Gå til innhold

arbeidstid vs lønn og kurs

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har søkt på en del jobber og vært på mange intervjuer, og er nå en aktuell kandidat på 3 forskjellige jobber. Og jeg har litt problem med å velge hvis jeg ender opp i en situasjon hvor jeg må det.

Den ene jobben er godt betalt, har veldig godt arbeidsmiljø, og jeg har snakka med flere som trives veldig godt der. Men, da må jeg levere datteren min i bhg idet den åpner, og hente idet den stenger, og det går bra så lenge bussen kommer seg fram sånn ca i tide. Er alene med datteren min, og muligens kan hu bli henta av bestefar/tante innimellom.

Og den andre jobben er litt dårligere betalt, men har bedre bonusordninger, og mer fleksibel arbeidstid, jobber fra 9-10 til 4-5 og annenhver lørdag.

Og den tredje har også litt dårligere lønnsvilkår enn den første, men arbeidstid fra 9-4,men med 'senvakt' to dager i uka hvor jeg blir avhengig av barnevakt. Bestefaren og tanta bor like ved oss, men jeg har sjelden hatt barnevakt og har litt dårlig samvittighet for å måtte spørre om såpass mye hjelp. Men i denne jobben får jeg være med på en hel del kurs, og større karrieremuligheter.

I jobb nr 2 og 3 er transport enklere og raskere også, slipper bytte av buss og mulighet til å kjøre.

Er i tvil om hvilken jeg bør velge hvis jeg ender opp i den situasjonen. Jeg er alene med datteren min, og det hadde vært fint å få en ganske god inntekt, men det hadde også vært greit å ha litt mer fleksibel arbeidstid, og ikke så mye stress.

Så da spør jeg om råd her, hva bør jeg legge mest vekt på? Hvilken bør jeg satse på? Noen som har noen råd?

Anonymous poster hash: 370a3...270

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde styrt unna helgejobbing. Annenhver lørdag er kjipt når man har barn.

Jeg ville kanskje gått for jobb nr.1

Anonymous poster hash: 8cdb8...0e8
Skrevet

ikke lett nei,men kommer du deg på kurs når det kan være vanskelig å få barnevakt ? Ut i fra min egen erfaring med små barn og tidsklemma så ville jeg ha valgt det som var best med hensyn til fleksibel arbeidstid, mindre stress og null problemer med transport. Jeg jobbet tidligere i en godt betalt jobb og utrolig flott arbeidsmiljø, men pga stresset med å få barna tidsnok til barnehage/skole, få noen til å hente dem vist jeg ikke rakk det og konstant dårlig samvittighet fordi de måtte tidliger opp/vente på at jeg kom hjem pga min jobb, sluttet jeg ( barna ble også påvirket av min stressende hverdag for å rekke alt, mindre glade barn) Nå har jeg en jobbmed mulighet for fleksibelt arbeidstid, kortere vei til jobb og selv om de ikke tilbyr kurs så lærer jeg mye og leser litt ved siden av for å oppdatere meg.

Du kommer deg videre i karrieren vist du vil, men kanskje det må vente noen få år? Det viktigste er at du trives på jobb og har det bra sammen med barna hver dag.

Skrevet

Å jobbe annenhver helg går greit for meg, datteren min er hos faren annenhver helg, og kursene var det jobben som ordnet, og da innenfor arbeidstiden.

HI

Skrevet

Å jobbe annenhver helg går greit for meg, datteren min er hos faren annenhver helg, og kursene var det jobben som ordnet, og da innenfor arbeidstiden.

HI

Da ville jeg valgt den jobben :)

Anonymous poster hash: 8cdb8...0e8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...