Gå til innhold

3.klassingen min har endret adferd den siste uken

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han er skikkelig sur og muggen og det går som regel ut over meg. Jeg er den eneste i heimen som setter ned foten og forsøker å ha noen grenser og regler for han. Pappa adlyder sønnens minste vink selv om han prøver å bli flinkere til å si nei og stille krav han også.

Gutten tramper rundt, freser til meg at jeg er slem og at han skal flytte, liker meg ikke osv. Inn i mellom glemmer han seg og da er alt bare fryd og ammen. Men så fort jeg sier nei til noe har vi det gående.

I går begynte det med at jeg ble sint fordi han ikke hørte når jeg ba han om å kle på seg på morran, han var opptatt med spill. Når jeg hentet på skolen var alt bra.

Så skulle han gjøre lekser og da var det pån igjen. Han satt urolig på stolen, sto mer ved siden av. Lå over bordet og reiv ned skolebøker og alt mulig annet som lå der. Til slutt var min tålmodighet brukt opp og jeg ble sint og ga beskjed om at NÅ var det nok og at han fikk gjøre det han skulle og ingen ting mer.

På kvelden når han skulle inn, nektet han å komme inn. Skulle flytte, pakket en koffert og var på vei ut. Endte med at han fikk beskjed om å legge seg.

Gikk inn til han etter en stund og snakket med han.  Vi ble eninge om at han skulle høre når han ble snakket til  så slapp vi at jeg til slutt blir sint.

I morres var det på'n igjen. Endte med at han gikk til skolen i sinne. Faren og jeg kjører jo samme veien så han pleier å sitte på. Prøvde å si hade til han gjennom det åpne bilvinduet men han bare overså meg.

Vet snart ikke hva jeg skal gjøre. Vil ha tilbake den blide gutten min.

Tror ikke det er noe gæli på skolen. Jeg tror rett og slett han ikke tåler at det blir stilt krav til han.

Noen råd?

Anonymous poster hash: 8af5a...cb4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Snakk med han. Spør hva det er som skjer. Foreslå ting for han dersom han syntes det er vanskelig å sette ord på ting. Er du sint på meg? Kan det være fordi a, b eller c eller noe annet...

Anonymous poster hash: b9f9e...4dc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...