Anonym bruker Skrevet 28. august 2013 #1 Skrevet 28. august 2013 Har ei i 3.klasse og ei som skal begynne på skolen neste år. Må si det er fantastisk med litt større barn som gjør seg klar selv om morgenen, kommer seg fra/til skolen selv og som ikke må maaaaases på hele tiden som da skolebarnet var yngre! Slipper å hente en unge som løper I andre retningen I barnehagen.. og barnet kan selv sykle til venner og er blitt mer selvstendig. Barnet dusjer selv og sparer mor for mye arbeid:) har en liten på 1 år også men jammen er det godt å ha skolebarn I tillegg:) Anonymous poster hash: 147e2...a66
Anonym bruker Skrevet 28. august 2013 #2 Skrevet 28. august 2013 Jeg har 4 barn som er 5 år og yngre. Og alle sier at jeg må grue meg sååå til de blir større, for da er det sååå mye stress med de. Så godt å endelig høre fra ei som ikke synes det Anonymous poster hash: 29921...031
Anonym bruker Skrevet 28. august 2013 #3 Skrevet 28. august 2013 Helt enig med deg, HI! Det er herlig når ungene blir litt større og mer selvstendige Anonymous poster hash: 110b4...215
Anonym bruker Skrevet 28. august 2013 #4 Skrevet 28. august 2013 Forstår ikke helt hvorfor mange synes det er travlere med skolebarn? det er mye enklere med ei på snart 8 enn da hun var 4-5 synes nå jeg.. men folk er jo forskjellige. Anonymous poster hash: 147e2...a66
Anonym bruker Skrevet 28. august 2013 #6 Skrevet 28. august 2013 Er jo ulike utfordringer med ulike aldere. Synes og det er veldig deilig og moro å ha skolebarn, har ei i andre klasse + en 4-åring. Storesøster begynner jo å bli veldig selvstendig, men synes også det er endel stress med skolebarn. Man er ikke lenger fleksibel. Man må jo være på skolen når det ringer inn om morgenen. Og det er et mas med leksene, som jeg synes de har veldig mye av. Dessuten er det mer stress med fritidsaktiviteter med henting og bringing. Dette var minussidene. Jeg liker jo selvsagt at hun er selvstendig, kan gå til venninner på fritiden, klarer seg mer selv, har mange venner, lærer mange nye ting etc etc. Anonymous poster hash: d683a...bad
Anonym bruker Skrevet 28. august 2013 #7 Skrevet 28. august 2013 Jeg liker det også. Min minste startet i første i høst Deilig. Det som skjer er at det blir flere ting man må kjøre de til. Aktiviteter og treff hos venner. Men det er helt greit, trener mens de er på aktivitet, gjør unna ærender på vei til/fra henting/levering venner osv..De ordner seg selv i det minste.. På en måte er min tid nå mye mer bundet opp i barna og hva de skal, vil og må gjøre. (lekser, trening, øving, venner osv), men deres selvstendighet i forhold til dusj, hjelpe til hjemme, finne på ting selv og ikke minst, kunne PRATE med de om ting og tang, det gir så mye, mye mer enn hva mindre barn gir meg.. Innså fort at jeg ikke er nå "småbarnsmor"-emne.....Men nå går det bare bedre og bedre, føler jeg Gleder meg litt til tenårene jeg. SER jo store utfordringer som kan dukke opp, men ser på de med spenning Det største problem blir og holde seg våken for og kunne hente på fest/LAN ol....Jeg som slukner rundt 2200... Anonymous poster hash: c23e4...76c
Anonym bruker Skrevet 28. august 2013 #8 Skrevet 28. august 2013 Forstår ikke helt hvorfor mange synes det er travlere med skolebarn? det er mye enklere med ei på snart 8 enn da hun var 4-5 synes nå jeg.. men folk er jo forskjellige. Anonymous poster hash: 147e2...a66 Tror jeg vet hvorfor mange synes det. Rett og slett fordi ungene er med på mange aktiviteter og at familiene i seg selv også er mye på farta. Vi er en rolig familie. Skolebarnet er med på en aktivitet. Tidligere begynte denne kl. 17 og jeg kan lov dere at det var stressende. Blitt bedre nå som det begynner kl 18. Vi har bevist sagt at en aktivitet er nok. I helgene tar vi det også med ro. Gjør det vi må og ungene får leke. Skolebarnet vårt opplever veldig ofte at vennene hans er opptatt med familiegreier i helgene og etter skole. De dras rundt til familie, venner osv. osv. Det er flere av ungene som har ymtet om at de heller vil være hjemme og leke med venner. Anonymous poster hash: f12e6...100
Iiiiik Skrevet 28. august 2013 #9 Skrevet 28. august 2013 Det er fint med skolebarn, jeg er enig! Har tre stk nå. Det er deilig når de lærer ting, når man ser at de utvikler en selvstendighet og i større grad en egen personlighet og retning på livet. Her følges og hentes de i første klasse, men så går de selv og det er også deilig. Synes det er godt når de ikke trenger å følges med blikket hele tiden, når de selv kan oppsøke venner uten at vi har organisert det. Samtidig er det mer kjøring og henting. Oppfølging av lekser er også krevende og det blir en vanskeligere familielogistikk når alle skal ut på noe flere ganger i uka.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå