Gå til innhold

Dere som er klassekontakter, se hit litt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er klassekontakt for 1.klasse, jeg og ei venninne.

Har dere tips til en "bli-kjent-kveld"?  Dei er 25 stk.

Er det vanligt å få låne skolen (gymsalen/klasserommet) til sånt? Eller er det mer spennende å ha det ute.?

Anonymous poster hash: 05928...972
Videoannonse
Annonse
Gjest Sekretøsa
Skrevet

Vi hadde nettopp hjemme hos en klassekontakt. Veldig hyggelig. Ellers er det ikke noe problem å låne skolen til slikt her hvertfall

Skrevet

Vi hadde nettopp hjemme hos en klassekontakt. Veldig hyggelig. Ellers er det ikke noe problem å låne skolen til slikt her hvertfall

Tenkte litt på hjemme, men når 25 elever(1,klassinger) + foreldre er det ikke plass..

Er det forresten vanligt at foreldrene er med?

HI

Skrevet

Her har vi lånt klasserom og hatt spillekvelder. Veldig kjekt :)

Skrevet

Vi lånte SFO til dette. Har Halloween-feiring der:) med foreldre! Jeg er i den tro at om foreldrene kjenner hverandre godt blir klassemiljø bedre!

Anonymous poster hash: 95dad...9ec

Skrevet

Spillkveld her også. Skolen er behjelpelig med å låne ut lokale.

Vi har også hatt natursti med spørsmål, og quizkveld.

Skrevet

Her har vi lånt klasserom og hatt spillekvelder. Veldig kjekt :)

Er spillekveld eller barnequiz jeg tenkte på :) Lage til litt snacks og dele dei i grupper :) Håper det funker, er en ganskje stor gjeng.

Skrevet

Jeg har vært klassekontakt og har barn som har gått noen år på skole tilsammen så kan ramse opp det vi har gjort for å bli bedre kjent både små og store.

-Lommelykt tur i nærområdet med natursti 8spørsmål som gjerne barna kunne og foreldrene var blanke på

-Lommelykt tur til et sted nesten ingen hadde vært før, de fikk startsted også hang vi opp reflekser hele veien frem i tillegg til noen spørsmål her og der. Vi klassekontaktene hadde gått opp mens det enda var lyst og laget flere store bål til grilling. (planen var et par timer ute, men vi var del der i nesten 5 før vi dro hjem)

-Grilling med fotballkamper etterpå. Foreldre og barn ble delt i lag helt vilkårlig også spilte vi noen runder.

- Kurvfest for de voksne på et av tunhusene i området.

- Temakveld i gymsal (stortsett ikke noe problem å låne den på skolen) 

-disko for ungene

Vet også av de som har hatt fjæratur, akedag, pappakvelder, mammakvelder og mye annet. Er bare fantasien og hvor mye innsats man vil legge i det som begrenser hva man kan gjøre

Anonymous poster hash: a4320...ce4
Skrevet

Så mange kjekke tips! Tusen takk! Dette skal bli eit knall år på 1.klassingen! :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...