Fredrikstad82 Skrevet 30. august 2013 #26 Skrevet 30. august 2013 Jeg kan heller ikke løfte tungt. Vi valgte Emmaljunga City Cross. Veier 12,9 kg med bag, og 14,6 med sportsdel. Veldig lett bagvogn, men selvfølgelig litt tyngre sportsvogn.
Sikkertforgammel Skrevet 30. august 2013 Forfatter #27 Skrevet 30. august 2013 Jeg kan heller ikke løfte tungt. Vi valgte Emmaljunga City Cross. Veier 12,9 kg med bag, og 14,6 med sportsdel. Veldig lett bagvogn, men selvfølgelig litt tyngre sportsvogn. Ja har sett på den og. Men den er fortsatt 2-3 kg tyngre enn Babyactive s vogn. Og dyrere...
Kanutten83 Skrevet 30. august 2013 #28 Skrevet 30. august 2013 http://www.mimmis.no/produkt/3363-babyactive-kombiduo-elipso-2013.aspx Denne vogna veier bare 10 kg med alt utstyr. Meen... Noen som har den? Hørt noe om den? Har forgjengeren til den, Jet duo. Fjæringen er ikke til å skryte av, funker på ren asfalt, men på snø og is rister den veldig. Bagen er heller ikke egnet til oktoberbaby da den blir litt liten med vinterpose oppi. Sportsdelen er også liten så den blir som en blanding av sportsvogn og trille. Vi kjøpte den fordi jeg ville ha en liten sportsvogn som var lett, hadde vendbar sittedel og 2 svingbare forhjul som var store, og da var det Jet som var på markedet til en grei pris, og den funker til våre behov. Men ingen babyvogn på vinterføre og i skog og mark. I dag ville jeg gått for en Emmaljunga med Duo S understellet for å få stor bag og sportsdel. Veier rundt 13-14 kg. Ellers er jo Stokke Crusi, Brio Smile et lettere alternativ Dette er en vogn jeg evt vil velge fordi det er den letteste jeg har kommet over av denne type vogner. Kun 10.5 kg med alt utstyr. Denne vogna har jeg lyst å prøve faktisk. Skal bruke vogna mest til inn og ut av bil, inn på kjøpesenter osv. Dette er en ny modell med forbedringer i både understell og materialvalg osv. Jo mer jeg ser på den jo mer får jeg lyst på den. Hvis du skal i hovedsak bruke den på senter, bygåing og inn og ut av bil, så er den helt ypperlig, og i hovedsak det vi bruker den til Vi bruker den også på asfaltturer Til vinterturer og skog og mark turer hvor vi ikke trenger å ta vogna ut og inn av bil har vi en Simo vogn Kvaliteten på vogna er også god, ingen problemer med vår Babyactive er Polens svar på Simo, brio og emmaljunga Vi har en del polske her i området og alle bruker Babyactive, slik jeg fant min
Anonym bruker Skrevet 30. august 2013 #29 Skrevet 30. august 2013 Emmaljunga city cross er lett og enkel å løfte ut og inn av bil! Hilsen ei pingle som knapt kunne løfte en melkekartong uten å bli støl Anonymous poster hash: 8c11a...bb9
Anonym bruker Skrevet 30. august 2013 #30 Skrevet 30. august 2013 Abc cobra er veldig fin. Med bag er den 11 kg men lettere med sportsdel. Anonymous poster hash: 72b10...9ee
Anonym bruker Skrevet 30. august 2013 #31 Skrevet 30. august 2013 Grunnen til at emmaljunga er tyngre og dyrere er jo for at det er en helt annen kvalitet! Jeg er skeptisk til billige vogner, spesielt med det klima og føre vi har her til lands. Slaps, sorpe, grusveier, snø, is, sand og myyyyr regn. Det krever kvalitet! Mange vogner ruster og begynner å knirke veldig fort. Anonymous poster hash: efe5a...a42
Sikkertforgammel Skrevet 30. august 2013 Forfatter #32 Skrevet 30. august 2013 Troor jeg har bestemt meg for å prøve BabyActive Elipso. Den som intet våger....
