Anonym bruker Skrevet 28. august 2013 #1 Skrevet 28. august 2013 Tenker via tlf. Anonymous poster hash: 7de59...0b7
HvittHus Skrevet 28. august 2013 #2 Skrevet 28. august 2013 Det avhenger av hva avtalen med legen er. På mitt kontor gir de ut resultater etter at legen har signert dem lest.
Musemorbr / Skrevet 28. august 2013 #3 Skrevet 28. august 2013 Det er nok litt avhengig av alvorlighetsgrad, tenker jeg. Da jeg hadde blødninger i starten av svangerskapet fikk jeg beskjed om at jeg godt kunne ringe legekontoret og be om prøvesvarene. Vil der i mot anta at hvis det var kreftprøver, eller noe, ville jeg nok måtte få svaret hos legen.
Anonym bruker Skrevet 28. august 2013 #4 Skrevet 28. august 2013 jeg har ringt flere ganger for å få prøvesvar av helsesekretær, men som musemorbr sier - ikke "alvorlige prøver". Anonymous poster hash: 97897...c30
Gulosten™ Skrevet 28. august 2013 #5 Skrevet 28. august 2013 Jeg har ikke lov til det, men jeg jobber med onkologi så da må lege gi svaret.
Gjest Sekretøsa Skrevet 28. august 2013 #6 Skrevet 28. august 2013 Når jeg jobbet på legekontor var det greit så lenge det var helt enkle prøver, som man kan svare "alle var helt fine", eller "du har litt lavt jern.. snakk med legen om det på timen til mandag". Kompliserte prøver som ikke var forståelig selv for oss ga vi ikke ut. Vet og om steder de ikke gir det ut før legen har sett det
Anonym bruker Skrevet 28. august 2013 #7 Skrevet 28. august 2013 Det gjelde litt alvorlige saker, dvs jeg håper det ikke er alvorlig. Måtte ringe å få tlftime med legen i morgen, og trodde det var noe feil siden hun sa hun ikke kunne gi svaret. Kjente tusen tanker fløy gjennom hodet nå.... Anonymous poster hash: 7de59...0b7
Gjest Sekretøsa Skrevet 28. august 2013 #8 Skrevet 28. august 2013 Det kan være så enkelt som at legen har som policy at han alltid gir ut svaret selv, uansett hva det er.
Anonym bruker Skrevet 28. august 2013 #9 Skrevet 28. august 2013 Jeg har ikke lov med mindre legene har gitt meg beskjed om det. Det er vanlig at det kun er legen som skal gi ut svar, men har gitt ut svar selv når legen sier det er greit. De er bare glad til,,mindre arbeid.......... Anonymous poster hash: 9161d...2eb
Musemora Skrevet 28. august 2013 #10 Skrevet 28. august 2013 Jeg sørger for at når de sender prøver, sender de med kopi av svar direkte til meg. Da slipper jeg å ringe.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå