Gå til innhold

ARGH! Mannfolk!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ventet på bussen da fire-fem menn kom gående. 

De sakket farten da de så meg, og målte meg opp og ned med blikket mens de snakket på morsmålet. Aner ikke hva de sa, men jeg følte meg virkelig ille til mote. De så det nok på meg, men fortsatte likevel. Gliste mot meg, snakket og kikket opp og ned på meg... :S 
De begynte å gå mot meg, men da kom heldigvis bussen, og jeg sprang på bussen.

Huff, det var så guffent!

Anonymous poster hash: a76e8...e17
Videoannonse
Annonse
Skrevet

De syntes du var heit som faen,og ville sikkert be om nummeret ditt.

Hadde du reagert på samme måte om det var norske menn som snakket slibrig seg imellom lavt, så du ikke kunne høre, med samme blikk?

Skrevet

Hadde du reagert på samme måte om det var norske menn som snakket slibrig seg imellom lavt, så du ikke kunne høre, med samme blikk?

Ja, selvfølgelig. Kommer det menn i en flokk mot meg som dyr så blir jeg redd!!

Skrevet

Virkelig? Er det DET du får ut av dette innlegget? Herrefred...

Anonymous poster hash: 6611b...f9a

Skrevet

Seriøst?

Jeg tror nok de fleste jenter føler seg uvel om flere menn kommer gående mot seg mens de glor og hvisker med hverandre. Men selvfølgelig skal folk vri det om... Er det mulig...

Skrevet

Jeg hadde også blitt redd, og samtidig hatt overfalls voldtektsstatistikken i bakhodet (rettferdig eller ei så er de fleste der ikke vestlige innvandrere).

Anonymous poster hash: 97341...e82

Gjest sussie77
Skrevet

Skjønner at du syntes det var ubehagelig. Har opplevd noe lignende flere ganger da jeg har ventet på bussen. Men mest sannsynlig så skulle de nok bare slå av en prat. Stort sett det de vil.

Skrevet

Du er jo helt vridd i hodet ditt. Tror ALT dreier seg om rasisme fordi du er sammen med en utlending.

Helt alvorlig talt; klarer ikke du med din beste godvilje å skjønne at det er ekkelt når det kommer menn i flokk og stirrer på deg og måler deg opp og ned og du faen ikke skjønner hva de sier engang?

Godt mulig at DIN mann og DINE venner er gode, ordentlige, fine mennesker selv om de er utlendinger, men fakta er at de fleste utlendinger ( nei jeg snakker ikke om svensker, dansker osv) har et helt forjævlig kvinnesyn.

Anonymous poster hash: 829e8...9c9

Skrevet

Du er jo helt vridd i hodet ditt. Tror ALT dreier seg om rasisme fordi du er sammen med en utlending.

Helt alvorlig talt; klarer ikke du med din beste godvilje å skjønne at det er ekkelt når det kommer menn i flokk og stirrer på deg og måler deg opp og ned og du faen ikke skjønner hva de sier engang?

Godt mulig at DIN mann og DINE venner er gode, ordentlige, fine mennesker selv om de er utlendinger, men fakta er at de fleste utlendinger ( nei jeg snakker ikke om svensker, dansker osv) har et helt forjævlig kvinnesyn.

Anonymous poster hash: 829e8...9c9

Lol.

Nei, jeg greier faktisk ikke å forstå at man mener at

1: De FLESTE utlendinger har ett helt for jævlig kvinnesyn, fordi de fleste HAR faktisk ikke det.

2: Jeg har ikke nevnt rasisme med et eneste ord, jeg stilte ett spørsmål.

3: Jeg greier faktisk ikke å forstå de som er MER redd for utlendinger enn norske, fordi det bunner i intet annet enn fordommer

Skrevet

Helt uavhengig av hvilket land mennene kommer fra hadde jeg også syns det ville vært ubehagelig!!:/ jeg hadde blitt redd om det så var en flokk på 5-6 damer jeg..

Anonymous poster hash: 14123...10d

Skrevet

Jeg vil tro at du reagerer som du gjør på grunn av dine erfaringer. Vil tro du opplever mye som ikke er bra ift din mann.

Men det er ikke anderledes med de som reagerer slik som HI gjør. Hun, og de andre, reagerer som regel ut fra erfaring, eller deres næres erfaringer.

