Mamalarma Skrevet 28. august 2013 #1 Skrevet 28. august 2013 (endret) Hva ville du likt å få servert? Sett gjerne opp en 3 - retters meny. Vi har invitert venner på middag på fredag og jeg står helt fast med hva jeg kan servere. Pleier ikke å ha problemer med det, men nå var det totalt blankt. Og det må ikke være hvetemel i noe. Glemte å skrive det først. Ungene skal få egen mat, så trenger ikke være barnevennlig meny. Endret 28. august 2013 av Huldra38
MissMayer Skrevet 28. august 2013 #2 Skrevet 28. august 2013 Er du middels god på kjøkkenet? Sist jeg var i besøk fikk jeg denne menyen. Tror ikke denne er veldig avansert Fenalårcarpaccio med ruccola og parmesan Tunfiskbiff med paprikakompott Eplepai med is Var nydelig
Mamalarma Skrevet 28. august 2013 Forfatter #3 Skrevet 28. august 2013 Er du middels god på kjøkkenet? Sist jeg var i besøk fikk jeg denne menyen. Tror ikke denne er veldig avansert Fenalårcarpaccio med ruccola og parmesan Tunfiskbiff med paprikakompott Eplepai med is Var nydelig Har jobba som kjøkkenassistent/ servitør noen år, så er vel middels pluss. Men tunfisk står jeg over. Men forrett og dessert fristet ja.
Grusomme meg. Skrevet 28. august 2013 #4 Skrevet 28. august 2013 Rekecoktail, lag den fresh og fin ikke den gamledagse varianten. Helstekt baconsurret indrefile fylt med blue castello, smørdampede asparges og saltbakte småpoteter. Sjokolade fondant med vaniljeis (prøv gjerne vaniljeisen til Jacobs).
Mamalarma Skrevet 28. august 2013 Forfatter #5 Skrevet 28. august 2013 Rekecoktail, lag den fresh og fin ikke den gamledagse varianten. Helstekt baconsurret indrefile fylt med blue castello, smørdampede asparges og saltbakte småpoteter. Sjokolade fondant med vaniljeis (prøv gjerne vaniljeisen til Jacobs). Ja, kanskje det, hmm. Kommer gode tips her. Får vann i munnen her jeg sitter med knekkebrød.
tustemor Skrevet 28. august 2013 #6 Skrevet 28. august 2013 Jeg pleier ofte å lage: salmalaks carpaccio m pinjekjerner, vårløk, lime og olivenolje. Andebryst m selleripure, appelsinsaus og sopp og Annapoteter. Sjokoladefondant m bær og is. Nomm!!
Gjest LA8PV Skrevet 28. august 2013 #7 Skrevet 28. august 2013 Aller helst ville jeg fått servert tapas og massevis av cava. Og så noe med sjokolade til dessert.
Anonym bruker Skrevet 28. august 2013 #8 Skrevet 28. august 2013 Jeg kommer aldri til å tørre å invitere igjen, hvis dette er standaren Jeg kan ikke komme med forslag, men ville gått for forslaget til Grusomme meg, men byttet ut forretten med forretten til Tustemor Anonymous poster hash: 822b2...2dc
Mamalarma Skrevet 28. august 2013 Forfatter #9 Skrevet 28. august 2013 Jeg kommer aldri til å tørre å invitere igjen, hvis dette er standaren Jeg kan ikke komme med forslag, men ville gått for forslaget til Grusomme meg, men byttet ut forretten med forretten til Tustemor Anonymous poster hash: 822b2...2dc Nå ligger kanskje jeg litt over middels standard når jeg inviterer til middag, med at jeg har jobbet som kjøkkenassistent i helger i 8 år. Jeg har vært på mange middager hos venner og fått servert hjemmelaga pizza, og aldri tenkt noe over det. Men når jeg inviterer, da skal det være gourmet mat.
Anonym bruker Skrevet 28. august 2013 #10 Skrevet 28. august 2013 kanskje Trines matblogg kan inspirere deg? http://trinesmatblogg.no/category/menyer/menyer-menyer/ Anonymous poster hash: 094e2...1d4
Mamalarma Skrevet 28. august 2013 Forfatter #11 Skrevet 28. august 2013 kanskje Trines matblogg kan inspirere deg? http://trinesmatblogg.no/category/menyer/menyer-menyer/ Anonymous poster hash: 094e2...1d4 Ooooooh, hjertelig takk. Den er lagra som favoritt.
Anonym bruker Skrevet 28. august 2013 #12 Skrevet 28. august 2013 Pizza. Chips med ost og løk til forrett og is til dessert. Anonymous poster hash: cb0fc...173
Mamalarma Skrevet 28. august 2013 Forfatter #13 Skrevet 28. august 2013 Pizza. Chips med ost og løk til forrett og is til dessert. Anonymous poster hash: cb0fc...173 Pizza skal ungene få, og chips kommer vel på bordet etter middagen. Is - ja, kanskje det.
Anonym bruker Skrevet 28. august 2013 #14 Skrevet 28. august 2013 Lun chevre med ruccola, fikenmarmelade, valnøtter og honning, servert på toast som er gnidd inn med litt hvitløk Kveite i grønn karri eller lammeskank med saltrøstede poteter Sjokoladefontant (lag sånn som kan fryses, og som tas rett fra frysen og inn i varm ovn) og is. Anonymous poster hash: 15b05...7d4
Første_Gang Skrevet 28. august 2013 #15 Skrevet 28. august 2013 Dette er hva mitt lille hode kunne tenkt seg akurat nå i allefall Liten laksetartar eller sesam ristede skampi med en syrlig appelsinsirrup Sprøstekt andebryst med kraftig rødvin/honning saus, søtpotetpurè og brockoli. Tiramizu
Følelsesvims Skrevet 28. august 2013 #16 Skrevet 28. august 2013 Asparges med spekeskinke og bacon, eventuelt salat av ruccola, chevre, avokado, tomat og pinjekjerner Biff med aspargesbønner eller brokkoli, fløtegratinerte poteter, rødvinssaus og sopp Sjokoladefondant med vaniljeis og bærsaus
Følelsesvims Skrevet 28. august 2013 #17 Skrevet 28. august 2013 Eventuelt laksecarpaccio med ruccula og pinjekjerner (eventuelt litt chilli)
Mamalarma Skrevet 28. august 2013 Forfatter #18 Skrevet 28. august 2013 Takker for mange gode tips. Får snakke med gubben i dag hva han ønsker.
Edelweis Skrevet 28. august 2013 #19 Skrevet 28. august 2013 hmm.. alt for fancy mat for meg jeg er mer typen som liker pasta til hovedrett. elsker den med fløtesaus og kylling og bacon. til dessert elsker jeg å lage vannbakkelse og servere med vaniljeis inni og smeltet mørk sjokolade over forrett har jeg aldri laget, men hva med den suppe av noe slag?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå