bilder. 

Endret av mama foodie
Gjest Bjørketreet
Skrevet

Stakkars de (få) av dere som er så kyniske og tror at verden er så full av likegyldige surpomper at ingen ville brydd seg i det hele tatt om en graviditet :(

Skrevet

Av de ting som blir publisert på FB er kanskje en promille interessant for meg.Jeg driter i om en gammel skolevenninne som jeg ikke har snakket med eller sett op 10 år skal ha unge eller ikke. Jeg driter i hva du har til middag eller hva du skal til helga eller hvor du skal på ferie.Jeg kan ikke fordra de utrolig teite sitatene og bildene av kattunger og valper som noen må legge ut hver bidige dag. De som legger ut oppdateringer om graviditeten hver uke syntes jeg bare er patetiske! Tror de at de er de eneste i verden som har vært gravide? Tror de virkelig at alle andre bryr seg? Jeg bruker FB til å prate med venner og bekjente på chatten. Skjelden jeg legger ut noe i det heletatt.  Anonymous poster hash: 86cc1...916

Facebook er designet for å dele livet sitt med venner og bekjente :-) så kanskje skype heller hadde vært tingen for deg da? Siden du ikke er interessert i noen av tingene facebook står for.

Skrevet

Tja, i 6. måned byttet jeg til et profilbilde med gravidmage, det er jo en publisering...

Skrevet

Jeg synes forøvrig det er mye koseligere med de som har ukentlige magebilder, viser at de har laget barnerom etc, enn de som legger ut 43 nye bilder av at lille Alma på ett år spiser grøten sin HVER dag. Intetsigende barnebilder blir kun slått av "chataubriand på en seng av selleripure med et glass amarone til - deilig etter å ha jogget tre bil og tatt 300 push ups!" på kjedelig og uinteressant-skalaen. Bilde av at lille Alma hilser på en ku for første gang, tar sitt første skritt, er med på fjellet, bygger et sandslott etc er koselig. Men ikke alle bilder er av interesse for andre enn foreldre og bestemødre.

Skrevet

Hi

Så du tenker at alt som publiseres må være interessant for alle på vennelista di? Jeg bare lurer altså. Så lurer jeg veldig på hvilke oppdateringer du/dere som mener det har? Av oppriktig nysgjerrighet.

Hi

Jeg har aldri noen oppdateringer. Bruker egentlig bare fb til å skrive pm med venner... Mulig jeg ikke er helt i målgruppen til fb :)

Gjest meg&mini
Skrevet

Ja. Etter tidlig UL i uke 13.

Har familie og gode venner som bor i andre byer enn oss.

Jeg bryr meg ikke om de som finner det interessant, for det er noen som faktisk gjør det:)

Ikke legger jeg ut i hytt og pine heller, sjeldent ny status og sjeldent nye bilder.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...