Jeg ville reagert som HI - basert på erfaring, dessverre. Jeg har opplevd ting man ikke burde oppleve - og norsk politi mente at om de gikk inn i saken så ville de bare "detonere en tikkende bombe". Så det anbefalte de ikke. Jeg har blitt forfulgt i flere år. Og jeg har opplevd ubehagelige ting ift gjenger med utenlandske menn, noe som dessverre har gjort meg mer skeptisk og forsiktig.

MEN - jeg er ingen rasist av den grunn. Jeg dømmer ikke enkeltpersoner basert på hudfarge og bare det. Jeg har venner fra veldig ulike bakgrunner.

Men, det er slik at vi lettere tolker kroppsspråk, mimikk og tonefall på personer med samme kulturbakgrunn som oss selv. Det vil også si at det er vanskeligere for oss å tolke andre fra andre kulturer.

Oppførselen til disse mannfolka som HI beskriver er ikke akseptabel uansett hudfarge eller kulturbakgrunn!

Anonymous poster hash: 3a6d7...685

Skrevet

Helt uavhengig av hvilket land mennene kommer fra hadde jeg også syns det ville vært ubehagelig!!:/ jeg hadde blitt redd om det så var en flokk på 5-6 damer jeg..

Og det er helt ok.

Å reagere på mennesker kun basert på at de er utenlandske, derimot, er ikke ok.

Derfor jeg spurte :)

Skrevet

Jeg vil tro at du reagerer som du gjør på grunn av dine erfaringer. Vil tro du opplever mye som ikke er bra ift din mann.

Men det er ikke anderledes med de som reagerer slik som HI gjør. Hun, og de andre, reagerer som regel ut fra erfaring, eller deres næres erfaringer.

Jeg ville reagert som HI - basert på erfaring, dessverre. Jeg har opplevd ting man ikke burde oppleve - og norsk politi mente at om de gikk inn i saken så ville de bare "detonere en tikkende bombe". Så det anbefalte de ikke. Jeg har blitt forfulgt i flere år. Og jeg har opplevd ubehagelige ting ift gjenger med utenlandske menn, noe som dessverre har gjort meg mer skeptisk og forsiktig.

MEN - jeg er ingen rasist av den grunn. Jeg dømmer ikke enkeltpersoner basert på hudfarge og bare det. Jeg har venner fra veldig ulike bakgrunner.

Men, det er slik at vi lettere tolker kroppsspråk, mimikk og tonefall på personer med samme kulturbakgrunn som oss selv. Det vil også si at det er vanskeligere for oss å tolke andre fra andre kulturer.

Oppførselen til disse mannfolka som HI beskriver er ikke akseptabel uansett hudfarge eller kulturbakgrunn!

Anonymous poster hash: 3a6d7...685

Jeg har opplevd dritt med utenlandske selv, uten at jeg føler for å gå inn på hva. Og dårlig politiarbeid oppe i det hele.. alikevel betyr ikke det at man dermed bør anta noe som helst om mennesker fra landet som idioten som tilfeldigvis valgte meg ut, er fra.

At mannfolk går i grupper og er sleske og muligen ekle er ikke ok, men det skjer hver eneste dag. I denne situasjonen er sjansen veldig, veldig, veldig liten for at de ville noe som helst annet enn å sjekke opp HI.

Skrevet

Og det er helt ok.

Det finnes de mennesker, eksempel en flokk jenter som hopper på å banker en jente som går aleine langs gaten også.. Men det hører man bare ikke om. Det man hører/leser om, det er det man automatisk frykter mest. Jeg har ingen i vennekretsen med utenlands opprinnelse. Men jeg er uansett ikke mer redd de, enn andre mennesker som eventuelt hadde flokket seg rundt meg og slengt kommentarer og glodd meg opp og ned..

Skrevet

Godt mulig at DIN mann og DINE venner er gode, ordentlige, fine mennesker selv om de er utlendinger, men fakta er at de fleste utlendinger ( nei jeg snakker ikke om svensker, dansker osv) har et helt forjævlig kvinnesyn.Anonymous poster hash: 829e8...9c9

Lol.

1: De FLESTE utlendinger har ett helt for jævlig kvinnesyn, fordi de fleste HAR faktisk ikke det.

3: Jeg greier faktisk ikke å forstå de som er MER redd for utlendinger enn norske, fordi det bunner i intet annet enn fordommer

Så jeg som er utlending (ikke europeisk) har ikke lov å bli redd om dette hadde skjedd meg?

