Gå til innhold

Har dere tips til lett barnevogn??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Helst kombivogn? Har bekkenløsning og klarer ikke løfte tungt. Må ha en jeg klarer å løfte inn og ut av bil...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om du skal ha en lett vogn, vil vel duo vogn være den letteste, jeg har selv sett på Simo duo og skal gå for den, men ser det er mange som velger Emaljunga sine vogner.

Anonymous poster hash: cd358...7a1
Skrevet

Om du skal ha en lett vogn, vil vel duo vogn være den letteste, jeg har selv sett på Simo duo og skal gå for den, men ser det er mange som velger Emaljunga sine vogner.

Anonymous poster hash: cd358...7a1

Emmaljunga er den tyngste barnevogna, så fatter ikke hvorfor du nevner den da HI ønsker tips om en lett barnevogn.

Anonymous poster hash: 43891...6c4

Skrevet

Jeg har brukt ABC design cobra som sånn ut og inn av bil på kjøpesenter/i byen vogn. Veldig fornøyd!! Og den er kjempelett:) Fin pris er det også;) Jeg skal bruke min igjen om det skulle bli en nr7;)

Skrevet

Jeg har brukt ABC design cobra som sånn ut og inn av bil på kjøpesenter/i byen vogn. Veldig fornøyd!! Og den er kjempelett:) Fin pris er det også;) Jeg skal bruke min igjen om det skulle bli en nr7;)

Hvem fører det merket da? :)

Skrevet

Jeg kjøpte den hos Baby Shop. Kan jo være noen selger på Finn, ellers finner du det vel hvis du googler det kanskje?

Skrevet

Jeg har Bumbleride Indie sportsvogn til min. Den er romslig, men lett og mindre enn mange andre (selv om barnet har god plass). Har god kalesje, er lett å trille, kjempelett å slå sammen, full liggestilling og fotbrett det går an å justere. Den er også miljøvennlig- delvis laget av resikulerbart materiale og delvis av bambus.  Vi vurderer også denne som søskenvogn når lillesøster kommer til vinteren. 

Så vidt jeg vet kommer den ikke som duovogn, men man kan kjøpe hard- eller softbag til den. Som enkeltvogn har den bare tre hjul, og det er det ikke alle som liker. Den har imidlertid store hjul, så er grei også på snø og terreng. 

Anonymous poster hash: 93d6f...edd
Skrevet

Anbefaler virkelig babyjogger city elite. Fantastisk god og lett vogn og superenkel å legge sammen. Den har en genial sammenleggings mekanisme, den klappes sammen med en hånd og man slipper å bøye seg ned når man tar vogna inn i bilen:) veldig bra for oss som sliter med bekkenet:) er nok kanskje den beste vogna ifht bekkenet når man skal løfte inn/ut av bila:)

Anonymous poster hash: 4103f...ede

Skrevet

Helst kombivogn? Har bekkenløsning og klarer ikke løfte tungt. Må ha en jeg klarer å løfte inn og ut av bil...

Brio Go. Lett, enkel å legge sammen og god å kjøre. God plass til barnet og generøs kalesje på sittedelen har den også. Dessuten kan den vendes begge veier. Jeg har hatt mange vogner til mine tre, men denne er favoritten.

Anonymous poster hash: 6c147...9f2

Skrevet

Brio SMile! :)

Anonymous poster hash: f16ae...f80

Skrevet

Den skulle jeg også til å anbefale. Usansynlig enkel, stabil og lettstyrt vogn, og den veier jo ingenting. :) Det er ikke akkurat negativt at den ikke koster allverdens heller. :)

Skrevet

Om du skal ha en lett vogn, vil vel duo vogn være den letteste, jeg har selv sett på Simo duo og skal gå for den, men ser det er mange som velger Emaljunga sine vogner.Anonymous poster hash: cd358...7a1

Emmaljunga er den tyngste barnevogna, så fatter ikke hvorfor du nevner den da HI ønsker tips om en lett barnevogn. Anonymous poster hash: 43891...6c4

Du vet at emmaljunga ikke er EN vogn eller? Emmaljunga har jo mange ulike vogner og ikke alle er tunge.

Anonymous poster hash: 4f711...178

Skrevet

Hvordan type vogn skal det være da? -en type city vogn med svingbare hjul eller en turvogn med gode hjul for all slags føre?

Skrevet

Får jo oktoberbaby så den bør være litt robust med tanke på været. Mye snø her vinterstid. Stokke explory (heter den det??) er ikke noe noe jeg vurderer, for å si det sånn. Den må likevel være litt nett og enkel å legge sammen med bagen på. Er forresten DUO vogn og ikke kombi jeg er ute etter. Jeg som blander disse to. :)

Synes Simo, Brio og Emmaljunga sine vogner er ganske så tunge å løfte inn og ut av bil. :/

Skrevet

Får jo oktoberbaby så den bør være litt robust med tanke på været. Mye snø her vinterstid. Stokke explory (heter den det??) er ikke noe noe jeg vurderer, for å si det sånn. Den må likevel være litt nett og enkel å legge sammen med bagen på. Er forresten DUO vogn og ikke kombi jeg er ute etter. Jeg som blander disse to. :)

Synes Simo, Brio og Emmaljunga sine vogner er ganske så tunge å løfte inn og ut av bil. :/

Men sjekk ut Brio SMile!

Anonymous poster hash: f16ae...f80

Skrevet

Anbefaler deg å titte på Brio Go med countrywheels, god på all slags føre tilogmed snø. Genialt med mulighet til å enkelt bytte hjul etter hvor man skal trille, lett i vekt, blir liten sammenlagt, grei str. på bagen og den sitter høyt så man slipper å bøye seg ned på gulvet for å løfte opp barnet, romslig sportsdel som kan brukes til barnet er ferdig med vogn, veldig god fjæring og "gyng" i understellet så den er en drøm å trille. Anbefales :)

Skrevet

http://www.mimmis.no/produkt/3363-babyactive-kombiduo-elipso-2013.aspx

Denne vogna veier bare 10 kg med alt utstyr. Meen... Noen som har den? Hørt noe om den?

Jeg kjenner jeg er veldig skeptisk til merker jeg ikke har hørt om før. Har vært i vognbransjen i elleve år nå og erfaringen min er at sånne billige plast vogner av ukjente merker ofte ikke er særlig god kvalitet. Mange går i fella fordi det er så billig, men med barnevogn er min erfaring at man får hva man betaler for og det er lurt å kjøpe kjente merker som andre har erfaring med :)

Skrevet

Denne vogna veier bare 10 kg med alt utstyr. Meen... Noen som har den? Hørt noe om den?

Jeg synes denne vogna så helt fin ut jeg. Synes vel ikke at ei vogn til 5000,- kan karakteriseres som en "billig plastvogn". Cobraen var ikke dyrere, og den var ihvertfall super til det jeg skulle bruke den til. Har hatt en del vogner gjennom mine 22 år som mamma;) Eneste jeg tenker, er vel at om du skal trille mye ute på vinterstid, er det kanskje best med en firehjuling med litt store hjul. Jeg hadde Cobraen til å ta med i bilen, og hjemme til å gå tur i skogen hadde jeg en tradisjonell firehjuling stående i gangen.

Skrevet

Jeg synes denne vogna så helt fin ut jeg. Synes vel ikke at ei vogn til 5000,- kan karakteriseres som en "billig plastvogn". Cobraen var ikke dyrere, og den var ihvertfall super til det jeg skulle bruke den til. Har hatt en del vogner gjennom mine 22 år som mamma;) Eneste jeg tenker, er vel at om du skal trille mye ute på vinterstid, er det kanskje best med en firehjuling med litt store hjul. Jeg hadde Cobraen til å ta med i bilen, og hjemme til å gå tur i skogen hadde jeg en tradisjonell firehjuling stående i gangen.

Samme tenker jeg. En lettere vogn for å ta med i bil, inne på kjøpesenter ol. og en mer stødig for å trille tur hjemme liksom. Synes og den vogna ser grei ut. Den er godkjent på alle måter. Har sett litt på cobraen og. Ser også grei ut. Men 2-4 kg tyngre da..

