Anonym bruker Skrevet 28. august 2013 #1 Skrevet 28. august 2013 Har ikke olivenolje, kan jeg bruke solsikkeolje? Skal to ss honning i deigen...men kan jeg droppe det? Anonymous poster hash: 486dc...0d2
MammantilNurket Skrevet 28. august 2013 #2 Skrevet 28. august 2013 Det bør ikke være noe problem Lyst til å dele oppskriften?
Anonym bruker Skrevet 28. august 2013 #3 Skrevet 28. august 2013 Det kan jeg 25 gr gjær 2 dl melk 2 ss olje 1/2 ts salt 2 ss honning Ca 5 dl mel 1 dl ulike urter. Jeg brukte timian og rosmarin Til topping 3 ss olje 1 rødløk 1 ts flaksalt Strødde litt urter på toppen og droppa løken Smuldre gjær i en bakebolle, varm melka til den er fingervarm. Tøm melka over gjæra og løs det opp. Tilsett olje, honning, salt og mel. Rør godt og arbeid deigen kraftig. Heves i 40 min Kjevle deigen litt mindre enn en langpanne(25*35) Trykk noen hull og pensle med olje. Strø over salt/løk/urter Heves i 20 min 225 gr i 20 min Kan sikkert med fordel dobles, deigen blir liten Er første gang jeg prøver denne, så blir spennende Anonymous poster hash: 486dc...0d2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå