Gå til innhold

Samlivsbrudd med 4 mnd gammel baby

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis mor og far går fra hverandre når baby er 4 måneder, hva slags rettigheter har mor da? I forhold til bidrag, standarder, permisjon?

Anonymous poster hash: 0d621...c27

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Og vil hun få hovedomsorg for babyen? Hva slags samværsordning er aktuelt? Mor og far vil flytte 4 timer unna hverandre.

Skrevet

Mor får hovedomsorgen så lenge hun ikke er uskikket. Far må komme til barnet, for ingen vil kreve en 4 mnd. gammel baby skal overnatte hos far.

Anonymous poster hash: 650fb...066
Skrevet

Takk for svar. Vet du noe om hva som skjer med de andre tingene jeg nevnte? Kan feks mor ta over permisjonen som far egentlig skulle ha?

Skrevet

Ja, det kan hun. Fars permisjon kan overføres til deg.

Anonymous poster hash: 3a8da...4e0

Skrevet

Tror du skal sjekke opp med nav om hva som er reglene for å overføre fars permisjon til deg. Tror ikke det bare er enkelt. 

Anonymous poster hash: f67f5...83a
Skrevet

Tror du skal sjekke opp med nav om hva som er reglene for å overføre fars permisjon til deg. Tror ikke det bare er enkelt. 

Anonymous poster hash: f67f5...83a

Hvis mor er alene med barnet når fedrekvoten skulle startet så overføres fedrekvoten til mor.

Anonymous poster hash: 89e3e...0ff

Skrevet

Det som er anbefalt er korte, hyppige samvær hjemme hos deg og barnet. Fu må være tilstede til barnet begynner å bli kjent med far. Men med 4 timers avstand, blir det sikkert ikke mer enn annenhver eller hver 3.helg far kommer på besøk. Korte samvær. Vi hadde 4 timer helt til hun sluttet å sove på dagen. For det er absolutt ingen vits for barnet å ha besøk når det sover! Det tar tid for barnet å bli kjent med far, og før det blir stort nok til å være hos far på overnatting. Jeg var aldri sammen med bf. I og med at barnet er så lite, blir det omtrent samme situasjon. Nå når min datter blir 2 år og 9 mnd, skal vi begynne å venne henne til overnatting. Barnepsykologer anbefaler nå å vente til barnet er ca 3 år. Og det tror jeg er helt rett. Det har vært helt nødvendig og helt riktig å vente så lenge for vår del! Det er først nå hun begynner å skjønne pappa-greia, har interesse for samvær med pappa og er 100% trygg på pappa.

Anbefaler deg å ordne bidrag gjennom NAV. Du får en god del stønader som alenemor. Overgangsstønad, dobbel barnetrygd, stønad til barnetilsyn. Søknadsskjemaer ligger på NAV.no.

Dere må vel ha en meklingsattest fra familievernkontoret, så dere må ha en time der.

Du får hele fedrekvoten, men NAV må ordne dette for deg.

Lykke til! Håper virkelig bf ikke lager et helvete for deg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...