Grov up please... Det er dessverre for mange mennesker fra andre kontinenter som har ett kvinnesyn som passer best inn i Viktoriatiden.

Anonymous poster hash: ca36c...06f

Skrevet

Og det er helt ok.

Det finnes de mennesker, eksempel en flokk jenter som hopper på å banker en jente som går aleine langs gaten også.. Men det hører man bare ikke om. Det man hører/leser om, det er det man automatisk frykter mest. Jeg har ingen i vennekretsen med utenlands opprinnelse. Men jeg er uansett ikke mer redd de, enn andre mennesker som eventuelt hadde flokket seg rundt meg og slengt kommentarer og glodd meg opp og ned..

Det selger ikke aviser å f.eks skrive om "enda en muslimsk utenlandsk mann, som jobber, ikke voldtar, lar kona gå i det hun føler for, som tar seg øl i helgene, wooop!", fordi media selger på frykt.

Og det skremmer meg at folk ikke greier å se den biten..

Skrevet

Godt mulig at DIN mann og DINE venner er gode, ordentlige, fine mennesker selv om de er utlendinger, men fakta er at de fleste utlendinger ( nei jeg snakker ikke om svensker, dansker osv) har et helt forjævlig kvinnesyn.Anonymous poster hash: 829e8...9c9

Lol.

Så jeg som er utlending (ikke europeisk) har ikke lov å bli redd om dette hadde skjedd meg?

Grov up please... Det er dessverre for mange mennesker fra andre kontinenter som har ett kvinnesyn som passer best inn i Viktoriatiden.

Anonymous poster hash: ca36c...06f

Hvem sa noe om lov/ikke lov?

De FLESTE utlendingene i Norge har faktisk ikke ett så forferdelig syn på kvinnfolk som media innprenter. Heldigvis.

Skrevet

Jeg hadde reagert på samme måte!

Kanskje litt ekstra også med tanke på at de var utlendinger!

Beklager til dere som føler dere støtt av det, men jeg stoler dessverre ikke på utenlandskemenn!

Anonymous poster hash: 1b75e...09a

Skrevet

Man kan bli redd en potet eller gulrot også, bare fordi media siiiier at man bør passe seg for det. Så, enig i at media står for mye av redselen rundt innvandrere.. Eller? I fare for å bli hakket i småbiter, så skal det sies at det er slik JEG føler det.

Skrevet

Skjønner deg godt! Hadde selv blitt redd og forbanna. Det er fakta at de fleste utlendinger, spes muslimer som ikke er oppvokst i Norge har et helt annet kvinnesyn og grunnleggende verdier enn oss.

Tvangsekteskap...æresdrap...voldtekter....bortføring av barn....osv

Nei til åpne grenser !!!!!

Skrevet

Skjønner deg godt! Hadde selv blitt redd og forbanna. Det er fakta at de fleste utlendinger, spes muslimer som ikke er oppvokst i Norge har et helt annet kvinnesyn og grunnleggende verdier enn oss.

Og du tror dette er noe de fleste muslimer/utenlandske menn støtter?

Kjære vene, den uvitenheten og fremmedfrykten mange av dere har er skummel.

Skrevet

Sjekk statistikken på antall utlendinger fra visse land domfelt for voldtekt. Ok kom så å fortell oss norske damer vi ikke skal frykte dem og deres kvinnesyn.

Anonymous poster hash: b4e7f...51c

Skrevet

Man kan bli redd en potet eller gulrot også, bare fordi media siiiier at man bør passe seg for det. Så, enig i at media står for mye av redselen rundt innvandrere.. Eller? I fare for å bli hakket i småbiter, så skal det sies at det er slik JEG føler det.

Så du sammenligner en frykt mot poteter med en gjeng menn (som var mye større enn meg!) som glodde på meg som om jeg var et kjøttstykke? Jeg sa faktisk ikke et ord om at de var innvandrere, jeg snakket om MENN!

Skrevet

Og du tror dette er noe de fleste muslimer/utenlandske menn støtter?

Kjære vene, den uvitenheten og fremmedfrykten mange av dere har er skummel.

Mener du seriøst at jeg har fremmedfrykt??

Skrevet

Noen av svarene dine er så "antirasistiske" at de tipper feil vei.....

Anonymous poster hash: c6e0d...990

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...