Anonym bruker Skrevet 30. august 2013 #33 Skrevet 30. august 2013 Troor jeg har bestemt meg for å prøve BabyActive Elipso. Den som intet våger.... Ja lykke til, er jo noen som må gå i fella å kjøpe sånne dritt vogner også. Ellers hadde de jo ikke vært på markedet Hadde mye heller brukt de 5000kr på en brukt vogn av et kjent merke som er god kvalitet. Den stygge plast vogna der oser jo ikke akkurat kvalitet.... Har du googlet babyactive? Anonymous poster hash: 4f711...178
Anonym bruker Skrevet 30. august 2013 #34 Skrevet 30. august 2013 Om du skal ha en lett vogn, vil vel duo vogn være den letteste, jeg har selv sett på Simo duo og skal gå for den, men ser det er mange som velger Emaljunga sine vogner.Anonymous poster hash: cd358...7a1 Emmaljunga er den tyngste barnevogna, så fatter ikke hvorfor du nevner den da HI ønsker tips om en lett barnevogn. Anonymous poster hash: 43891...6c4 Du vet at emmaljunga ikke er EN vogn eller? Emmaljunga har jo mange ulike vogner og ikke alle er tunge.Anonymous poster hash: 4f711...178 Og du vet at de er noen av de tyngste uansett, eller? Ikke si at du er samme person som også hevder at emmaljunga er 100% vanntett? Simo er eneste vogna dom garanterer det, og hver gang det blir skrevet er det ett menneske som havder det er feil, så, da vi ber om hun kan linke til garantien til emmaljunga, hopper hun ut av tråden!Anonymous poster hash: a5047...dd7 Har ikke påstått at emmaljunga er vanntett nei?? Og hvis noen har gjort det og ikke svart deg igjen så kan det være at det er fordi at om man signerer med anonym så får man inget varsel om at noen har sitert innlegget ditt, dermed glemmer man kanskje å svare. Det hadde du kanskje ikke tenkt på, så aggressiv som du høres ut. Fysj!! Men jeg kan jo si deg at du skrev:"emmaljunga er den tyngste barnevogna", akkurat som om emmaljunge er 1 vogn. Men det er jo mange ulike modeller, ikke alle som har fått med seg det, var derfor jeg spurte. Jeg har en emmaljunga som heter ozone city, den veier 11kg og er en av de letteste duo vognene på markedet. Samt at alle emmaljunga vogner har protex tekstiler som ikke er langt unna goretex og med riktig impregnering så er de faktisk vanntette, dette er det lett å finne ut av ved å gå inn på emmaljungas nettsider. Anonymous poster hash: 4f711...178
Anonym bruker Skrevet 30. august 2013 #35 Skrevet 30. august 2013 Vi har kjøpt en uppa baby vista, populær vogn i staten. Spent på hvordan den funker på vinterføre. Den er lett å manøvrere og lett å slå sammen og tar helt greit med plass. Vi har en Quinny Zapp til korte turer på butikken og sånt no, siden vi bare kan klippe bilsetet rett på vogna. Det er vel den minste vognen tror jeg, kan tas med som håndbagasje på fly. Men er ikke en duovogn, kun en sportsvogn. Lykke til med valget Anonymous poster hash: f06ae...f09
Anonym bruker Skrevet 30. august 2013 #36 Skrevet 30. august 2013 Emmaljunga kommer med en vogn som kun veier 10,9 kg nå. Og nitroen veier kun 11,9 kg. Så de har ikke bare tunge vogner... :-) Anonymous poster hash: 5b5d6...c72
Anonym bruker Skrevet 30. august 2013 #37 Skrevet 30. august 2013 http://www.mimmis.no/produkt/3363-babyactive-kombiduo-elipso-2013.aspx Denne vogna veier bare 10 kg med alt utstyr. Meen... Noen som har den? Hørt noe om den? Vi bestilte babyactive jet men ble veldig skuffet da den var både tyngre og mye større sammenlagt enn det som er oppgitt på hjemmesiden til mimmis. Mimmis var kjempe servicevennlig så vi fikk levert tilbake vogna uten kostnader. Vil fremdeles anbefale babyjogger city elite. Er mye bedre for bekkenet med den geniale sammenklappsmekanismen ifht vanlige vogner når man skal løfte den inn i bilen:) Det er ikke så enkelt det å velge vogn, det finnes dessverre ingen vogner som har alle funksjoner man ønsker seg. Lykke til med vognvalg:) Anonymous poster hash: 4103f...ede
Siamese Hellhound Skrevet 30. august 2013 #38 Skrevet 30. august 2013 Anbefaler Bumbleride Indie. Superlett, med store hjul (3-hjuling, svingbart forhjul som enkelt kan låses). Jeg kan faktisk bære den opp trapper hvis jeg må, den veier vel rundt 10 kg. Koster vel ca 5000,- , flere nettbutikker som selger den, i tillegg til barnevognhuset Rudo.
Anonym bruker Skrevet 30. august 2013 #39 Skrevet 30. august 2013 Dette er en lett vogn 7+4 kg både bag- og sportsvogn. http://www.jollyroom.no/basson-baby-duovagn-street-bla.html?ticket=L3N0b3JlXzVfc2VhcmNoL3NlYXJjaC1oaXRzOyM7cHJvZHVjdF9rZXk7MzIxNTM7IztFc2FsZXMzMA&ttype=click Jeg synes den er fin, og prisen også (3500,- komplett vogn). Basson Baby er et dansk merke, jeg tror det er ganske bra. Vurderer denne vogna til en evt nestemann, har egentlig forelska meg i Brio Smile, men den er jo dobbelt så dyr... Anonymous poster hash: 2a2c4...336
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå