Gå til innhold

Erfaring med endometriose?

Anbefalte innlegg

Jeg har siden 3 dager før eggløsning hatt mye vondt og en del ubehag i magen, korsryggen osv.

Det begynte med vanlige eggløsningssymptomer, som smerte og stikking i eggstokkene, men fortsatte etter med masse vondt, murringer og stikk i eggstokkene. Etter ca 10 dager begynte jeg å få mye smerter også i korsryggen. Til den grad at jeg ikke klarte å gå ordentlig lenger.

Jeg vet jeg har endometriose, men har blitt operert for det for kun noen måneder siden. Er det mulig at den er på vei tilbake igjen?

Anonymous poster hash: 0539b...0fe
Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144076194-erfaring-med-endometriose/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Jeg og har operert. Slik jeg har forstått det så kommer den mest sannsynlig tilbake så lenge man har menstruasjon. Jeg har blitt anbefalt å bruke prevensjon uten stopp slik at det ikke blir blødning. Men om dette gjelder alle, det vet jeg ikke:)

Jeg kan nok ikke si noe ang dine symptomer og  endometriose.

Lykke til:)

• 4 måneder senere...

Hei! 

Ser det er noen mnd siden du spurte om dette, men kan jo legge det ut allikevel. Jeg har endometriose og har operert 5 ganger. Noen blir "kvitt" symptomene etter operasjon, mens andre fortsetter å slite. Jeg sliter med sterke smerter hver eneste dag. Så min erfaring er at det kommer tilbake.. Tiden etter hver operasjon med moderate eller ingen symptomer har variert, men etter den siste operasjonen for et år siden kom symptomene tilbake etter ganske nøyaktig 1,5 mnd. Nå har jeg fått beskjed om at de ikke ønsker å operere noe mer før en eventuell graviditet, da dette skaper mye arrvev... 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...