Gå til innhold

Har hatt brann

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og nå aner jeg ikke mine arme råd :(

Jeg var på jobb og barna heldigvis i barnehagen så alt går bra med oss, men nå klarer jeg ikke tenke. Har fått mange gode råd, men har glemt dem i farta. Er sikkert ikke så mange med erfaring, men hva må vi gjøre? Hvor skal vi begynne?

Alt er brent, så har ikke noe igjen... Er helt i fra meg, alt vi eier og har er borte. Bilder, tegninger og andre minner, pc, harddisc, filmkamera osv. Er så glad for at alle er hele, så vil ikke klage, men er i sjokk.

Noen som kanskje har litt gode råd til meg?

Overnatting og alt er i orden ihvertfall i noen netter, men er jo ikke lett å finne sted å bo med 4 soverom- kan gå med 3 til nød så veldig fort!

Vil bare legge meg ned å gråte! Heldigvis er barna så små at dem ikke forstår så mye, men har forklart 3-åringen så godt jeg kan hva som har skjedd.

Anonymous poster hash: e87b3...46d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen? :-(

Skrevet

det er trist å høre...vet ikke helt hva som skal gjøre, da jeg aldri har vært i en så tragisk situasjon...men det første som jeg tenker på er at du er ikke alene, søk trøst og hjelp hos dine nærmeste.

søk på nett om det er noen plass du kan ringe / snake med som har vært i samme situasjon. kommunen kanskje ?

Forsikringsselskapet må i alle fall ha beskjed....også må du få hjelp til å finne ut hvem du må kontakte, ang regninger og slike ting...kommune, nrk, energi, bank, billån.....osv...kommer ikke på flere i farta

masse lykke til...godt dere har hverandre :-)

Anonymous poster hash: 026df...dc0
Skrevet

Uff da!

Skjønner at du ikke klarer å lande alle tankene nå. For et sjokk!

Trist med minner og bilder som blir borte, men husk at mange minner bor i hjertet :-)

Har ikke noen erfaring med dette selv (heldigvis), men ville bare sende deg en klem :-)

Lykke til! Gode tanker sendes i alle fall din vei!

Skrevet

jeg har kanskje klær du kan få til stor og liten og på facebook er det en side som heter hjelp oss å hjelpe.. de hjelper dere. nav hjelper deg kanskje og søk forsikringserstattning og dette klarer du fint. utrolig leit å høre.. men så godt dere har det bra alle sammen.

Anonymous poster hash: 3517f...a62

Skrevet

Det samme skjedde hos foreldra mine nå i ferien. Der har det vært mye styr, gått snart 6 uker, ikke så mye som har skjedd enda.... Så går en stund til til at dem kan flytte inn. Du får jo hotell på forsikringa. Godt det er bra med dere, og veldig synd med bildene osv.

Anonymous poster hash: 9dd45...907

Skrevet

Du må ringe til forsikringsselskapet ditt! De vil veilede deg gjennom det, de vet hva som må gjøres. De ordner også med overnatting osv i en overgangsperiode. Prosessen er kanskje ulik fra forsikringsselskap til forsikringsselskap, men det er stedets starte. Du trenger nye klær, utstyr til barna etc som vil dekkes av innboforsikringen din. Men ring dem for all del og be om råd så de kan veilede deg!

Anonymous poster hash: afa40...0e4

Skrevet

Har (desverre) opplevd det samme som deg. Ring forsikringen, så ordnes ting opp raskt og greit! De er veldig behjelpelige i sånne situasjoner. 

Anonymous poster hash: e68f2...e26
Skrevet

Tusen takk for svar dere!

Ringte forsikringsselskapet, men fikk beskjed om å ringe igjen imorgen når selve kontoret er åpent så de får opprettet sak.

Må også ta en handlerunde imorgen så vi får oss nye klær og småting som dem trenger.

Oppfordrer alle til å sjekke brannalarmen at den virker i kveld! Har selv tenkt at det skjer bare andre, men plutselig står man i det selv. Og for guds skyld, ikke spar penger på sikkerhet når det kommer til brann! Ha brannslokkingsapparat og Evt brannstige lett tilgjengelig!!!!! Man vet aldri når ulykker inntreffer.

Hi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...