Skrevet

Har forgjengeren til den, Jet duo. Fjæringen er ikke til å skryte av, funker på ren asfalt, men på snø og is rister den veldig. Bagen er heller ikke egnet til oktoberbaby da den blir litt liten med vinterpose oppi. Sportsdelen er også liten så den blir som en blanding av sportsvogn og trille. Vi kjøpte den fordi jeg ville ha en liten sportsvogn som var lett, hadde vendbar sittedel og 2 svingbare forhjul som var store, og da var det Jet som var på markedet til en grei pris, og den funker til våre behov. Men ingen babyvogn på vinterføre og i skog og mark. I dag ville jeg gått for en Emmaljunga med Duo S understellet for å få stor bag og sportsdel. Veier rundt 13-14 kg. Ellers er jo Stokke Crusi, Brio Smile et lettere alternativ :)

Skrevet

Om du skal ha en lett vogn, vil vel duo vogn være den letteste, jeg har selv sett på Simo duo og skal gå for den, men ser det er mange som velger Emaljunga sine vogner.Anonymous poster hash: cd358...7a1

Emmaljunga er den tyngste barnevogna, så fatter ikke hvorfor du nevner den da HI ønsker tips om en lett barnevogn. Anonymous poster hash: 43891...6c4
Du vet at emmaljunga ikke er EN vogn eller? Emmaljunga har jo mange ulike vogner og ikke alle er tunge.

Anonymous poster hash: 4f711...178

Og du vet at de er noen av de tyngste uansett, eller? Ikke si at du er samme person som også hevder at emmaljunga er 100% vanntett? Simo er eneste vogna dom garanterer det, og hver gang det blir skrevet er det ett menneske som havder det er feil, så, da vi ber om hun kan linke til garantien til emmaljunga, hopper hun ut av tråden!

Anonymous poster hash: a5047...dd7

Skrevet

Har forgjengeren til den, Jet duo. Fjæringen er ikke til å skryte av, funker på ren asfalt, men på snø og is rister den veldig. Bagen er heller ikke egnet til oktoberbaby da den blir litt liten med vinterpose oppi. Sportsdelen er også liten så den blir som en blanding av sportsvogn og trille. Vi kjøpte den fordi jeg ville ha en liten sportsvogn som var lett, hadde vendbar sittedel og 2 svingbare forhjul som var store, og da var det Jet som var på markedet til en grei pris, og den funker til våre behov. Men ingen babyvogn på vinterføre og i skog og mark. I dag ville jeg gått for en Emmaljunga med Duo S understellet for å få stor bag og sportsdel. Veier rundt 13-14 kg. Ellers er jo Stokke Crusi, Brio Smile et lettere alternativ :)

Dette er en vogn jeg evt vil velge fordi det er den letteste jeg har kommet over av denne type vogner. Kun 10.5 kg med alt utstyr. Denne vogna har jeg lyst å prøve faktisk. :) Skal bruke vogna mest til inn og ut av bil, inn på kjøpesenter osv. Dette er en ny modell med forbedringer i både understell og materialvalg osv. Jo mer jeg ser på den jo mer får jeg lyst på den. :)

Skrevet

Du vet at emmaljunga ikke er EN vogn eller? Emmaljunga har jo mange ulike vogner og ikke alle er tunge.Anonymous poster hash: 4f711...178

Og du vet at de er noen av de tyngste uansett, eller? Ikke si at du er samme person som også hevder at emmaljunga er 100% vanntett? Simo er eneste vogna dom garanterer det, og hver gang det blir skrevet er det ett menneske som havder det er feil, så, da vi ber om hun kan linke til garantien til emmaljunga, hopper hun ut av tråden!Anonymous poster hash: a5047...dd7

Noen vil alltid like "sitt" merke best. Emmaljunga er jo gode vogner. Har selv hatt det. Men de er litt dyre og tunge ja... De fleste av de større vognene. En duo edge er TUNG å løfte inn og ut av bil!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...