Anonym bruker Skrevet 27. august 2013 #1 Skrevet 27. august 2013 Har blitt alene og vurderer å legge inn bud på en leilighet. Leiligheten er 102 kvm og stor nok for meg og 2 barn på snart 5 og 7, men problemet er altså at det KUN er 2 soverom. Mine barn er ikke vant med å dele rom da vi alltid har hatt nok rom. De er veldig kranglete til tider og de sovner IKKE hvis de må sove på samme rom, prøvd det på hytta etc. Det jeg tenker er : 1. Jeg sover i stuen og på et av rommene når far har samvær 2. Kjøper en køyseng på minsten sitt rom å sover der til nød. Greit med køyseng da så kan barnet ha overnattings gjester når hun bli eldre + kan jo lage en sofa på en måte med puter i nederste etasje Disse 2 rommene er veldig store og det ene rommet har terrasse blant annet, vet ikke hvor store rommene er i kvm , men i allefall 20 kvm ..mye større enn rommene vi har nå... Så da kan de jo ha sofa osv senere når de blir eldre. Vil gjerne ofre rommene for barna mine siden det på en måte blir stuene deres når de blir eldre. Vet jo ikke om jeg finner meg en mann om noen år, men inntil da evt så er det her vi har råd til å bo. Stuen er stor nok til å ha en sovesofa, men jeg liker å ha det rent og stillfullt rundt meg så det er ikke aktuelt med en svær seng i stuen hehe..... Det eneste jeg er redd for er at jeg kommer til å slite med søvnen i stuen? At jeg blir sen i seng osv.... Erfaringer? Tips? En leilighet med 3 soverom her, da snakker vi 4 mill...har jeg ikke råd til når jeg er alene! Anonymous poster hash: a490e...9d0
Anonym bruker Skrevet 27. august 2013 #2 Skrevet 27. august 2013 ps: det er enda en terasse som er større ved stuen så det er ikke slik at jeg mister en terrasse ved å la eldste ta det rommet. HI Anonymous poster hash: a490e...9d0
Monajenten Skrevet 27. august 2013 #3 Skrevet 27. august 2013 Siden rommene er så store, hva med å dele det ene i to slik at de får hvert sitt da? Det har vi gjort, hadde et rom på 16 kvm og delte i to, og rommene er mer enn grei nok størrelse på enda. Verdien på leilighet har også økt ganske kraftig. Personlig hadde jeg nok ikke klart å ha soverom i stuen, liker å ha en egen plass.
Anonym bruker Skrevet 27. august 2013 #4 Skrevet 27. august 2013 Hvis rommene er så store, kan du ikke dele dem opp til litt mindre rom da? Eventuelt dele av en del som det akkurat er plass til din seng, så de beholder rommene, og du får en liten sovekrok på en måte Jeg sov i stuen før jeg kjøpte enebolig , jeg gjør aldri det igjen. Stress å pakke frem og tilbake dyne og pute hver kveld og morgen Anonymous poster hash: 1cdc5...fbd
Anonym bruker Skrevet 27. august 2013 #5 Skrevet 27. august 2013 Siden rommene er så store, hva med å dele det ene i to slik at de får hvert sitt da? Det har vi gjort, hadde et rom på 16 kvm og delte i to, og rommene er mer enn grei nok størrelse på enda. Verdien på leilighet har også økt ganske kraftig. Personlig hadde jeg nok ikke klart å ha soverom i stuen, liker å ha en egen plass. Jeg tenker det samme! Anonymous poster hash: 5e482...ea3
Anonym bruker Skrevet 27. august 2013 #6 Skrevet 27. august 2013 Men hvordan skal jeg gjør det da? Det står blant annet et langt garderobe skap på den ene veggen som går nesten over hele rommet, det kan jo ikke fjernes....og kan jo ikke sette inn en vegg heller...er jo bare 1 dør...må være en liten skillevegg eventuelt da...vanskelig....tror ikke det går...begge rommene har svære garderobe skap som er integrert langt hele vegge omtrent.... HI Anonymous poster hash: a490e...9d0
♥Nemi♥ Skrevet 27. august 2013 #7 Skrevet 27. august 2013 Dette kan du lett rive med hjelp :-) Få noen til å se på det, for alt går an å fikses! tenk på det at folk bor på 40 kvm til vanlig :-)
BikkjeBisk Skrevet 27. august 2013 #8 Skrevet 27. august 2013 Riv skapene å sett opp en skillevegg. Veggen trenger jo ikke å gå over hele rommet, slik vil de iallefall få litt privatliv. Jeg og mine 2 søstre delte rom i mange år, det gikk bare fint De vil sikkert stritte litt imot når de må dele rom, men det kommer til å gå seg til skal du se. Og går det seg ikke til får du bare bestemme at det skal gå fint. DU er den som bestemmer, ikke barna dine og det er DU som betaler for denne leiligheten - ditt hus og dine regler.
