Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

I min verden er reglene minst ett år. Får se om det blir like enkelt å gjennomføre med nr 2 som med første... Storesøster her i huset fikk smaken kake for første gang på ettårsdagen (med unntak av bittelitt pepperkake i jula 3-4 uker før). Neste gang da (og første gang hun fikk is) var 17.mai, da var hun 16 mnd. Fra hun var 1,5 år har hun fått is/kake når vi andre spiser det.

Begynte med lørdagsgodt når hun var rundt 2,5.

Datteren min fikk en del kake i sommer, og da var hun 7 mnd.

Det var forøvrig ikke jeg som ga henne det, men noen tanter som passet henne en dag. De la ut bilder av hele kakeseansen på facebook og passet selvsagt på å få med bilder av babyen godt innsmurt i sjokoladekake.

Ble ikke sånn kjempeglad for dette, for jeg hadde sagt ifra før om at jeg ikke ville hun skulle få i seg noe særlig sukker.

Men nå skal det sies at babyene i den familien får smake på veldig mye pussig, da. Så de synes helt sikkert jeg er superstreng!;)

Godt mulig mini har fått i seg mer usunt når jeg ikke har vært i nærheten!

Med eldstemann fikk han ingen søte ting (ala kake, is, bakevarer etc) før han fyllte ett år. Med lillesøster var det litt vanskeligere. Når hun ble så stor at hun skjønte at storebror fikk noe som hun ville smake så fikk hun lov til det (var vel ni-ti mnd). Blir vel samme greia med sistemann :)

Vår baby på 6 mnd blir sint hvis vi spiser noe med skje som han ikke får!

Han er en ordentlig matmoms... selv om han såvidt har begynt å spise. Han følger alltid like godt med når vi spiser og elsker alt han har fått smake så langt.... Det er bare når det er noe vi spiser med skje at han forventer at han også skal få da :S

han har smakt en halv teskje med is (sorbet) og en halv teskje med gele :P Jeg tror ikke han tar noe skade av det :) 

Annonse

Selv om min gutt på 9 mnd ikke kan snakke ber han veldig tydelig om å få smake på det jeg spiser.. Men jeg spiser ikke så mye han ikke kan smake egentlig.. Har hørt barn er veldig forskjellige sånn. Noen vil ha alt foreldrene har mens andre ikke bryr seg u det hele tatt! Jeg tenker at det ikke er så farlig en ig annen gang. Det er hverdagsmaten som er viktig!

Storebror var to før han fikk godteri og Nugatti. Is hadde han vel spist litt av ei stund da, og fikk smake kake på ettårsdagen. Blir annerledes med nr 2... Lillesøster på 8 mnd har fått smake pittelitt is av og til i sommer når vi andre har spist (bare en liten smak på leppa, altså). Ellers prøver vi å holde igjen på slikt så lenge vi kan, men hun får nok "usunne" ting fortere enn Storebror..

mi er 6 mnd og mange som mener at hun bør få smake is og sånne ting, men det er min unge og jeg bestemmer ! :P hvis jeg skal la henne smake på alt hun vil ha så må hun smake på alt vi spiser da, for hun stirrer på oss hver gang vi spiser stakkar. 

Anonymous poster hash: e846a...0b3

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...