Gå til innhold

Hvor lenge etter ett brudd er det "OK" å bli sammen med en ny kjæreste? Hva mener dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er ikke så veldig lenge siden det ble slutt mellom meg og eksen, og nå flørter jeg med en ny ;) Føler det er kanskje litt tidlig ennå, selv om jeg er HELT fersig med ekaen. Følelser for han hadde jeg ikke de to siste årene vi var sammen.

Hva mener dere? Når er det greit å få seg en ny kjøreste etter et brudd?

Anonymous poster hash: 283ba...a8e

Fortsetter under...

Skrevet

Per definisjon er det slutt når det er slutt. Men for min egen del kan det gå flere år før jeg synes det er greit å se min eks sammen med noen andre. Likevel er ikke det noe som skal hindre han i å gå videre i livet og finne seg en ny partner, mener jeg. 

Det avhenger også litt av forholdet dere har i dag. Er det f.eks noen sjanse for at dere kan finne tilbake til hverandre vil den spoleres av at en av partene finner seg en ny. Har dere f.eks mye kontakt og tid sammen pga barn ol, og det forholdet er skjørt så ville jeg i kanskje ventet med å si noe til han. Men jeg synes ikke det er rett at man skal sette livet sitt på vent fordi man har brutt med en kjæreste dersom man møter en ny. Er man fri så er man fri, og da kan man gjøre som man vil, selv om det er hyggelig mot sin ex å ligge litt lavt i kulissene den første måneden eller to. Men, som sagt, min mening, og du må nesten følge din magefølelse. 

Skrevet

Kjøreste tja

Kjæreste når det er rett for _deg_

Anonymous poster hash: bedce...7ba

Gjest Sekretøsa
Skrevet

For min del traff jeg mannen før jeg flytta fra eksen. Er det rett, så er det rett

Skrevet

For min del traff jeg mannen før jeg flytta fra eksen. Er det rett, så er det rett

Som jeg sku sagt d sjæl! :)

Anonymous poster hash: ffadc...780

Skrevet

Tja... Han som nå er min ektemann bestillte flybilletter dagen etter at eksen flyttet de siste tingene sine ut av leiligheten min. For å si det sånn hadde det vært over en stund, selv om vi bodde sammen. Jeg hadde sørget for at leiligheta sto i mitt navn, og allerede ved innflytting informerte jeg huseier om at to ble til en rimelig snart. Etter seks dårlige år lot jeg han få all verdens tid på å finne noe nytt. Tanken var å være alene en stund, og det gledet jeg meg til. Likevel... when the moon hits your eye like a big pizza pie... ;) En uke etter at bruddet var offisielt var jeg offisielt i et nytt forhold. :)

Annonse

Skrevet

Jeg er overrasket over hvor mange som syns det er greit å begynne et forhold med en ny så kort tid etter bruddet..! Ser for meg at pipa hadde hatt en annen låt her inne om det var snakk om eksene deres som fant seg ny kjæreste noen uker etter bruddet..?

Jeg tror det kommer mye an på hvordan bruddet var, hvem som ville gå fra hvem osv... Men jeg forstår godt at min mann, som har væft gift en gang før, ble skuffet og såret når henne han hadde vært gift med i åtte år plutselig sa til han en dag at det var slutt, hun elska han ikke lengre. Noen få mnd etterpå hadde hun fått seg ny kjæreste. Det var liksom "helt greit", men hadde det vært omvendt (at det var han som gjorde det slutt og fant en ny en), ser jeg for meg det hadde blitt rabalder...!

Er det forskjell på hvordan vi tenker, om det er hun eller han som finner en ny, tro...?

Anonymous poster hash: eb732...272

Skrevet

Jeg er enig med dere over, stort sett, er det slutt så er det slutt. Jeg er ny-singel selv og har akkurat funnet en veldig fin flørt - det er høyst uklart om det skjer noe mer, men jeg gidder ihvertfall ikke avslutte flørten bare fordi det er gått for kort tid etter bruddet (slik dere andre skriver hadde det igrunn vært slutt mellom oss lenge før det faktisk ble offisielt slutt). Når det er sagt, mener jeg det er STOR forskjell på å involvere seg i noe nytt på egen hånd, og å introdusere den nye kjæresten for barna. Det merker jeg sitter langt inne hos meg! Men det som skjer i min alenetid tenker jeg ikke dele med noen som ikke trenger vite det. :)

Anonymous poster hash: 570dd...08c
Skrevet

Syns det er greit så fort en bare ønsker det.

Men har en barn fra før bør ikke barna indroduseres med nye flammen før ca ett halvt år sammen...Mener jeg!

Skrevet

Jeg kan ingenting for det men har litt fordommer mot de som hopper i ett nytt forhold rett etter ett annet. Mine tanker går litt til at de klarer ikke å være alene osv osv.

Hvis det er barn inni bildet ville jeg ventet lenge med nytt forhold siden ofre har man følelser som skal bearbeides og det tar tid.. Men det er jo mine litt rare tanker da

Anonymous poster hash: 695d7...2d6

Skrevet

Når du vil, men barna trenger vel ikke treffe han så fort :)

Skrevet

Synes man bør vente i alle fall 2-3 år etter et brudd (hvor barn er involvert) før man introduserer / er offisielt i et fast nytt forhold. Både i respekt for seg selv, barnet og eks.

Anonymous poster hash: 724bf...c05

Skrevet

Jeg gjore det slutt 9 april i fjor og 1 mai samme året var jeg på date men min sambo :)

Er nå samboere.

Barnet traff han etter 6 mnd.

Anonymous poster hash: 4aa0d...ad6

Annonse

Skrevet

er du klar så er du klar=) Selv begynte jeg å flørte med en ny ca en mnd etter bruddet. Men ble ikke kjærester før etter 7-8 mnd. og det er nå 6 år siden snart=) Eksen fant en ny mens vi fortsatt var forlovet. Mine følelser var nok nesten forsvunnet noen mnd før bruddet. Begynte å forsvinne dagen jeg fortalte at jeg var gravid. 

Men som jeg sa over, hvis du er klar for ett nytt forhold, hvorfor ikke bare satse på det?=)

Skrevet

Jeg syns at det viktigste å tenke på etter et brudd der barn er involverte, er barna. Én ting er å finne seg en ny etter kort tid, men jeg syns en skal tenke seh veldig nøye om før en introduserer barna for den nye dersom det er kort tid etter bruddet.

Jeg har lest at et barn mellom 2 og 12 år vil trenge i gjennomsnitt 2-3 år på å bearbeide sorgen over at mamma og pappa ikke lenger er sammen. (Dette er i gjennomsnitt, så det betyr jo at noen bruker kortere tid, men også at noen barn bruker lengre enn 3 år på bearbeidingen) (MYYYE lengre enn jeg kunne forestilt meg...!) Dette tror jeg er viktig å tenke på dersom en har barn og nylig gjort det slutt med barnets far, og plutselig finner en ny.

Er forøvrig overrasket over hvor mange som syns det er greit å finne en ny så fort. Selv fikk jeg veldig kraftig kritikk her inne når jeg flytta inn til mannen min kun ett år etter vi var blitt sammen - fem år etter det var slutt mellom han og eksen. Vinden snur fort her inne ettersom hvem som skriver innleggene...!

Anonymous poster hash: eb732...272

Skrevet

Blekket på separasjonspapirene var knapt tørket og jeg var fast bestemt på at jeg skulle være singel i MINST to år ... så traff jeg mannen i mit liv <3 Nå er vi samboere og Mamma'n&Pappa'n til Nurket <3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...