Monajenten Skrevet 27. august 2013 #9 Skrevet 27. august 2013 (endret) Vi hadde også garderobe på ene veggen som vi fjernet og solgte på finn Satte opp en lettvegg og satte inn en dør. Vi satte inn døren i en eksisterende vegg men da må du ha profesjonell hjelp pga det elektriske. Det beste for deg ville kanskje vært å ha dør i lettveggen, ulempen er da at man må gjennom det ene rommet for å komme til det andre men da kan kanskje du ha et av de rommene. Det må jo også være et vindu på hvert rom, er det ikke to vinduer på et av de store rommene hvor du kan sette lettveggen mellom de to vinduene, blir det hele litt mer komplisert. Endret 27. august 2013 av Monajenten
Isola&Lille+julegave Skrevet 28. august 2013 #10 Skrevet 28. august 2013 De lærer seg helt sikkert å bo på samme rom. Klart det er annerledes på hytta etc, da det er nytt og spennende.
Malefica Skrevet 28. august 2013 #11 Skrevet 28. august 2013 Syns det virker litt "bakvendt" at du skal sove på stua fordi to små barn ikke kan dele rom... Men jeg hadde nok gjort som de over skriver, delt opp rommet. Det er lite arbeid ifh til hva gevinsten blir
Anonym bruker Skrevet 28. august 2013 #12 Skrevet 28. august 2013 Haddee sett på alle muligheter for å kunne lage tre soverom først, selv om de ble amå. hadde ikke det gått! ville jeg satt opp en lettvegg eller romdeler i det største rommet. Klart de kan dele rom! Hadde ikke sover på stua. Blir bare styr med å slå sammen sovesofa hver morgen, og uutholdelig i lengden. Anonymous poster hash: 709b3...d8a
Anonym bruker Skrevet 28. august 2013 #13 Skrevet 28. august 2013 I en familie må alle ta hensyn til hverandre så jeg synes det blir feil at du skal ofre deg på denne måten. Få en profesjonell håndverker til å komme og se på det, de finner helt sikkert en løsning for deg. Anonymous poster hash: 4ca0e...215
Verbena Skrevet 28. august 2013 #14 Skrevet 28. august 2013 Jeg har sovet på stua i et år for at barna skulle kunne ha det ENE soverommet i leiligheten til sove/lekerom. Og jeg har aldri sovet så dårlig og så lite som det året. Det blir fort rotete av å ha seng på stua, selv om man har sovesofa og pakker vekk sengklær hver dag. Utrolig stress og styr forresten, jeg gjorde det de første 2mnd etter det bare når vi fikk besøk stort sett. Selv om jeg akkurat som deg er veldig glad i ha det ryddig rundt meg. Gjør som de over her har skrevet prøv å del av et av soverommene. Evnt riv veggen som deler dem og sett opp to nye vegger så alle rommene blir ca like store. Du øker verdien på leiligheten veldig mye og det blir praktisk for dere alle tre i mange år fremover. Hør på facebook om noen er snekker/byggmester eller om noen kjenner en som er det og som kan hjelpe deg med planleggingen. Hvordan man setter opp en lettvegg lærer du via google og det er fort gjort. Godt mulig du har noen snille venner og familie som kan hjelpe deg også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå