Anonym bruker Skrevet 28. august 2013 #1 Skrevet 28. august 2013 En av de mindre artige tingene som mor er å få truser full av bæsj fra bhg! Fysj å æsj- synes de kunne skylllet dem bedre i bhg. Jeg legger de i bløtt i potta m biotex og skylte dem i do. Har mest lyst å kaste trusene men da blir d en del truser som nå kastes. Hun har ikke uhell emd tiss men hun husker sjelden å si fra at hun skal bæsje. Blir alltid litt bæsj i trusa. Hva gjør dere med disse trusene? Anonymous poster hash: 4c976...d97
SameSara Skrevet 28. august 2013 #2 Skrevet 28. august 2013 Har aldri forventet at barnehagen skal bruke tid på å skylle bæsj ut av trusene. Det er kanskje også en smule uhygenisk å skylle bæsjetruser i vasken i barnehagen. Jeg ga beskjed om at de kunne gå rett i søpla.
Bananen Skrevet 28. august 2013 #3 Skrevet 28. august 2013 Forventer ikke at de skal skylde, men syns de er litt giddalause når dem ikke gidder å vippe ut en kabel som ruller rundt i posen med trusa. Gamle truser kaster jeg glatt, såfremt det ikke bare er å vippe ut. Nye og yndlingstruser tar jeg en vurdering på der og da utifra hvor tilgrisa de er! Truser er forbruksvare:)
Cruella De Vil Skrevet 28. august 2013 #4 Skrevet 28. august 2013 Som regel skyller jeg dem godt før jeg vasker dem i maskin (med forvask). De som er skikkelig skitne kaster jeg (jeg kjøpte inn masse truser for en stund tilbake, de billigste jeg fant ). I vår bhg skyller noen av de voksne trusene, men ikke alle. Jeg synes det er veldig fint når de gjør det. Det trenger ikke å være uhygienisk, de har jo gjerne på seg plasthansker når de "ordner" i bæsjeuhell, og da kan de jo bare skylle trusene i do...
Poetika med K Skrevet 28. august 2013 #5 Skrevet 28. august 2013 Rett i søpla! Jeg tenker også mitt når jeg hører om barn som "alltid får bæsj i trusa" som du skriver. Er det barnet eller dere som bestemte at bleiene skulle av? Hun er åpenbart ikke klar for bleieslutt, og stadige bæsjeuhell er ikke særlig gunstig for selvfølelsen hennes heller. Hadde jeg vært deg ville jeg tatt bleia på igjen. Hun kan jo fortsatt tisse i do, og så ta dem bort igjen når hun også viser interesse for å bæsje i do og husker å si fra.
Gjest Sekretøsa Skrevet 28. august 2013 #6 Skrevet 28. august 2013 Kastet de fra barnehagen, men skjedde det hjemme la jeg den i bløt med en gang. Åpne en pose med dritt som har ligget.....Neitakk
Anonym bruker Skrevet 28. august 2013 #7 Skrevet 28. august 2013 Herlighet. Jeg hadde bedt barnehage kaste de i bosset! Kjøp billige truser og kast den korte perioden dette varer. Stakkars barnehageansatte, du kan da vel ikke mene at de skal vaske bæsjetrusene til barnet ditt?! Anonymous poster hash: 16bbc...96a
Anonym bruker Skrevet 28. august 2013 #8 Skrevet 28. august 2013 Skylle truser i do syns jeg høres ekkelt ut.... Eller er det bare meg? De som stadig bæsjer på seg, er vel ikke helt klare for bleieslutt?? Anonymous poster hash: ec856...57f
Honningmelon Skrevet 28. august 2013 #9 Skrevet 28. august 2013 Om det har skjedf uhell hjemme så har heg vurdert om det er greit å vaske trusa eller ikke. Har det skjedd i bhg så foretrekker jeg at de heller kaster trusa enn å sende med bæsj hjem.
SameSara Skrevet 28. august 2013 #10 Skrevet 28. august 2013 Som regel skyller jeg dem godt før jeg vasker dem i maskin (med forvask). De som er skikkelig skitne kaster jeg (jeg kjøpte inn masse truser for en stund tilbake, de billigste jeg fant ). I vår bhg skyller noen av de voksne trusene, men ikke alle. Jeg synes det er veldig fint når de gjør det. Det trenger ikke å være uhygienisk, de har jo gjerne på seg plasthansker når de "ordner" i bæsjeuhell, og da kan de jo bare skylle trusene i do... Skylle truser i do? Truser med dovann er hekket værre enn truser med bæsj fra ditt eget barn.... Det høres bare ekkelt ut. Jeg tenkte på de som skyller i vasken der barna vasker hendene, kanskje drikker vann og surrer rundt. I vasken i barnehagen ønsker ikke jeg at bæsj i større mengder enn eventuelt det som er på fingrene til barn som blingser litt mer tørkingen skal befinne seg.
klishe89 Skrevet 28. august 2013 #11 Skrevet 28. august 2013 (endret) Forventer du virkelig at de barnehageansatte skal stå å skylle bæsjetruser? Det er svært uhygienisk og krever mye ekstraarbeid med å vaske og desinfisere vasken de har skylt dem i etterpå. Dessuten må de ansatte finne hansker med lange armer for selv å unngå å få det på seg i tillegg til at de må vaske og desinfisere hendene selv. Det har man ikke tid til og ikke er det deres jobb heller, de har mer enn nok å gjøre. Jeg ville bedt de ansatte om å kaste trusene og tatt med en del ekstra truser til barnet mitt Endret 28. august 2013 av klishe89
Gjest sussie77 Skrevet 28. august 2013 #12 Skrevet 28. august 2013 Er det skikkelig ille. Går de rett i søpla. Det gjør de også i barnehagen. Men er det bare litt, så skyller jeg de godt og vasker de deretter i vaskemaskinen.
Honningmelon Skrevet 28. august 2013 #13 Skrevet 28. august 2013 Skylle truser i do syns jeg høres ekkelt ut.... Eller er det bare meg? De som stadig bæsjer på seg, er vel ikke helt klare for bleieslutt??Anonymous poster hash: ec856...57f Det trenger ikke ha noe med bleieslutt å gjøre at et barn bæsjer på seg. For min mellomste så handlet det om vekselvis hard og løs mage som hun ikke helt klarte å kontrollere. Altså mageproblemer. Da var hun 4-5 år.
Anonym bruker Skrevet 28. august 2013 #14 Skrevet 28. august 2013 Skylle truser i do syns jeg høres ekkelt ut.... Eller er det bare meg? De som stadig bæsjer på seg, er vel ikke helt klare for bleieslutt?? Anonymous poster hash: ec856...57f Det er helt vanlig at barn som akkurat har sluttet med bleie sliter med bæsjen og gjerne gjør det i trusen av og til. Men det er jo ikke mange ukene dette gjelder og da mener jeg virkelig at barnehagen må få slippe å vaske truser. Mellomste strevde med bæsj i noen uker. Da kjøpte jeg dritstygge (!), kjempebillige truser, som gikk rett i bosset om det ikke var av slik konsistens at det kunne vippes ut. Dersom barnet bæsjer i trusen over lang tid er det en annen sak. Da forstår jeg at man tenker tanken om å vaske trusene. Men, da må man kanskje heller undersøke litt hvorfor dette problemet ikke går over. Anonymous poster hash: 16bbc...96a
Edelweis Skrevet 28. august 2013 #15 Skrevet 28. august 2013 har kastet de aller værste i søppla! og som honningmelon sier, ikke alltid det handler om bleieslutt. hun her går og holder seg for lenge fordi hun ikke har tid til å sitte på do og bæsje, så da hender det at det kommer bare.
Anonym bruker Skrevet 28. august 2013 #16 Skrevet 28. august 2013 En av de mindre artige tingene som mor er å få truser full av bæsj fra bhg! Fysj å æsj- synes de kunne skylllet dem bedre i bhg. Jeg legger de i bløtt i potta m biotex og skylte dem i do. Har mest lyst å kaste trusene men da blir d en del truser som nå kastes. Hun har ikke uhell emd tiss men hun husker sjelden å si fra at hun skal bæsje. Blir alltid litt bæsj i trusa. Hva gjør dere med disse trusene? Anonymous poster hash: 4c976...d97 Forventer du virkelig at barnehagen skal skylle bæsjen av trusene??? gjør du virkelig det?for om du gjør det så kan du godt prøve å jobbei barnehage og se om det er tid til slike latterlige ting. nei, kast bæsjetrusene sier jeg bare. de stakkars ansatte skal da vel vittelig få slippe å ha en enda mer drittjobb enn den de allerede har! Anonymous poster hash: 23588...ac0
Anonym bruker Skrevet 28. august 2013 #17 Skrevet 28. august 2013 Kaster dem.. Jobber forresten i bhg; og nei jeg står ikke å skyller bæsje truser, men jeg kan skylle bæsje klær... Anonymous poster hash: 7176a...d34
*Yuna* Skrevet 28. august 2013 #18 Skrevet 28. august 2013 Har ikke skjedd mange ganger, men de skyller slike truser, så vet ikke hva jeg hadde gjort. Mest sannsynlig kastet de, men det kan jo bli dyrt hvis det skjer ofte :/
Anonym bruker Skrevet 28. august 2013 #19 Skrevet 28. august 2013 Rett i søpla med de!! Anonymous poster hash: 436c7...0ec
Anonym bruker Skrevet 28. august 2013 #20 Skrevet 28. august 2013 Herregud, de går rett i søpla!! Anonymous poster hash: e7dd4...7f9
Anonym bruker Skrevet 28. august 2013 #21 Skrevet 28. august 2013 Bæsj i trusa har jeg opplevd en gang, og den trusa gikk i søpla. Har avvendt fire barn, uten at noen av dem har hatt problemer med å holde på bæsjen, har vært heldig skjønner jeg. Hadde aldri verden vasket slike truser altså, da hadde jeg heller handlet inn billige truser og kastet etterhvert... Anonymous poster hash: 08a99...5ee
LittLykkelig Skrevet 28. august 2013 #22 Skrevet 28. august 2013 Som ansatt; vipper kabelen i do og legger trusa i pose. Som mor; ser an trusa og tilstand. Ofte havner den i søpla fordi jeg ikke vil forholde meg til den Ellers vasker jeg på kokvask..
3 på rad Skrevet 28. august 2013 #23 Skrevet 28. august 2013 Her har storesøster nettopp sluttet med bleie av egen vilje. Hun har uhell innimellom hvis hun er midt i en lek og ikke vil avbryte leken. Jeg pleier da å vippe det i toalettet hvis det et fast ellers så går dem i søppeldunken. Noen som vet hvor man får kjøpt kjempebillige truser?
Anonym bruker Skrevet 28. august 2013 #25 Skrevet 28. august 2013 Enig med Alicia82 :-) Anonymous poster hash: bc394...d80
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå